Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > اروپا - همشهری آنلاین:
رئیس جمهوری فرانسه در گفت‌وگوی اختصاصی با رادیو بین المللی این کشور تاکید کرد که با خروج از توافق هسته‌ای با ایران چیزی عایدمان نمی‌شود.

به گزارش ايرنا به نقل از بخش تصویری رادیو بین المللی فرانسه (R.F.I)، 'امانوئل مکرون' گفت: درباره موضوع توافق هسته ای ایران،باید بگویم که ما با آمریکا اختلاف داریم و این اختلاف در روش ما در مواجهه با این موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از زمان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، ما همواره تلاش کرده ایم که توافق هسته ای ایران حفظ شود. تمام تلاش ما بر این بوده است که ایرانی ها ازاین توافق خارج نشوند چرا که اگر آنها این توافق را ترک کنند، در عمل چیزی دست ما را نمی گیرد و نمی توانیم بر فعالیت های هسته ای ایران نظارت داشته باشیم.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: تاکید می کنم که خروج از توافق هسته ای 2015 به هیچ عنوان مفید نیست، چرا که خطرات بسیار شدیدی برای منطقه خاورمیانه به همراه خواهد داشت اما به عقیده من، سختگیری در باره سایر موضوعات مربوط به ایران، مفید است.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: من از ابتدای دوران ریاست جمهوری ام نیز تاکید کرده ام که تنها را مقابله با ایران، افزایش فشارهای سیاسی الزام آور است و خروج از توافق هسته ای، چیزی را حل نمی کند. راهبرد فرانسه در قبال ایران بر چهار اصل استور است. نخست حفظ توافق هسته ای، دوم ادامه نظارت برفعالیت های هسته ای بعد از سال 2025، سوم نظارت بر فعالیت های موشکی ایران و چهارم محدودیت نفوذ نظامی ایران در منطقه خاورمیانه.

اقدام یکجانبه رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از برجام در اردیبهشت ماه وبازگرداندن تحریم های اقتصادی علیه ایران، از همان ابتدا با مخالفت شدید سران کشورهای اروپایی از جمله فرانسه روبرو شد.

بروکسل برای مقابله با تحریم های ترامپ «قانون انسداد» را به روزرسانی کرد تا از شرکت های اروپایی که با ایران همکاری تجاری دارند، در مقابل تحریم های واشنگتن حفاظت کند.

اتحادیه اروپا همچنین قرار است تا هفته های آینده سازوکار تازه ای برای ادامه مراودات بانکی قانونی با ایران در برابر تحریم های مالی آمریکا ایجاد کند.

در همین زمینه: بازتاب تصویب الحاق ایران به CFT در رسانه‌های فرانسه |خروج از فهرست سیاه هند و روسیه خواهان اجرای کامل و موثر برجام شدند وزیر اقتصاد فرانسه: تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای اروپا یک فرصت است پوتین از طرح اروپایی مبادلات مالی با ایران حمایت کرد ظریف: مکانیسم ویژه اروپا ناکارامد باشد، از برجام خارج می‌شویم

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۳۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که رودخانه سن برای بازی های المپیک پاریس تمیز خواهد بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امانوئل مکرون معتقد است که رودخانه سن برای بازی‌های المپیک پاریس تمیز خواهد بود. این سیاستمدار پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد قبل از شروع المپیک در رودخانه شنا کند.

اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک 2024

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: یک گام کلیدی برای شنا کردن در رودخانه سن - تصفیه‌خانه آب باران در Champigny-sur-Marne آماده است! آب در رود سن خنک اما شفاف خواهد بود. من می توانم این را برای شما تأیید کنم!

بازی‌‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد)  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم