Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان زنجان از آمار بالای تکرار جرم در استان زنجان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در بازدید از زندان مرکزی زنجان اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار ورودی زندانیان  نسبت به سال گذشته  در استان قضات  نباید برای موضوعات کم اهمیت افراد را به زندان بفرستند ، چرا که با زندانی شدن این افراد مشکلاتی برای  خانواده زندانیان  بوجود خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگستری استان زنجان  افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین قوه قضاییه و روسا و دادستانهای سراسر کشور در هفته قوه قضاییه با اشاره به گزارش رییس قوه قضاییه مبنی بر آمار جمعیت کیفری زندانیان افزودند : این آمار زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست کاهش جمعت کیفری را مورد توجه قرار دادند  و ما هم برای پیروی  از منویات  معظم له  و اجرای فرمان  ایشان باید تمام تلاشهای خود را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه رسیدگی عادلانه باید مبتنی بر فایده باشد اظهار کرد : مجازات ها و  اقدامات قضایی باید بازدارنده باشد و بر اساس آمار تکرار جرم  در استان بالاست، یعنی نتیجه می گیریم که اقدامات بازدارنده ما . در این زمینه موثر نبوده است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تأکید کرد: از سیاستهای کلان قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس در جرایم کم اهمیت می باشد، لذا قضات محاکم و دادسراها  بایستی در راستای تحقق این  امر تلاش مضاعف کنند.

در این دیدار رییس کل دادگستری استان ضمن بازدید از کلیه بخشها و بندهای زندان و استماع صحبتهای زندانیان دستورات لازم جهت بررسی مشکلات زندانیان ارائه کردند و همچنین کلیه قضات دیدار چهره به چهره با زندانیان جهت بررسی پرونده ها و مشکلاتشان  انجام دادند.
 
در ادامه این دیدار دفتر دادیار  ناظر زندان در محل زندان مرکزی زنجان  جهت حضور دایمی و رسیدگی به مشکلات زندانیان  بصورت تمام وقت با معرفی حجت الاسلام بهروز بیات افتتاح شد.

لازم به ذکر است در پایان این دیدار تعداد  17نفر از محکومین مالی و تعداد 13 نفر با استفاده از مرخصی پایان محکومیت از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده باز گشتند.

//س

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی گفت: با توجه به همکاری وی و اینکه او بیش از ۱۰ سال در حبس بوده است و اموال این فرد در خارج از کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان و ارزیابی و صحت سنجی، همه اموال از خارج از کشور بازگردانده شد.

ایرنا نوشت: اصغر جهانگیر افزود: درخواست عفو محکوم علیه توسط دادگستری استان تهران از ریاست قوه قضاییه مطرح شد و با تأیید و موافقت رهبر معظم انقلاب حکم اعدام وی نقض و حکم وی به ۲۰ سال حبس تبدیل شد.

۴٧۴٧

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901299

دیگر خبرها

  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات