Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرماهشهر - ايرنا - مسايل و مشکلات کاميونداران روز يکشنبه با حضور معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور در پايانه حمل و نقل بندر امام خميني (ره) بررسي شد.

سرپرست پايانه حمل و نقل بندر امام خميني (ره) يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: در اين نشست که با حضور عبدالهاشم حسن نيا برگزار شد انجمن صنفي رانندگان مشکلات صنفي خود از جمله موارد رفاهي و کمبود قطعات يدکي و لاستيک را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمال حميدي اظهار داشت:معاون وزير راه و شهرسازي در جمع رانندگان تاسيس شرکت هاي تعاوني حمل و نقل با هدف درآمدزايي را به رانندگان پيشنهاد کرد.
وي در ادامه از قول مساعد معاون وزير راه و شهرسازي براي افزايش اعتبار سامان دهي وضعيت رفاهي و زيرساختي پايانه حمل و نقل بندرامام خبر داد و عنوان کرد: اعتبار 50 ميليارد ريالي اختصاص يافته به سامان دهي زير ساخت هاي پايانه بندر امام با موافقت معاون وزير راه و شهرسازي بيش از 2 برابر افزايش يافت.
حميدي همچنين از افزايش نرخ کرايه کاميون داران در آينده نزديک خبر داد و گفت: با پيگيري انجام شده طرح افزايش نرخ کرايه کاميون داران در کميسيون ترابري کشور به تصويب رسيده و اجراي آن در انتظار ابلاغ وزير راه و شهرسازي است.
سرپرست پايانه حمل و نقل کالاي بندرامام خميني (ره) در ادامه به توزيع يک هزار و 500 حلقه لاستيک بين رانندگان اشاره کرد و گفت:اين تعداد لاستيک در 2 هفته اخير با نرخ دولتي بين رانندگان توزيع شد.
وي در ادامه امکانات پايانه حمل و نقل بندر امام را رو به بهبود دانست و گفت: در بازديد معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور از بخش هاي مختلف پايانه حمل و نقل بندر امام وضعيت رو به بهبود اين پايانه بررسي شد.
حميدي در ادامه از افزايش موارد پوشش بيمه تکميلي رانندگان خبر داد و گفت: با تدبير اتخاذ شده تلاش براي افزايش پوشش بيمه تکميلي رانندگان در حال پيگيري است.
سرپرست پايانه حمل و نقل بندرامام خميني ره در پايان از احتمال افزايش کرايه کاميون داران خبر داد و گفت: با پيگيري هاي انجام شده؛ طرح افزايش نرخ کرايه کاميون داران به تصويب کميسيون ترابري کشور رسيده است و اجراي اين طرح تنها در انتظار ابلاغ وزير راه و شهرسازي است.
روزانه بيش از يک هزار دستگاه کاميون عمليات ثبت بار را در پايانه بندر امام خميني (ره) انجام مي دهند.
بي عدالتي در نوبت دهي و دلالي بار، گراني لوازم يدکي به ويژه لاستيک، حقوق اندک بازنشستگي، خدمات ضعيف بيمه تکميلي از مهم ترين مطالبات کاميون داران است.
پايانه حمل و نقل کالاي بندرامام خميني (ره) از مهم ترين پايانه هاي حمل و نقل کشور محسوب مي شود.
9858/6068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۳۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست

تین نیوز

پرداخت مخارج و هزینه های سنگین بارگیری آهن آلات بدعتی است که با وجود آنکه بر عهده رانندگان کامیون نیست اما به آنها تحمیل و تبدیل به معضلی جدید برای آنان شده است.

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون فعال در حمل آهن آلات با بیان این مطلب در شبکه های اجتماعی تاکید کردند: رانندگان کامیون به اجبار باید برای حمل بارهای آهن آلات ( حمل از انبار و کارخانجات کوچک) بخشی کمتر یا بیشتر از کرایه خود را به عنوان هزینه واسطه گری و انبارداری پرداخت کنند.

آنان افزودند» این مخارح ابتدا توسط رانندگان کامیون پرداخت می شود و سپس در مقصد گیرنده  کالا، مبلغی را با محاسبه مجموع این هزینه ها به حساب راننده واریز می کند که شاید از نظر اداره مالیات کرایه راننده در نظر گرفته شود در صورتی که  حدود 40 درصد واریزی به حساب راننده مربوط به پورسانت و هزینه انبارداری، بارچینی، فرستنده کالا و شرکت حمل و نقل است.

به گفته آنان، برای مثال، بار ورق فلزی از اصفهان برای استان یزد حمل شده کرایه آن حمل حدود 6 میلیون و 500 هزار تومان مشخص شده است ولی راننده برای بارگیری و انبارداری 8 میلیون و 600 هزار تومان پرداخت کرده و در مقصد 15 میلیون و 100 هزار تومان به حساب راننده واریز شده که فقط 6 میلیون و 500 هزار تومان آن متعلق به راننده است.

همچنین کالای دیگری توسط تریلی از شهری به شهر دیگر حمل شده، هزینه انبارداری حدود 12 میلیون پول از راننده درخواست شده که راننده چنین پولی را برای پرداخت نداشته است، در صورتی که کرایه حمل این بار خیلی کمتر است.

رانندگان کامیون در ادامه با اشاره به موارد یاد شده، عنوان کردند: آیا این واریزی ها به کارت راننده از دید اداره دارایی و مالیات درآمد راننده محسوب و حساب بانکی راننده به عنوان حساب تجاری مورد ارزیابی قرار می گیرد؟

آنان تاکید کردند: مگر راننده دلال بین فرستنده و گیرنده کالا است که باید این هزینه های نامتعارف را به شرکت حمل و نقل یا فرستنده کالا پرداخت کند، در بارنامه درج شود و از گیرنده کالا در مقصد بگیرد؟

رانندگان کامیون خاطرنشان کردند: چرا مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، انجمن های مربوطه و اتحادیه کارخانجات تولیدی و سازمان اصناف برای این معضل و کلاف سردرگم فکری اساسی  نمی کنند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • درخواست رسیدگی به وضع نابسامان رانندگان وانت نیسان
  • مدیرکل جدید راه و شهرسازی هرمزگان معرفی شد