Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اینفوگرافی زیر قصد دارد تا به بررسی تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر مغز کودکان بپردازد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  بازی‌های آموزشی مفید تاثیری بسزا در رشد و پیشرفت کودکان دارد و در مقابل بازی‌های خشن، بخش کنترل‌کننده مغز کودک را بشدت تضعیف می‌کند.

اینفوگرافی زیر قصد دارد تا به بررسی تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر مغز کودکان بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازی های رایانه ای اینفوگرافی مغز انسان مغز کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان آمادگی پاریس برای بازی‌های المپیک

انتشار اخباری در مورد کمک‌های خارجی به پاریس برای تضمین امنیت بازی‌های المپیک و نیز نتایج نظرسنجی‌ها از میزان آمادگی فرانسه برای میزبانی این مسابقات این سوال را مطرح می‌کند که آیا این کشور واقعاً برای میزبانی بزرگترین رویداد ورزشی جهان، آمادگی کافی را دارد؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در فاصله چند ماه تا برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ به میزبانی فرانسه، هر روز اخبار تازه‌ای از سایه تهدید حملات تروریستی در این کشور اروپایی منتشر می‌شود.

این اخبار در پی حمله تروریستی چندی پیش در نزدیکی مسکو شدت یافت و اظهارات مقامات فرانسوی در خنثی کردن چندین حمله احتمالی در جریان عملیات ضدتروریستی نیز بر تردیدها در مورد آمادگی فرانسه برای برگزاری مسابقاتی که قرار است هزاران نفر را علاوه بر ورزشکاران و رسانه‌های مسئول پوشش خبری به این کشور اروپایی بکشاند، افزود.

در حالی که فرانسه به دلیل تهدید امنیتی در حالت آماده باش به سر می‌برد، چندی پیش رادیو فرانسه به نقل از وزارت نیروهای مسلح فرانسه خبر داد چندین کشور قرار است سربازان خود را برای تامین امنیت بازی‌های المپیک به فرانسه اعزام کنند. در همین چارچوب لهستان به اعزام نیروی امنیتی به فرانسه متعهد شده و این خبر را به طور رسمی نیز اعلام کرده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «در طول مسابقات المپیک چند کشور خارجی ما را در برخی موضوعات مهم امنیتی تقویت خواهند کرد، این موضوعات شامل استفاده از سگ‌های آموزش دیده است که نیاز آن به دلیل سرعت و سهولت در جلوگیری از وقوع جرم به شدت احساس می‌شود.»

هرچند این اقدامی ابتکاری به نظر می‌رسد اما این همکاری‌های نظامی در حوزه امنیت مدنی بی‌سابقه نیست. در جریان برگزاری جام جهانی راگبی در پاییز گذشته، ۱۶۰ افسر اروپایی به پلیس فرانسه کمک کردند.

نیروهای انتظامی فرانسوی همچنین در عملیات تامین امنیت در طول برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر مشارکت داشتند و در این زمینه وزارت نیروهای مسلح فرانسه در آغاز سال جاری میلادی از ۴۶ شریک خارجی برای تامین بیش از دو هزار نیروی امنیتی درخواست همکاری کرده است.

لهستان متعهد شده است که ۴۰ افسر پلیس و ۱۳ تیم نگهدارنده سگ را برای مسابقات المپیک در اختیار فرانسوی‌ها بگذارد، ولادیسلاو کوسینیاک-کامیسز، معاون شورای وزرای لهستان در شبکه اجتماعی ایکس درباره این تصمیم نوشت: «گروه ضربت متشکل از سربازان ما، از جمله سگ‌های موادیاب، به پاریس اعزام خواهد شد، هدف اصلی این اقدام، اجرای عملیات کشف مواد منفجره و ضد تروریسم خواهد بود.»

این رادیو در خبر دیگری نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط سه گروه خبری فرانسوی را منتشر کرد که بر اساس آن نیمی از مردم فرانسه معتقدند کشورشان آماده برگزاری مسابقات المپیک نیست.

در این نظرسنجی که از مردم در مورد توانایی دولت در مورد برقراری امنیت، ایجاد شرایط مساعد حمل و نقل و سازماندهی گروه‌های ورزشی جهانی در مدت برگزاری مسابقات المپیک و پاراالمپیک سوال شده بود، تنها ۴۷ درصد مردم فرانسه اعلام کردند کشورشان برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ آماده است و ۵۲ درصد دیگر نظر مخالف دارند.

پیشتر ژرال دارمنن، وزیر کشور فرانسه با اشاره به حمله تروریستی اخیر در روسیه در مورد خطر تکرار آن در کشورش و سایر کشورهای اروپایی هشدار داده بود.

وی تهدید حملات تروریستی را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: نوعی از این تهدید «درون‌زا» است؛ افرادی از میان ما محتوای تولید شده گروه‌های افراطی را می‌بینند و دست به اقدام می‌زنند. بخش دیگر تهدید «برون‌زا» و خارجی است؛ همانند آنچه در باتاکلان و به‌تازگی در روسیه روی داد.

وزیر کشور فرانسه همچنین با هشدار در مورد «احیای» تهدید خارجی به عنوان عامل حملات تروریستی گفت: حمله تروریستی در روسیه جدی بودن این تهدید و ضرورت توجه به اقدامات این چنینی را که از منبعی در بیرون کشور برنامه‌ریزی می‌شوند و افرادی در داخل آن را اجرا می‌کنند، نشان داد.

سباستین لکورنو، وزیر نیروهای مسلح فرانسه چندی پیش اعلام کرده است که ۱۸ هزار نیروی امنیتی برای تضمین امنیت بازی‌های المپیک به کار گرفته می‌شوند و سه‌هزار تن از این نیروها مسئول نظارت هوایی خواهند بود.

وی در جدیدترین اظهارنظر گفته است: حدود ۲ هزار نیرو از کشورهای اروپایی به کمک نیروهای پلیس فرانسه برای تقویت امنیت بازی‌های المپیک تابستانی به پاریس اعزام خواهند شد، زیرا فرانسه پس از تهدیدات حمله، در حالت آماده باش قرار دارد.

گابریل اتال، نخست وزیر فرانسه گفته بود از ابتدای سال میلادی (دی ماه) تاکنون دو حمله احتمالی خنثی شده است که به این ترتیب تعداد حملات احتمالی خنثی شده در این کشور از ابتدای ریاست جمهوری امانوئل مکرون به ۴۵ مورد می‌رسد.

پاریس پیشتر در سال ۲۰۱۵ میلادی با حمله افراد مسلح به سالن باتاکلان هدف حمله تروریستی گروه‌های افراطی قرار گرفته بود. اکنون، حمله تروریستی در روسیه و شباهت آن به حمله پاریس، آن هم در فاصله چند ماه تا برگزاری بازی‌های المپیک، مردم و مقامات فرانسه را نسبت به تکرار این دست وقایع نگران کرده است.

ستاد برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس با برگزاری مراسم رونمایی لباس نیروهای داوطلب (Volunteers)، تجربه بی‌نظیری از پشت صحنه بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان را آغاز کرد. این گردهمایی به میزبانی ورزشگاه لادفانس پاریس -محل مسابقات پاراشنا، شنا و واترپلو در تابستان امسال- برگزار شد و طی آن، داوطلبان فرصت بیشتری برای افزایش آشنایی با بازی‌ها پیدا کردند.

تونی استنگوئه، رئیس ستاد برگزاری بازی‌های پاریس ۲۰۲۴، در این خصوص می‌گوید: «ما در این گردهمایی، انرژی بازی‌ها را به اشتراک گذاشتیم، تجربه‌ای منحصر به فرد و فراموش نشدنی را آغاز کردیم و با افتخار از مشارکت ۴۵ هزار داوطلب در تیم پاریس ۲۰۲۴ استقبال می‌کنیم.

کد خبر 744693

دیگر خبرها

  • کدام کشورها بیشترین میزان جرایم سایبری در جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • ورود شخصیت‌های خارجی به محصولات خواب کودکان
  • تراز آب دریای خزر به کمترین میزان در قرن اخیر رسید
  • میزان آمادگی پاریس برای بازی‌های المپیک
  • مقایسه‌ی بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا (+ اینفوگرافی)
  • ایرانی ها بیشتر از کدام شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند؟ (+ اینفوگرافی)
  • اسپانسری که استقلال را حذف کرده بود به آبی‌ها کمک می‌کند؟
  • رایانه‌های کوانتومی از رمزگذاری سبقت می‌گیرند
  • حداقل دستمزد در هر یک از کشورهای جهان عرب چند دلار است؟ ( اینفوگرافی)
  • مهاجرت پنهان در صنعت بازی سبب از دست دادن نیروهای متخصص است