Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@08:40:35 GMT

خداحافظی افشانی از بهشت / شهردار بعدی تهران کیست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۴۱۳۷

خداحافظی افشانی از بهشت / شهردار بعدی تهران کیست؟

با اعلام معاونت حقوقی و پارلمانی ریاست جمهوری در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان، همه شهرداران منجمله شهردار تهران مشمول قانون اشاره شده است و طبق زمان‌بندی اعلام شده باید ساختمان شهرداری را ترک کنند. ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ اجتماعی نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جلسه مشترک بین نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر تهران دقایقی پیش در ساختمان شورای شهر تهران در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در جلسه امشب موضوع قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستور کار نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و همچنین اعضای شورای شهر تهران قرار گرفته است.

امروز نیز معاونت حقوقی و پارلمانی ریاست جمهوری رسماً نامه‌ای داده و شهرداران (منجمله شهردار تهران) را مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان دانسته است و با این شرایط سید محمدعلی افشانی نیز باید ساختمان بهشت را ترک کند.

به گزارش تسنیم، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران نیز در حاشیه برگزاری جلسه امروز شورای شهر تهران، از جلسه امشب اعضای شورای شهر تهران با نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خبر داده بود و اظهار کرد: این جلسه با حضور عارف رئیس فراکسیون امید و همچنین شهردار تهران برگزار خواهد شد و موضوع جلسه بررسی قانون منع به کارگیری بازنشستگان و فرایند اخذ استفساریه از مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/

R1491/P1011199/S2/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود

نماینده اصفهان در مجلس گفت: با ابلاغ قانون شفافیت قوای سه‌گانه از ابتدای مجلس آینده همه آرای نمایندگان و حتی فراتر از آن در چارچوب قانون شفاف و به اطلاع مردم می‌رسد. - اخبار سیاسی -

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح شفافیت آرا، اظهار کرد: اولین طرحی که در مجلس یازدهم اعلام وصول شد، طرح شفافیت آرای نمایندگان بود. در مرحله کلیات خود این طرح رای نیاورد و تقاضایی که برای رای گیری مجدد شد هم با ورود یک طرح جدید به جایی نرسید.

وی درباره طرح جدیدی که از سوی نمایندگان تدوین و مطرح شد، گفت: طرح جدید طرح شفافیت قوای سه گانه بود. برخی از نمایندگان معتقد بودند که حال که می‌خواهیم وارد بحث شفافیت شویم، همه قوا آن قدری که امکانپذیر است، اطلاعات تصمیم‌گیری‌هایشان را در اختیار مردم قرار دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: این طرح هم تصویب شد؛ رفت و برگشت‌هایی با شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت و در هفته‌های اخیر تایید نهایی و ابلاغ شده است.

طغیانی خاطر نشان کرد: اما با این حال از اسفند ماه سال گذشته، 220 نفر از نمایندگان آرای خودشان را شفاف در سامانه گذاشتند که با ابلاغ قانون جدید از ابتدای مجلس آینده همه آرای نمایندگان و حتی فراتر از آن در چارچوب قانون شفاف و به اطلاع مردم می‌رسد.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • بودجه ۲۷۰۰ میلیاردی شهرداری گرگان تصویب شد
  • آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود
  • مجلس بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ را به دولت ارسال کرد
  • قالیباف بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ را به دولت ارسال کرد
  • مجلس بخش اول قانون بودجه سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • مجلس بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ به دولت ارسال کرد
  • قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ به دولت ارسال شد
  • قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال آینده را ابلاغ کرد
  • قالیباف دو قانون مصوب مجلس را به دولت ارسال کرد