Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از روحیه حیوانی و موش‌گونه برخی افراد در احتکار کالای اساسی مردم گفت: چرا وقتی‌که می‌توان مانند کبوتر و کبک آزادمنشانه زندگی کرد مانند موش زندگی کرده و کالای مورد نیاز مردم را احتکار و در انبارهای خود ذخیره کنیم.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار سرپرست اورژانس کشور که در سالن جلسات بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار داشت: اگر جایگاه انسان به‌درستی شناخته شود جایگاه و اهمیت اورژانس نیز مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اهمیت پزشکی و اورژانس از آنجاکه مربوط به انسان و بشریت بوده ناشی می‌شود، به هراندازه که اهمیت و منزلت انسان در جهان خلقت بهتر شناخته شود، منزلت و اهمیت علم پزشکی و دیگر شاخ‌های این علم نیز بیشتر شناخته می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جایگاه انسان در جهان خلقت گفت: اگر از انسان تعریفی مانند یک حیوان از موجودات خلقت داشته باشیم اهمیت و منزلت علم پزشکی نیز به همان مقدار پایین آمده و علمی کم‌اهمیت می‌شود اما اگر انسان را از عالم قدس دانسته و او را مرغ بام ملکوت خطاب کنیم دیگر نمی‌توانیم مانند او مثل موجودات دیگر برخورد کنیم.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به یکی از آیات شریف قرآن کریم ادامه داد: قرآن از برخی بیماری‌های انسان نام می‌برد که قابل‌آزمایش و بررسی در آزمایشگاه‌هایی که در آن موش آزمایشگاهی مورد آزمایش قرار می‌گیرد نیست، بنابراین باید در مرتبه نخست جایگاه و تفاوت بین انسان و حیوان شناخته شود تا اورژانس به جایگاه واقعی خود برسد.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی بسیاری از کشورهای دنیا در برابر ایران متحد شده و درصدد نابودی نظام مقدس اسلامی برآمدند ازاین‌رو می‌توان دفاع مقدس را جنگ جهانی سوم نامید، اعتقادات عمیق دینی مردم در دوران مقدس سبب شد تا کشور و خاک سرزمین از گزند بیگانگان محفوظ بماند، اعتقاد به زندگی بعد از مرگ رمز پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی بود.

آیت‌الله جوادی‌آملی با انتقاد از روحیه حیوانی و موش‌گونه برخی افراد در دل جامعه اسلامی تأکید کرد: خداوند روزی تمام انسان‌ها را تضمین کرده و خود ضامن آن شده است چرا وقتی‌که می‌توان مانند کبوتر و کبک آزادمنشانه زندگی کرد مانند موش زندگی کرده و کالای موردنیاز مردم را احتکار و در انبارهای خود ذخیره کنیم، مراد قرآن کریم از محشور شدن برخی افراد به شکل حیوانات و ازجمله موش به این دلیل بوده این افراد در مسیر حیوانیت و موش شدن خود فعالیت می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: خدمات اورژانس بسیار ارزنده و قابل‌تقدیر است، کارکنان اورژانس کشور با اقدامات ارزنده و نوعاً رایگانی که انجام می‌دهند دین خود را به جامعه اسلامی ادا می‌کنند، بر مبنای روایات اسلامی کسی که جان فردی را از خطر حفظ کند بهشت بر وی واجب می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آیت الله جوادی آملی احتکار کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا سید معلمی، اظهار داشت: هدف از این پویش اطلاع رسانی و آموزش در خصوص اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه و سلامت عمومی افراد است. بین سلامت دهان ودندان و سلامت جسمی رابطه مشخصی وجود دارد و برخی از بیماری های دهان و دندان می تواند تاثیراتی در بیماری های دیگر داشته باشند و همینطور برخی بیماری های جسمی نیز می تواند برای دهان ودندان مشکلاتی ایجاد کند.

وی با بیان این که مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و سیگار الکترونیکی) از مهم ‌ترین عوامل در ایجاد سرطان دهان بوده و سلامت مغز و قلب با سلامت دهان و دندان در ارتباط است، افزود: بیماری های شدید لثه و دیابت رابطه دو طرفه دارند و هر کدام از آن ها می تواند باعث تشدید بیماری دیگر شود، بنابراین توجه به سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. البته خونریزی لثه‌ها در مسواک زدن نباید باعث ترک مسواک زدن شود.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این که این پویش در روز اول به عنوان «دهان دریچه سلامت» به ارتباط این بیماری ها می پردازد و توجه مردم را به سلامت دهان و دندان معطوف و متمرکز می کند، ادامه داد: در روز دوم نیز شعار «سلامت دهان و دندان؛ سلامت کودک» را خواهیم داشت.

دکتر سیدمعلمی اضافه کرد: در این روز با حضور در مدارس و آموزش به دانش آموزان و معاینات دهان و دندان بچه ها، افزایش آگاهی نسبت به سلامت دهان و دندان را در مدارس و دانش آموزان انجام می شود تا اگر یک دانش آموز به اقدامات بهداشتی، درمانی نیاز داشت به مراکز جامع سلامت جهت دریافت خدمت معرفی شود.

وی بیان کرد: در روز سوم پویش هدف ما بر اهمیت دادن به سلامت دهان و دندان از دیدگاه نهادهای مردمی و سایر نهادهای دولتی متمرکز خواهد بود. در این روز به تبیین نقش سایر نهادها و افراد در بحث سلامت دهان ودندان پرداخته می شود که چه کمک هایی می توانند در این زمینه ایفا کنند. در کل هدف پویش سلامت دهان و دندان، آگاهی بخشی و حساس سازی مردم، جامعه و مسئولان در رابطه با اهمیت سلامت دهان و دندان است.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در پایان با بیان این که خدمات اساسی و مهم دندانپزشکی در مراکز بهداشت برای همگان در دسترس است، گفت: خدمت رایگان دندانپزشکی در مراکز بهداشت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به افراد ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • ببینید | خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • آیت‌الله جوادی آملی: حجاج باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • توصیه مهم آیت‌الله جوادی‌آملی به روحانیون کاروان‌های حج