Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@14:39:14 GMT

آخرین وضعیت واردات شیر خشک

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۴۳۲۲

دعوای صنایع لبنی و نماینده دامداران برای واردات یا عدم واردات شیر خشک بالاخره به پایان رسید و به گفته رئیس اتحادیه سراسری دامداران، کمیسیون اقتصادی دولت تصویب کرده تا شیر خشک وارد کشور نشود. ناطقان: علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران در پاسخ به اینکه دعوای صنایع لبنی و تولیدکنندگان برای واردات شیر خشک به کجا رسید، گفت: قرار شد واردات شیر خشک انجام نشود و این تصمیم را کمیسیون اقتصادی دولت گرفته و برای همه قابل اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طی چند ماه گذشته بحث‌هایی بین صنایع لبنی و نمایندگان تولید دام کشور بر سر میزان تولید شیر خام کشور بود،‌صنایع لبنی مطرح می‌کردند که ورودی شیر به کارخانه‌ها 25 درصد کاهش یافته، بنابراین برای تأمین نیاز مردم باید شیر خشک وارد شود،‌نمایندگان بخش دام کشور نیز این را قبول نداشتند.

واردات شیر خشک از این لحاظ برای صنایع لبنی مهم است که آنها می‌توانند با اضافه کردن 10 کیلوگرم آب برای یک کیلوگرم شیر خشک 11 کیلوگرم شیر تولید کنند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور ادامه داد: کمبود شیر خام در کشور وجود ندارد و از سال گذشته همه تولیدکنندگان به دنبال این بودند که مازاد شیر در کشور به نوعی جمع‌آوری شود. حتی دولت سازمان تعاون روستایی را مسئول جمع‌آوری و خرید تضمینی شیر قرار داد و دولت هم 200 میلیارد تومان مشوق تعیین کرد، تا مازاد شیر خام در کشور خریداری شود.

عزیزاللهی درباره دلیل ادعای صنایع لبنی برای کاهش 25 درصدی ورودی شیر خام به کارخانه‌ها گفت: قبلاً دامداران شیر خام تولیدی را به کارخانه‌های لبنی می‌دادند، اما اکنون بخشی از شیر خام تولیدی خود را مستقیماً به کارخانه‌های تولید شیر خشک می‌دهند، بنابراین صنایع لبنی تصور می‌کنند که تولید شیر در کشور کاهش یافته است.

وی این را هم گفت که صنایع لبنی با طرح موضوع کمبود شیر خام و دامن زدن به واردات شیر خشک، به دنبال کاهش دادن قیمت خرید شیر خام دامداران هستند تا سود بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور در پاسخ به اینکه نرخ خرید شیر خام از دامداران چقدر است، گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت 1570 تومان را تعیین کرده بود که البته این رقم با توجه به کیفیت شیر می‌توانست بالاتر هم باشد، اما قیمت تمام شده شیر خام برای دامداران 1870 تومان است که در حال حاضر صنایع لبنی به دلیل رقابتی که بین خودشان ایجاد شده و  همچنین خرید کارخانه‌های شیرخشک ایجاد کرده تا 2 هزار تومان هم از دامداران خریداری می‌کنند.

به گفته عزیزاللهی، در حال حاضر 12 خط تولید شیر خشک در کشور وجود دارد که روزانه 2500 تن شیر خام دامداران را خریداری می‌کنند که البته 50 درصد ظرفیت این خطوط تولیدکننده شیر خشک خالی است و می‌توان ارتقا داد.

وی در پاسخ به اینکه میزان تولید شیر خام در کشور چقدر است، گفت: آماری که وزارت جهاد کشاورزی می‌دهد 10.5 میلیون تن در سال است، اما مرکز آمار رقم 7 میلیون و 600 هزار تن را مطرح می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران در پاسخ به اینکه به نظر می‌رسد، رقم مرکز آمار دقیق‌تر باشد، گفت: اتفاقاً آمار وزارت جهاد کشاورزی درست‌تر است، چرا که متولی تولید است، چون مرکز آمار نمی‌تواند به طور فراگیر تولید دام در کشور را بررسی کند، بنابراین نمی‌تواند آ‌مار درست‌تری ارائه کند.

صحبت‌های این مسئول در حالی مطرح می‌شود که «مرکز آمار ایران» در کشور به عنوان مرجع استناد آماری در کشور تعیین شده است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران، گفت: صنایع لبنی سالانه 6.5 میلیون تن شیر خام از دامداران جذب می‌کنند و صنایع شیر خشک هم روزانه 2500 تن هم شیر خام دریافت می‌کنند. منبع: فارس برچسب ها: واردات ، شیر خشک ، تولید کنندگان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: واردات شیر خشک تولید کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۴۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش تسنیم، طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۷۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۸۳ میلیون دلار و در مجموع ۶۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۵۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۸۲ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۴۵ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۲۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۸۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۷۴، ۲۷، ۱۴۲، ۹۴ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند.

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۴۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

دیگر خبرها

  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد