Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@13:35:51 GMT

​دبیر هنری هفتمین جشنواره هنر جوان معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۴۷۵۹

​دبیر هنری هفتمین جشنواره هنر جوان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری تقریب، به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری طی حکمی سیدحمید شریفی آل‌هاشم را به عنوان دبیری هنری «هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان» معرفی کرد.

در این حکم آمده است: نظر به تجربه‌های هنری جنابعالی، به پیشنهاد مدیر محترم مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به موجب این حکم به سمت دبیر هنری «هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان» منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید است با توجه به سوابق و تجارب ارزمنده شما در تبلور و پایایی هنر انقلاب و تخصص، شناخت و اشراف تان در حوزه هنرهای تجسمی و همچنین با بهره گیری از تجارب پیشکسوتان و اساتید هنر تاثیرگذار تجسمی در مسیر تحقق اهداف این جشنواره هنری پیروز و سربلند باشید.

شریفی آل‌هاشم متولد سال 1342 در تهران گرافیست و نقاش است. وی دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای تهران و کارشناسی ارشد ارتباط تصویری از دانشگاه تربیت مدرس است. تاکنون دبیر چند نمایشگاه و دوسالانه هنری بوده و عضویت در شوراهای تخصصی و داوری جشنواره ها و دوسالانه های هنری، مدیریت هنری نشریات، مراکز انتشاراتی مختلف و مراکز فرهنگی و هنری، حضور در بیش از 100 نمایشگاه جمعی داخل و خارج کشور، برپایی 9 نمایشگاه انفرادی، تدریس در دانشگاه های هنر تهران، الزهرا و شاهد از جمله سوابق این هنرمند حوزه تجسمی است. 

هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر و با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری دی ماه امسال در 6 بخش طراحی، پوستر، کارتون، کاریکاتور، تصویرسازی و عکس برگزار می شود. آخرین مهلت ثبت نام و ارسال اثر به دبیرخانه این رویداد 28 آذر ماه است و جزئیات و مقررات آن در سایت سپهر سوره هنر به نشانی www.artfest.ir  قرار دارد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۴۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴

اثر منتخب بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز به نمایش درمی‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اثر منتخب بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز به نمایش درمی‌آید.


این اثر با عنوان آینه‌های نور، چیدمانی تعاملی از مریم صفایی و محمد امین اوجی، زوج بوشهری-شیرازی است که پیش از این در بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر ارائه و به عنوان نامزد کسب طوبای زرین شناخته شده بود و اکنون قرار است در پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شود.

اثر تعاملی این دو هنرمند بر اساس هندسه نقوش معماری ایرانی و رجوع به سنت کهن آینه‌کاری، با بیان و زبانی جدید طراحی شده است که به واسطه بازتاب نور، فضایی کهکشانی و بهشت‌گونه را می‌آفریند.

اجرای این اثر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز مشابه اجرای آن در شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خواهد بود؛ با این تفاوت که چیدمان اثر متفاوت بوده و به جای تابش نور، آثار مصطفی گودرزی و عبدالحمید قدیریان (از هنرمندان پاویون ایران) به روی آن تابانده می‌شود که علاوه بر انعکاس نور، بازتابی از نقش و رنگ را به وجود می‌آورد.

در این چیدمان تعاملی، مخاطب در اجرا مشارکت می‌کند و با در دست داشتن چراغ قوه و تابش نور، کهکشان خاص خود را به وجود می‌آورد.

در پس‌زمینه این اجرای تعاملی، صدای موسیقی هم شنیده می‌شود. آهنگسازی این کار توسط بابک ربوخه، چهره شاخص هنر موسیقی کشورمان انجام شده است که همزمان با اجرای اثر در فضای پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز، طنین‌انداز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی