Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اهم اخبار سیاسی امروز، یکشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۷ به شرح زیر است:  هیلی موفق به اجماع‌سازی جهانی علیه ایران نشد/ «دینا پاول» در قبال ایران منطقی‌تر از پمپئو و بولتون است

یک تحلیلگر ارشد مسائل سیاست خارجی تاکید کرد:‌ دینا پاول اظهارات چندانی درباره ایران نداشته و زمانی هم که معاون مشاور امنیت ملی امریکا بوده است، وظیفه مشخصی درباره ایران نداشته اما به اعتبار آنکه وی معاون ژنرال هربرت مک‌مستر به عنوان کسی که خواستار تداوم اجرای برجام از سوی امریکا بوده است، می‌توان گفت که پاول منطقی‌تر از پمپئو و بولتون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوایح چهارگانه FATF مبتنی بر بانکداری استاندارد است/ نگرانی‌های موجود ناشی از عدم توجه به «حق شر‌ط‌ها» است

معاونت حقوقی رئیس‌جمهور تاکید کرد: لوایح چهارگانه مبتنی بر یک بانک‌داری صحیح‌العمل و استاندارد است که از نظر من مغایرتی با آنچه در نظام حقوقی و مالی مطلوب ما مدنظر است، ندارد تا بتوان گفت خیانتی صورت گرفته است.

خبر «بستری‌شدن آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در بیمارستان» تکذیب شد

دفتر آیت‌الله هاشمی شاهرودی اخبار منتشر شده مبنی بر بستری شدن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیمارستان را تکذیب کرد.

همراهی با دولت امری دو طرفه است/ مسئولان باید کمک بخواهند و انتقادپذیر باشند

امام جمعه موقت تهران گفت: من معتقدم که این قضیه همراهی با دولت دو طرفه است، یکی قابل و دیگری فاعل است.

آیت الله هاشمی وضعیت امروز کشور را پیش بینی کرده بود/ برای ریاضت اقتصادی باید آماده شویم/ در نهایت بتوان 600 هزار خودرو تولید کرد/الان اصلا وقت مذاکره نیست

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: قبل از پایان جنگ روزی آیت الله هاشمی به امام نامه نوشت و بیان کرد تا شما هستید مساله جنگ و رابطه ایران و آمریکا را حل کنید ایشان آن موقع این روزها را می‌دید من بارها و بارها از آقای هاشمی شنیده‌ام که نباید کشور را برای همیشه در پرتگاه نگه داریم تا یک حادثه ما را به دره پرتاب کند. ما باید تا فرصت داریم کشور را از لبه پرتگاه دور کنیم و به یک نقطه امن ببریم اما این کار را انجام ندادیم و امروز یک دیوانه در آمریکا یقه ما را گرفته است.

فکر نکنیم با تصویب CFT همه چیز گل و بلبل خواهد شد/ لوایح چهارگانه موجب باز شدن فضاهای دیپلماسی تجاری می‌شود

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ فکر نکنیم با تصویب CFT همه چیز گل و بلبل خواهد شد. لوایح چهارگانه موجب باز شدن فضاهای دیپلماسی تجاری می‌شود.

علت موفقیت‌های دولت یازدهم امید به آینده بود/ نتوانستم خیلی از نامه‌های اساتید اقتصاد استفاه کنم/ نقدها باید با اطلاعات کافی باشد

رئیس‌جمهور تاکید کرد: علت موفقیت‌هایمان در دولت یازدهم از امید به آینده شروع شد نه با کار و برنامه‌ریزی ما. قبل از برنامه و کار و تلاش ما، دیدگاه مردم نسبت به آینده جامعه را درمسیر جدیدی قررار داد آن زمان هنوز دولت را شروع نکرده بودیم.

افزایش گیت‌های امنیتی در مسیر پیاده‌روی اربعین/ تعیین مبلغ ۱۹۹ هزار و ۸۷۵ تومان برای دریافت ویزا

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: در رابطه با اربعین ٢٠ دستگاه در وزارت کشور مستقر هستند که این جدای از ستاد عراق است. برگزاری مراسم اربعین یک تجریه خاص و ویژه است که بین بخش دولتی و خصوصی سازماندهی شده و در سال ٩٦ خیلی وضع بهتری نسبت به گذشته داشتیم.

کسی حاضر نیست کالایی که از حداقل‌های استاندارد برخوردار است را استفاده کند

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: همانطور که شاخص استاندارد در صنعت، تولید، صادرات، واردات امری ضروری است و هیچ کس حاصر نیست کالایی که از حداقل‌های استاندارد برخوردار باشد را استفاده کند، در جنبه‌های فرهنگی و سیاسی هم ایجاب می‌کند استاندارد رعایت شود که باید شاخص‌هایی در این زمینه داشته باشیم چون استاندارد در این‌ها تاثیرش در زندگی مردم کمتر از استاندارد در کالاها نیست.

لزوم تجاری‌سازی و برندسازی در زمان تحریم

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه اصلاح نگرش باید از درون قدرت و شهروندان شکل بگیرد تا حقوق شهروندی محقق شود، تاکید کرد: در دوران تحریم باید از کالای استاندارد ایرانی حمایت کرد و به سمت تجاری سازی و برند سازی رفت.

تاکنون ۳۰۰ تیم از تروریست‌ها را کشف کرده و به هلاکت رسانده‌ایم/ دوست داریم مردم با شنیدن نام وزارت اطلاعات احساس آرامش کنند

وزیر اطلاعات تاکید کرد: تاکنون ۳۰۰ تیم از تروریست‌ها را کشف کرده و افرادشان را به هلاکت رسانده‌ایم. اینکه برای مردم خدمتگزاری کنیم، برایمان افتخار است.

فراخوان رهبر انقلاب برای تکمیل و ارتقاء الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت

در پی تدوین الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت، که در آن اهمّ مبانی و آرمان‌های پیشرفت و اُفق مطلوب کشور در پنج دهه آینده ترسیم و تدابیر مؤثر برای دستیابی به آن طراحی شده است، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دستگاهها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب‌نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین‌شده و ارائه نظرات مشورتی جهت تکمیل و ارتقای این سند بالادستی فراخواندند

اعلام جزئیات احکام ۲۵ متهم فساد اقتصادی، پرونده شهرام جزایری، بازداشت یک نفر در رابطه با حادثه اهواز، قطعی شدن حکم یک فرد دوتابعیتی

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: در تهران از ابتدای مبارزه ۱۹۶ نفر دستگیر شدند که ۱۳ نفر در روزهای اخیر دستگیر شدند. به مردم که در بازارهای غیرمجاز فعالیت می‌کنند هشدار می‌دهم که گرفتاری برای خودشان و خانواده‌شان ایجاد نکنند. غیر حکم اعدام بقیه احکام قطعی است و برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

تحریم‌های آمریکا تاثیری بر روابط تجاری تهران و اسلام‌آباد ندارد

رئیس اتاق بازرگانی پاکستان اظهار داشت که نباید درباره سوء تاثیر تحریم‌های آمریکا، بر روابط تجاری با ایران نگران بود.

مراسم ترحیم مادر محسن و پرویز اسماعیلی برگزار شد + تصاویر

مراسم ترحیم مادر محسن و پرویز اسماعیلی در مسجد نور تهران با حضور مسئولان کشوری و لشگری برگزار شد.

تحقیق از ۱۱ فرد نظامی در رابطه با حادثه تروریستی اهواز/ یک نفر بازداشت شد

سخنگوی قوه قاییه گفت: در رابطه با پرونده حادثه اهواز از ۱۱ نفر تحقیق شده و یک نفر در بازداشت است.

نظر سخنگوی قوه قضاییه در مورد سمت جدید سیف با وجود صدور حکم انفصال از خدمت

سخنگوی قوه قضاییه در مورد حکم مشاوره سیف با وجود رای دیوان محاسبات برای انفصال از خدمت وی گفت: در این مرحله اشکالی ندارد زیرا به ما گفتند حکم قطعی نشده و در این شرایط طرف می‌تواند مشغول به خدمت باشد.

پرونده شکایت رئیس دولت اصلاحات از ۴ نفر، در دادسرا است

معاون اول قوه قضاییه گفت: از سوی رئیس دولت اصلاحات از چهار نفر شکایت شده اما نمی‌دانم این چهار نفر چه کسانی هستند. پرونده در دادسرا است.

بررسی پرونده مسمومیت‌های اخیر ناشی از مصرف مشروبات الکلی درجلسه آینده شورای امنیت کشور

وزیر کشور با اشاره به مرگ تعدادی از مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی در هفته‌های اخیر گفت: این پرونده در جلسه آتی شورای امنیت کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۴۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل پیشگیری از تکرار جرم در صدور احکام جایگزین حبس لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجعفر منتظری، در ابتدای جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از کتاب شریف احتجاج مرحوم طبرسی پیرامون ظهور امام عصر (ع) اظهار داشت: چه سعادت بزرگی است که انسان همیشه به یاد امام غایب که ناظر بر اعمال و رفتار ماست باشد و برای فرج آن حضرت دعا کند و همیشه آماده باشد که در وقت ظهور در رکاب آن حضرت جهاد کند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یادآور تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) است، تصریح نمود: یکی از نهادهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ شورای انقلاب با تأسیس آن، گامی اساسی در راه سازمان دهی این نهاد برداشت.

رئیس دیوان عالی کشور با تأسی از فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، افزود: کارنامه پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته، در عرصه‌های مختلف، امیدهای فروانی را برای مردم، مسئولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسر جهان ایجاد نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه با اشاره به نشست فصلی اعضای شورای عالی قوه قضائیه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مرکز استان‌ها، پیرامون دستورات رئیس عدلیه مبنی بر اینکه هیچ حکم قطعی قضائی نباید بدون دلیل موجه، معطل اجرا بماند؛ گفت: نظارت بر اجرای احکام قطعی پرونده‌ها در دستور کار معاونت نظارت دیوان عالی کشور قرار گیرد و این موضوع با جدیت هر چه بیشتر پیگیری شود.

رئیس دیوان عالی کشور بر آسیب شناسی و بررسی دقیق میزان پرونده‌های کیفری و حقوقی که آرای آن‌ها قطعی شده است، اما در اجرای احکام معطل مانده است، تاکید کرد و عنوان کرد: با لحاظ قوانین و مقررات مربوطه و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مقتضی آسیب شناسی این دست پرونده‌ها در جهت جلوگیری از تضییع حقوق اصحاب پرونده در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری همچنین صدور احکام جایگزین حبس متناسب با جرم و در چارچوب قانون را یکی دیگر از تأکیدات مهم رئیس قوه قضائیه در نشست اخیر با رؤسای کل دادگستری‌ها عنوان کرد و گفت: محاکم در صدور احکام جایگزین حبس با در نظر گرفتن شرایط لازم، اصل پیشگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 6085255

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقاء بخشند/ قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب
  • محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند
  • اصل پیشگیری از تکرار جرم در صدور احکام جایگزین حبس لحاظ شود
  • مراسم رسمی استقبال از آیت‌ الله رئیسی در پاکستان