Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@15:01:37 GMT

پنگوئن های آفریقایی در معرض خطر انقراض

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۴۹۲۷

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از سي سي تي وي، کاهش جمعیت پنگوئن های آفریقایی نگرانی مردم را در پی داشته است چرا که زیستگاه این پرنده با جزر و مدهای طولانی که به علت پدیده ی تغییرات آب و هوایی به وجود آمده در معرض خطر قرار دارد. 

روز شنبه روز بین المللی آگاهی رسانی درباره پنگوئن ها بود و این فرصت را به آفریقای جنوبی داد تا بر این نکته تمرکز کند که چرا این گونه از پرندگان رو به کاهش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در آفریقای جنوبی نزدیک به 16500 جفت از این گونه های در معرض خطر انقراض زندگی می کنند. شمار این پرنده ها در سال 2015 نزدیک به 20 هزار جفت بود. ساحل بولدرز در سایمون تاون به علت وجود صخره های غول پیکر که سر از آب برآورده اند معروف است. این ساحل همچنین محل زندگی یکی از 28 زیستگاه پنگوئن آفریقایی است که بومی ساحل آفریقای جنوبی به شمار می آید و تنها در نامیبیا و آفریقای جنوبی یافت می شود.
این بوم زیست در سایمون تاون تنها مکان در دنیاست که مردم می توانند آزادانه با این پرندگان وحشی در معرض خطر انقراض شنا کنند. اما گونه ی این پرندگان در معرض تهدید است زیرا ماهی کافی در دریا وجود ندارد. فاروشکا راجرز، مسئول پارک جنگلی سایمون تاون گفت: بنابر تحقیقاتی که انجام شده، پنگوئن آفریقایی باید فاصله ای بسیار طولانی را برای یافتن غذا شنا کند، در گذشته این چنین نبود. این شرایط به احتمال بسیار به علت ماهیگیری تجاری یا برداشت بی رویه از منابع غذایی پنگوئن آفریقایی اتفاق افتاده است.
بالا آمدن آب دریاها که در نتیجه ی گرم شدن زمین اتفاق افتاده سبب نابودی زیستگاه ها و کمبود فضای جفت گیری و پرورش این پنگوئن ها شده است. در ساحل بولدرز این پرندگان تشویق می شوند تا از لانه های مصنوعی استفاده کنند و شانس موفقیت در جفتگیری شان افزایش پیدا کند. علاوه بر این، این بوم زیست پنگوئن که تنها یک ساعت با خودرو با کیپ تاون فاصله دارد هر ساله نیم میلیون گردشگر را به خوب جذب می کند. گردشگران از سراسر دنیا به این منطقه می آیند تا پنگوئن آفریقایی در معرض خطر انقراض را در زیستگاه طبیعی خود تماشا کنند.
یک گردشگر گفت: دیدن این پرندگان خیلی جالب و سرگرم کننده است. فکر نمی کردم بتوانم این همه به آنها نزدیک شوم. فکر می کنم خیلی اهمیت دارد که هر کاری می توانیم انجام بدهیم تا این حیوانات شگفت انگیز را حفظ کنیم. فاروشکا راجرز بر این باور است که محافظت از پنگوئن ها در زیستگاه شان وظیفه ی آنهاست.
وی گفت: گاهی وقت ها آنقدر به فکر فرو می رویم که چگونه جمعیت پنگوئن را ثابت نگاه داریم و شمارشان را افزایش دهیم که شب ها بی خواب می شویم. با تلاش ما بچه ها و نوه هامان این فرصت را پیدا می کنند تا از دیدن پنگوئن ها در حیات وحش و نه در باغ وحش یا موزه لذت ببرند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پنگوئن آفريقايي زيستگاه تغييرات آب و هوايي پرندگان ناميبيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۴۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟

روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در واکنش به انتشار ویدئویی از مشاهده چند قلاده شغال در پارک جنگلی لویزان اعلام کرد: «با توجه به جغرافیای این پارک جنگلی و قرارگیری آن در حاشیه شمال شرقی پایتخت و هم‌جواری با مناطق کوهستانی که گونه‌های مختلف جانوری و حیات‌وحش در آنجا آزادانه زندگی می‌کنند، عامل ورود این دو حیوان به این پارک بوده است.

از آنجاکه کنترل تمامی گونه‌های جانوری از جمله شغال در حیطه وظایف اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش تهران و اداره کل محیط‌زیست استان است، به نظر می‌رسد ساماندهی حیوانات وحشی و جلوگیری از نزدیک‌شدن اینگونه جانوران به حریم شهر یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تکالیف این مجموعه‌هاست.

یکی از راه‌های پیشگیری از ورود حیوانات وحشی به حریم شهرها، غذارسانی مصنوعی در زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده است تا این‌گونه حیوانات در کنار شکار طبیعی بتوانند با استفاده از این سیستم به حیات خود ادامه داده و برای تهیه غذا به انسان‌ها و اماکن مسکونی یا تفرجگاهی حاشیه شهر نزدیک نشوند.

شایان‌ذکر است در بسیاری از کلان‌شهرها، اداره کل حفاظت و مدیریت حیات‌وحش با راه‌اندازی گشت‌های ویژه به‌صورت مداوم، فعالیت گونه‌های جانوری را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و در صورت نزدیک‌شدن به حریم شهر‌ها با عملیات زنده‌گیری، آنها را به زیستگاه‌های طبیعی و امن باز می‌گردانند که این امر کاملاً تخصصی و در حیطه وظایف ادارات محیط‌زیست است.

هرچند رفتار‌های نامناسب شهروندی در هنگام استفاده از جنگل‌ها و فضای سبز طبیعی اطراف شهر‌ها و دفع نامناسب پسماند‌ها می‌تواند غذای آماده برای برخی گونه‌های جانوری فراهم کند؛ اما نباید فراموش کنیم که در این زیستگاه‌ها حیواناتی مانند موش و خرگوش صحرایی به‌وفور یافت می‌شوند که شکار و درواقع غذای طبیعی برای حیوانات وحشی هستند که گزینه عاملیت پسماند‌های شهروندان برای حضور شغال‌ها در این بوستان‌ها را کم‌رنگ می‌کنند.»

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • ریزپلاستیک‌ها احتمالا به مغز انسان‌ها هم راه پیدا کرده‌اند
  • تخریب آغل گوسفندان در زیستگاه یوزپلنگ ایرانی
  • نجات لاک‌پشت در معرض انقراض از شن‌های ساحلی میناب
  • آیا ما در خطر وقوع ششمین انقراض جمعی هستیم؟
  • این افراد بیشتر در معرض حملات قلبی هستند
  • موج دوم استقلال طلبی در آفریقا / پس از نیجر، چاد هم برای اخراج نظامیان آمریکایی دست بکار شد