Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در مورد جلسه چهارساعته اعضای شورا با نمایندگان مجلس، توضیحاتی را ارائه کرد.

مجید فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد جلسه امشب(یکشنبه) اعضای شورای اسلامی شهر تهران با مجمع نمایندگان تهران در مجلس، که در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: در جلسه امشب دو موضوع "سرانجام قانون ارزش افزوده" و "قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان" در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در مورد قانون ارزش افزوده گزارشی تخصصی ارائه شد، گفت: این لایحه در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است و اعضای شورای شهر به‌خصوص الویری رئیس شورای عالی استان‌ها از این لایحه و تغییرات آن اعلام خطر کردند چراکه سبب تشریفاتی شدن شوراها می‌شود.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان این‌که در این لایحه عوارض به قانون تبدیل شده است و اختیار تعیین عوارض از شوراها گرفته و مالیات نیز به خزانه دولت ریخته می‌شود، گفت: اساساً با این قانون یکی از اصلی‌ترین اختیارات شوراها گرفته می‌شود و شوراها فلج می‌شوند.

وی افزود: قرار شد در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی مجلس، نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران و شورای عالی استان‌ها حاضر شوند و به بیان دغدغه‌های خود بپردازند.

فراهانی با بیان این‌که در مورد قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و شمول و عدم شمول شدن شهرداران نیز صحبت شد، گفت: دکتر جنیدی معاون حقوقی ریاست‌جمهوری نظر رسمی خود را در مورد وضعیت شهرداران در قانون جدید در قالب نامه‌ای به وزارت کشور و رونوشت آن را به مجلس ارائه کرده که بر اساس آن شهرداران از جمله شهردار تهران نیز مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شوند.

وی افزود: اعضای شورا استدلال‌های حقوقی خود را نیز مطرح کرده و عنوان داشتند که اساساً تغییر مدیریت به ضرر منافع تهران است و این در حالی است که شهردار تهران تازه به مسائل مسلط شده و پروژه‌ها و غیره نیز فعال شده است و این تغییرات مکرر که شورا نقشی در آن ندارد، ضربات زیادی به تهران وارد می‌کند و اعضا استدلال‌های حقوقی خود را مبنی‌بر این‌که شهرداران جزء این قانون نیستند، بیان کردند.

وی با بیان این‌که نمایندگان مجلس نیز عنوان کردند که این جلسه دیر برگزار شده و ای‌کاش دو ماه قبل استدلال‌ها بیان می‌شد، گفت: آنها اعلام کردند که تنها راه، ارائه طرحی دوفوریتی به مجلس است که این پروسه نیز بسیار سخت خواهد بود اما قول دادند که همه توان خود را به کار ببندند؛ هرچند که چند تن از نمایندگان مجلس نیز اشاره کردند که این قانون یک تحول مدیریتی در کشور ایجاد می‌کند و هزینه‌های خاص خود را دارد و عنوان کردند که برای استفساریه و استثنائات متعدد باید فکری کرد چراکه سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، صداوسیما و... نیز شرایط مشابهی دارند و بهتر است این قانون ولو این‌که تبعاتی داشته باشد، اجراء شود.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که نمایندگان مجلس قول دادند که تمام تلاش خود را به کار ببندند تا با استفاده از راهکارهای قانونی موجب حفظ ثبات مدیریت در تهران شوند، گفت: وزیر کشور بنا دارد که استفساریه به مجلس بدهد و نمایندگان مجلس عنوان کردند که بهتر است استفساریه شامل حال همه شهرداران کلان‌شهرها و نه فقط شهردار تهران باشد، تا شاهد تبعیض نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام شوراي شهر تهران شهردار تهران قانون ارزش افزوده قانون منع به کار گیری بازنشستگان مجمع نمایندگان تهران در مجلس مجید فراهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جز (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه جز ۱ بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • تعیین تکلیف تعطیلات پایان هفته
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین