Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن یکشنبه شب به وقت تهران از تلاش برای تغییر قانون اساسی این کشور و تغییر وضعیت ساختار دفاعی خبر داد.

به نوشته شبکه خبری «راشا تودی» شینزو آبه با حضور در یک همایش با شرکت چهار هزار پرسنل نظامی گفت که 90% مردم به ارتش با دیده احترام می‌نگرند و به همین دلیل وی در پی تغییر قانون اساسی کشور در زمینه توان دفاعی ژاپن است که به زمان پس از جنگ جهانی دوم برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر ژاپن خطاب به پرسنل نظامی حاضر در این مراسم گفت: « 90% مردم با احترام با نیروهای دفاع از ژاپن (SDF) برخورد می‌کنند. شما با دستان خود اعتماد عمومی را به دست آورده‌اید.»

وی تاکید کرد که اینک نوبت سیاستمداران است تا با ایجاد محیط و جوی (جدید) برای نیروهای دفاع از ژاپن، وظایف خود را با افتخار انجام دهند.

به نوشته این منبع خبری، نیروی دفاع از ژاپن در نقش بالفعل ارتش عمل می‌کند. این در حالی است که این نیرو در زمره یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین‌ها در جهان است و از لحاظ بودجه اختصاص یافته در جایگاه هشتم قرار دارد.

شینزو آبه با انتخاب مجدد (سومین مرتبه) به عنوان رئیس حزب لیبرال دموکرات این کشور در ماه گذشته آماده اجرای تعهد طولانی مدت این حزب در تقویت نقش نیروی دفاع از ژاپن در قانون اساسی صلح طلبانه ژاپن شد.

از زمان به قدرت رسیدن آبه، همواره بودجه نظامی ژاپن و رزمایش‌های دریایی این کشور در منطقه افزایش یافته است.

این نیرو اینک در اصلاحات ساختاری قرار دارد به طوری که اولین ماموریت نیروی استقرار سریع آبی، خاکی این کشور ماه مارس (اسفند) آغاز شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیسلاو کوسینیاک کامیش» وزیر دفاع لهستان در اظهاراتی از آمادگی کشورش برای بازگرداندن برخی از اتباع اوکراین به این کشور خبر داد.

بر این اساس کامیش تاکید کرد که لهستان آماده است اوکراینی‌هایی را که موظف به انجام خدمت نظامی هستند، به این کشور بازگرداند تا مشغول خدمت وظیفه در ارتش اوکراین شوند.

وزیر دفاع لهستان تصریح کرد: به باور من بسیاری از لهستانی‌ها هنگامی که جوانان اوکراینی را در هتل‌ها و قهوه‌خانه‌ها مشاهده می‌کنند و از طرف دیگر میزان باری را که ما باید برای اوکراین به دوش بکشیم مشاهده می‌کنند احساس خشم می‌کنند.

در عین حال کامیش مشخص نکرد که ورشو چگونه می‌تواند این افراد را به اوکراین بازگرداند.

کد خبر 6088364

دیگر خبرها

  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • بازبینی گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی!
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل | تمام فیلم‌های ما را بازبینی و بخشی‌هایی از آن‌ را حذف کردند! | ویدئو
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده