Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیأت دولت در جلسه عصر یکشنبه(۲۲ مهر) به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، منابع و مصارف برنامه حمایتی دولت از خانوارهای کم‌درآمد و نحوه تأمین منابع موردنیاز و کیفیت بسته حمایتی و افراد و خانوارهایی که باید مورد حمایت قرار بگیرند را، مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه همچنین اعضای دولت به بررسی آثار و پیامدهای هر یک از جنبه‌های بسته حمایتی دولت پرداختند و ادامه مباحث به جلسه آینده موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات وزیران همچنین با اختصاص اعتبار و تسیهلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در برخی از مناطق کشور موافقت کرد.

بر این اساس، مبلغ یکصد میلیارد ریال اعتبار به منظور برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته جهت تأمین هزینه‌های اضطراری و ضروری ناشی از مخاطرات طبیعی در کشور، به سازمان مدیریت بحران کشور اختصاص یافت.

اختصاص مبلغ ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار برای جبران خسارت و بازسازی واحدهای مسکونی و تأسیسات زیربنایی خسارت‌دیده ناشی از زلزله مورخ ۲۴ تیر ۹۷ در شهرستان جاجرم واقع در استان خراسان شمالی، از دیگر موارد مصوب هیات وزیران بود.

اعتبار یادشده شامل کمک بلاعوض معیشتی برای ۳۸۰ واحد آسیب‌دیده از زلزله به‌ازای هر واحد مبلغ ۲۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض تعمیری جهت ۸۵ واحد مسکونی روستایی آسیب‌دیده به‌ازای هر واحد ۲۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت بازسازی ۲۹۵ واحد مسکونی روستایی به‌ازای هر واحد ۵۰ میلیون ریال است.

همچنین با تصویب دولت، مبلغ ۱۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت با سود ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری به آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله در استان مذکور برای بازسازی واحدهای مسکونی اختصاص یافت. این تسهیلات در جهت بازسازی ۲۹۵ واحد مسکونی روستایی خسارت‌دیده به‌ازای هر واحد تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال، تعمیر تعداد ۸۵ واحد مسکونی روستایی به‌ازای هر واحد تا سقف ۱۲۰ میلیون ریال و تأمین لوازم معیشتی تعداد ۲۹۵ واحد مسکونی به‌ازای هر واحد تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

هیات وزیران در ادامه، با امهال اصل تسهیلات اخذ شده تا ۱۵ مهر ۱۳۹۷ خسارت‌دیدگان ناشی از سیل اخیر در استان‌های مازندران و گیلان به مدت دو سال موافقت کرد.

دولت همچنین مبلغ ۵ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریال برای تأمین بار مالی ناشی از امهال تسهیلات دریافتی واحد مرغداری شرکت تعاونی (۲۳۱۷) سپید مرغ آریا واقع در شهرستان ملکشاهی استان ایلام از بانک کشاورزی به‌دلیل بارش سنگین برف و طوفان اختصاص داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جلسه هیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: تاکنون تعداد ۳۴۱ نفر از جامعه هدف سازمان به تفکیک به تعداد ۲۷۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۱۲ نفر زنان سرپرست خانوار و ۵۴ نفر از ببهبودیافتگان در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور مشغول به کار شدند.
علی صدر  افزود: فرایند معرفی، مشاوره شغلی و حمایت مستمر توان‌یابان از این پس از طریق مرکز پشتیبانی شغلی بهیاب تحت نظارت این شهرستان و تسهیلگران شغلی پیگیری خواهد شد. 
 وی گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق اداره بهزیستی جذب و برای اشتغالزایی تعداد ۳۵۲ نفر از جامعه هدف سازمان پرداخت شد.
صدر افزود: تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، برای هر مددجو ۱۵۰ میلیون تومان وام و تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که در سال ۱۴۰۲ برای ایجاد اشتغال به تعداد ۱۷ نفر به ۳ کارفرما به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است. 
وی گفت: به منظور فراهم اوردن انگیزه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای افراد تحت پوشش و ترغیب کارفرمایان برای جذب این افراد و نیز فراهم سازی اشتغال پایدار، فرایند هزینه کرد اعتبارات بیمه سهم کارفرما تاسقف ۲۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می‌شود، که در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۴۱ نفر طی سه مرحله به مبلغ ۳ میلیارد تومان پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی