Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@02:17:28 GMT

شکارچیان متخلف در دلفان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۵۵۲۶

شکارچیان متخلف در دلفان دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ قاسم دلفانی رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان دلفان گفت: بر اساس گزارشات مردمی در خصوص شکار غیرمجاز کبوتر مبنی برشکار غیرمجاز پرنده در منطقه گشور، یگان حفاظت این اداره بلافاصله به منطقه عزیمت نموده و با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی پاسگاه گشور شهرستان دلفان موفق به دستگیری متخلفین شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلفانی افزود: از این متخلفین تعداد ۳ قبضه اسلحه pcp دوربین‌دار و تعداد ۷ قطعه کبوتر وحشی کشف و ضبط گردید.

دلفانی اظهار داشت: عمل ارتکابی صورت گرفته توسط متخلفین بر اساس قوانین شکار و صید جرم محسوب می‌شود و پرونده متخلفین پس از اخذ جرائم زیست‌محیطی جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع می‌گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دلفان از تمامی هم استانی‌های عزیز درخواست نمود تخلفات زیست‌محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به بررسی آن‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/م

دستگیری شکارچیان در دلفان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۵۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سه شکارچی متخلف در قزوین

مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین گفت: سه شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده طارم سفلی با اقدام به موقع محیط‌بانان دستگیر و پس از معرفی به مراجع قضایی روانه زندان شدند.

طاهری افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در حین گشت و کنترل و اجرای قوانین شکار و صید در حوزه استحفاظی منطقه طارم سفلی به سه شکارچی غیرمجاز برخورد می‌کنند که همراه آنها لاشه یک راس بز وحشی به چشم می خورد.

وی اضافه کرد: با توجه به شکار غیر قانونی از سوی این افراد، ماموران یگان حفاظت محیط زیست متخلفان را دستگیر کرده و پس کشف و ضبط ادوات شکار و صید و تشکیل پرونده قضایی آنها را برای ادامه مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.

طاهری با بیان اینکه شکارچیان با دستور قضایی روانه زندان شدند، اظهار کرد: با شکارچی‌های غیرمجاز در هر مکانی که حضور داشته باشند بدون هیچگونه اغماضی برخورد قانونی می‌شود.

به گفته این مسئول، مطابق ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی، هرکس برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی، اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند به حبس از ۳ ماه تا ۳ سال مجازات خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین از مردم استان قزوین خواست در صورت مشاهده شکارچیان غیر مجاز در مناطق مختلف استان موضوع را سریعا به ۱۵۴۰ گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آماده‌باش محیط‌زیستی‌های دماوند در ایام نوروز
  • تیمار و رهاسازی ۱۲ پرنده وحشی در طبیعت شهرستان کلات
  • ‍ تیمار و رها سازی پرندگان وحشی در طبیعت شهرستان کلات
  • کشف و ضبط ۱۷۳ قبضه اسلحه از شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچی گراز در رضوانشهر به جریمه نقدی محکوم شد
  • پایش مشترک کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست و امور منابع آب شهرستان ارومیه از رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه
  • دستگیری سه شکارچی متخلف در قزوین
  • انتشار فراخوان پروژه حفاظت مشارکتی میش مرغ
  • دانە پاشی برای پرندگان در روستای گلاز اشنویە
  • دستگیری ۳۰ متخلف شکار و صید در مازندران