Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شورای پدافند غیرعامل استان قم غروب یکشنبه در استانداری قم برگزار شد که در این جلسه برخی از مدیران حوزه مربوطه به بیان اقدامات خود پرداختند.

در این جلسه علی‌اکبر رحیمی مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: برنامه‌های شهرداری برای هفته پدافند غیر عامل شامل برگزاری رزمایش سایبری، برگزاری دوره آموزشی در خصوص مقررات ملی ساختمان، اکران بنرهای متناسب با موضوع پدافند غیرعامل در سطح شهر، برگزاری جلسه کمیته پدافند غیرعامل، آموزش شهروندی که مغفول واقع شده است، می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: تهیه نقشه راه‌های جاده‌ای و ریلی جایگزین، طراحی سامانه مدیریت شهری برای ارائه خدمات مورد نیاز مردم، بررسی و شناسایی مراکز اسکان اضطراری، بررسی طرح‌های هادی و طرح‌های شهری با موضوع پدافند غیر عامل، نحوه استفاده از مترو و راه‌ها به عنوان پناهگاه در شرایط اضطراری، پیگیری طرح اسکان شهری در سطح استان و نقش دستگاه‌های ذی‌ربط و پیگیری و برگزاری دوره‌های آموزش مورد نیاز در حوزه پدافند غیر عامل از جمله برنامه‌های این اداره در خصوص پدافند غیر عامل است.

در این جلسه قربانی رئیس کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک پدافند غیرعامل بیان کرد: دستورالعمل تشکیل کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ شده و بر اساس تشکیلات جدید جلسه‌ای برگزار و مسائل مربوط به مدیریت بحران و برخورد با مسمومین با الکل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: ارتقای زیرساخت سایبری سامانه نگهداشت انبارهای دارویی، تکالیف دانشگاه در حوزه اسناد بالادستی نیز از دیگر اقدامات این حوزه در خصوص پدافند غیر عامل است.

رئیس کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک پدافند غیرعامل ادامه داد: در مسائل زیستی و سلامت نگرانی‌های بسیاری وجود دارد و نیازمند ورود بیشتر است زیرا مشکلاتی که در این زمینه ایجاد شده بسیار گسترده است.

برگزاری ۷۰ دوره کمک‌های اولیه توسط هلال احمر طی سال جاری

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم نیز در خصوص اقدامات این سازمان در زمینه پدافند غیر عامل افزود: طی سال جاری ۷۰ دوره کمک‌های اولیه توسط هلال احمر برگزار و چهار هزار و ۵۰۰ نفر از این دوره‌های آموزشی بهره‌مند شدند.

محمد گلفشان بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ خانه هلال در روستاها، کارخانجات و ادارات استان قم تشکیل شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم گفت: بروزرسانی سازه‌های مدرسه امداد و نجات، ایجاد تیم واکنش سریع با استخدام ۱۵ نیروی آموزش دیده و فعالیت دائمی بالگرد هلال احمر از جمله اقدامات این سازمان است.

در ادامه جلسه محمدرضا موحد معاون عملیات سپاه علی ابن ابی‌طالب(ع) گفت: بسیج در انجام اقدامات پدافند غیرعامل دارای ظرفیتی گسترده است.

وی در خصوص برنامه‌های سپاه در هفته پدافند غیر عامل افزود: آموزش و رزمایش پدافند غیرعامل در ۱۲ آبان همزمان با سراسر کشور در چهار مدرسه، برگزاری دوره بازآموزی مربیان دفاعی با هماهنگی آموزش و پرورش، برگزاری دوره تربیت مربی پدافند غیرعامل به صورت اردوی چهار روزه و همچنین برگزاری دوره تخصصی پدافند غیرعامل برای بسیج مهندسین و جامعه پزشکی از جمله برنامه‌های سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) در این هفته است.

شناسایی نقاط ضعف و قوت شهرک‌های صنعتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز بیان کرد: مطالعه جامع و تدوین سند در شهرک‌های صنعتی که دارای مراکز حساس هستند انجام شده و نقاط ضعف و قوت شهرک‌ها شناسایی خواهند شد که در این خصوص در مرحله انتخاب مشاور برای انجام اقدامات لازم هستیم.

محمود سیجانی گفت: در مقاطعی در شهرک‌های صنعتی با قطعی برق مواجه می‌شویم که اخیراً یک واحد سی آج بی ۶ مگاواتی برای مقابله با این مشکل افتتاح شد.

در ادامه سماواتی رئیس کارگروه امنیتی و انتظامی پدافند غیرعامل قم بیان کرد: در بحث آموزش با توجه به نامه شورای عالی امنیت ملی موضوع تخلیه تلفنی و شگردهای آن بررسی می‌شود و در حوزه شهری فرمی برای تمامی دستگاه‌های اداری ارسال شده که ۱۸ بند داشت و عوامل نارضایتی مشخص شده و در بحث شهری نیز به صورت چهار منطقه دوربین‌های غیررسمی در نظر گرفته شده است که در زمان‌های بحرانی بتوانیم مورد استفاده قرار دهیم.

کد خبر 4430296

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قم پدافند غیرعامل قم اربعین ۹۷ اربعین 97 کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین حسینی گرگان بوشهر مشهد یاسوج شیراز خرم آباد شهرکرد سنندج خطبه های نماز جمعه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۵۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می‌شود

امیر سرتیپ صباحی فرد در بازدید از مناطق پدافندی جنوب شرق کشور، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ضمن بازدید از مناطق پدافندی جنوب شرق کشور و جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ در جمع فرماندهان و کارکنان این منطقه پدافند هوایی اظهار داشت: آمادگی دفاعی و توان تسلیحاتی نیروهای مسلح کشورمان همچون سدی محکم در برابر دشمنان قسم خورده ایران اسلامی است و روز به روز بر این اقتدار افزوده می شود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه عزت و سربلندی ایران اسلامی در گرو تبعیت از تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و نیز ارتقا توان نظامی به‌ویژه در حوزه پدافند است، خاطرنشان کرد: بصیرت و دوراندیشی در راستای مقابله با تهدیدات و ارتقای تجهیزات به‍روز و کارآمد، دو مولفه ارزنده در رشد و پیشرفت نیروی پدافند هوایی ارتش است.

امیر سرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه قوی بودن در تمامی عرصه ها به‌ویژه حوزه نظامی موجب افزایش بازدارندگی و مقبولیت بین‌المللی کشورمان می شود، بیان داشت: تجربه هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت که توانمند بودن و ارتقاء دستاوردها مطابق با فناوری روز، موجب می شود که بیگانگان در امور داخلی کشورمان دخالت نکنند و با قطع وابستگی به خارج از کشور بتوانیم شاهد اقتدار و سرافرازی ایران اسلامی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همواره در کنار تمامی پیشرفت‌ها نباید از توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان غافل بود، تصریح کرد: آمادگی همه جانبه در همه حوزه ها، به‌خصوص در حوزه جنگ نرم و فضای مجازی، دست دشمنان را در ایجاد تفرقه، هرج و مرج، آشوب و ... کوتاه می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح افزوده می‌شود
  • بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جزایر ایرانی خلیج فارس
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می‌شود
  • روز به روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می شود
  • خیرین سلامت؛ مهمترین عامل تحقّق شعار سال ۱۴۰۳ در حوزه سلامت
  • مخالفت پلیس راهور با ساخت شتابزده تقاطع مدرس همدان
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • نمره خوبی برای جوانان شورای شهر قائل هستم/ در شورای هم‌فکر دوره ششم تضارب آرا وجود دارد
  • نمره خوبی برای جوانان شورای شهر قائل هستم/ در شورای همفکر دوره ششم تضارب آرا وجود دارد
  • ببینید | ویدیو دوربین مداربسته از لحظه حمله عامل تروریستی قندهار