Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@07:47:20 GMT

سرپناه 50 درصد روستاییان مازنی غیرمقاوم است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۵۷۱۶

سرپناه 50 درصد روستاییان مازنی غیرمقاوم است

علیرضا قلی نژاد روز شنبه در حاشیه طرح آمارگیری ویژگیهای مسکن روستایی مازندران به خبرنگار ایرنا افزود: براساس بررسی حدود 500 هزار واحد مسکونی در روستاهای این استان سرپاست که تاکنون 265 هزار باب مسکن روستاییان بازسازی و بهسازی شده است.
وی اضافه کرد: 165 هزار واحد مسکونی روستاییان در قالب طرح بهسازی و بازسازی مسکن و تسهیلات ارزان قیمت با نظارت بنیاد مسکن از سال 86 تا96 انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بنیاد مسکن مازندران اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که حدود 100 هزار باب از این واحدهای مسکونی نیز با آورده خود روستاییان بازسازی شد.
قلی نژاد از مالکان واحدهای مسکونی فرسوده و غیرمقاوم روستایی خواست تا برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به این نهاد مراجعه کنند.
وی سقف تسهیلات پرداختی برای هر واحد مسکونی روستایی را در سال جاری حدود 250 میلیون ریال اعلام کرده است.
این مسوول خاطرنشان کرد: در سال جاری 15 هزار سهمیه تسهیلات ارزان قیمت با سود 5 درصد برای روستاییان این استان پیش بینی شد.
مازندران طبق سرشماری سال 95 حدود 3 میلیون و 283 هزار نفر جمعیت دارد که 53 درصد از این جمعیت در شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند.
چهارمین طرح آمارگیری ویژگی های مسکن روستایی با هدف شناخت مصالح کاربردی در ساختمان، تسهیلات دریافتی و مقاوم سازی از امروزشنبه همزمان با سراسر کشور در مازندران شروع شد و تا 21 آبان ماه ادامه خواهد داشت.
در این طرح شرایط 12 هزار واحد مسکونی در 404 روستای مازندران آمارگیری می شود.
6982/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 مسکن درصد مسکونی روستاییان غیرمقاوم منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تفاهم‌نامه ای بین وزارت راه وشهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده است، گفت: طبق این تفاهم نامه برنامه ریزی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح انجام شده و به زودی روند ساخت این واحدها آغاز می شود.

وی افزود: در قالب این تفاهم نامه ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد:  بخش عمده ای از پروژه های نهضت ملی مسکن از طریق تفاهم نامه و به صورت مشارکتی  ساخته می شود و بخش دیگه ای از پروژه ها هم به در قالب تفاهم نامه ساخته می شود که با اعطای زمین ازسوی  دستگاه ها مسکن برای متقاضیان ساخته می شود.

وی توضیح داد: پیش از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است
  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال