Web Analytics Made Easy - Statcounter

میر موسی انیران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه تعداد آمار ثبت شده مربوط به فروش بلیت بوده است، افزود: طی این مدت 91 هزار و 267گردشگر داخلی نیز از گنبد جهانی سلطانیه بازدید کردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 88 هزار و 851 گردشگر بود که رشد 2.5 درصدی دارد.
وی اظهار داشت: شمار گردشگران داخلی و خارجی بازدید کننده از گنبد سلطانیه به اتخاذ تمهیدات و تدابیر بیشتری نیاز دارد و تحقق این مهم رونق بیشتری را در این حوزه ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انیران افزود: بررسی ها نشان می دهد که طی مدت یاد شده گردشگران داخلی و خارجی از خدمات ارائه شده در گنبد سلطانیه رضایت نسبی داشتند و تلاش می شود این مهم با برنامه ریزی های لازم در سال مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: گردشگری سلطانیه در طی سال برقرار بوده و در این میان اصلاح و تقویت زیرساخت ها می تواند به جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی منتهی شود.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه ادامه داد: توسعه روز افزون گردشگری سلطانیه در گرو همکاری های بین بخشی است.
وی بیان کرد: ارائه آمار صحیح و واقعی از میزان گردشگران داخلی و خارجی یک مجموعه برای متولیان امر این امکان را فراهم می کند که بدون انحراف و خطایی، سرمایه گذاری و اعتبار مناسبی را در این بخش مورد توجه قرار دهند.
انیران افزود: گنبد سلطانیه یک اثر تاریخی و جهانی محسوب می شود که برای دوستداران فرهنگ و تاریخ در جهان شناخته شده است و همه ساله شمار زیادی را برای بازدید به این مکان هدایت می کند.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: گنبد جهانی سلطانیه گردشگر دارد و ارائه آمار دروغ در این بخش نه تنها ذهنیت نادرستی را در مخاطب ایجاد می کند بلکه نتیجه نامطلوبی را در توسعه این بخش بر جای می گذارد.
وی خاطرنشان کرد: با کارهای انجام گرفته طی 2 سال آموزش نیروی انسانی به ویژه در بخش مرمت و تزئینات که در گذشته یک نفر بود اکنون به هشت نفر افزایش یافته است که افرادی متبحر و کار آزموده هستند.
به گزارش ایرنا، گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
9646/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 استان زنجان جهان سرمایه گذاری گردشگران داخلی و خارجی گردشگری منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای انجمن فرهنگی قلم هورامان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: احداث دهکده گردشگری می‌تواند اقدامی ماندگار در راستای تقویت فعالیت‌های انجمن قلم و نیز الگویی برای مشارکت مردم در رونق اقتصادی منطقه باشد.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد، اظهار داشت: این ظرفیت‌ها می‌تواند پتانسیلی برای برگزاری رویدادی بین‌المللی در راستای معرفی فرهنگ و تاریخ این منطقه باشد.

استاندار کردستان با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در سطح استان و منطقه هورامان، اظهار کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های عمرانی تمام سعی و تلاش مجموعه این است که پروژه‌های نیمه تمام سالیان گذشته که بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان است به اتمام برسد.

زارعی کوشا با اشاره به برخی از فعالیت‌های حوزه توسعه روستایی، خاطر نشان کرد: در راستای طرح‌های محرومیت زدایی و توسعه عدالت اجتماعی در روستاها در طول دو سال گذشته، بیش از ۳۷۵ کیلومتر راه روستایی در دولت سیزدهم احداث شده است.

وی به نقش گردشگری در توسعه کردستان گریزی زد و گفت: توسعه استان نیازمند تسهیل حضور گردشگران داخلی و خارجی است و در همین راستا مراسم اربعین در باشماق مریوان سال گذشته در جذب گردشگران و معرفی نقاط گردشگری و جاذبه‌های استان نقش حائز اهمیتی داشته کما اینکه آمار قابل توجه گردشگران در نوروز امسال بیانگر این ادعا است.

استاندار کردستان تصریح کرد: طبق اعلام نهادهای مسؤول کردستان جزو سه استان اول کشور در ورود مسافران نوروزی بوده و این می‌تواند به عنوان یک پدیده کم نظیر و امید بخش در حوزه گردشگری استان باشد.

زارعی کوشا ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری تمامی تمهیدات برای جذب سرمایه گذار و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است و امیدواریم در سال آتی شاهد حضور هرچه بیشتر هموطنان در کردستان باشیم.

وی در پایان با اشاره بر لزوم توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای برای معرفی فرهنگ هورامان، گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در جریان اطلاع رسانی دارند و در همین راستا با توسعه زیرساخت‌های رسانه‌ای و ایجاد تلویزیون اینترنتی هورامان می‌توانیم فرهنگ و اصالت هورامان را به تمام مردم دنیا معرفی کنیم.

در پایان این نشست هم اندیشی، اعضای انجمن فرهنگی قلم هورامان ضمن بیان ایده، درخواست‌ها و مطالبات خود به بحث و تبادل نظر در این باره پرداختند.

کد خبر 6081441

دیگر خبرها

  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه