Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، متن بخش چهارم صحبت های دکتر احمدی نژاد بدین شرح است:

4- کنترل اکثریت قاطع فعالیت های مردم از طریق مجوزهای قبل از فعالیت

هر کاری که شما بخواهید در ایران انجام بدهید، قبل از آن باید اجازه بگیرید! ولی آیا هیچ راه دیگری نیست؟

اینکه باید اجازه بگیریم، معنایش اولا : توسعه ساختار و هزینه های دولت است: یک سازمان هایی را درست کنند که طرف برود مراجعه کند که بگویند برو یک مُهر اینجا بزن، آنجا باید بررسی شود، باید شورا بگذارند، مطالعه کنند، باید کمیسیون بگذارند!

ثانیا : توسعه زمینه رانت خواری: رانت درست می شود دیگر! من آنجا نشسته ام و اختیار دارم که به این فرد مجوز بدهم ولی به آن فرد ندهم!

خب این راه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت به عنوان حکومت باید یک طرح جامع در کشور بگذارد، کاربری ها را مشخص کند، استانداد هر فعالیتی را هم معرفی کند.

آقا شما می خواهی بقالی بزنی؟ بسیار خوب، استانداردش این است که بقالی در شهرهای درجه 1، 2، 3، 4... برای هر کدام جدول داریم. از بقالی بغلی باید این مقدار فاصله داشته باشی، مغازه ات باید این اندازه باشد، باید آب داشته باشد، کولر داشته باشد و... این استاندارد می شود. حالا برو بزن. اگر تخلف کردی یا کسی از تو شکایت کرد، دستگاه قضایی رسیدگی می کند.

اینهمه سازمان برای اینکه طرف می خواهد یک بقالی بزند! حالا باید به 10 مکان برود تا مجوز بگیرد. سازمان را اینهمه هزینه اش کنیم برای آنکه می خواهند مجوز بگیرند! برای یک کار باید از 10 جا مجوز بگیریم! این ها معنا ندارد.

این کنترل های پیشینی منجر به توسعه سازمان و رانت خواری می شود. نمی گویم کنترل های پسینی درونش رانت نیست ولی حتما کمتر است، چرا؟ چون منوط به شکایت و نظارت مردمی می شود، آنوقت شما باید بین خود مردم قضاوت کنید نه بین دولت و مردم. معلوم است که خود دولت یا حکومت، بین خودش و مردم بخواهد قضاوت کند کدام طرف را می گیرد؟ طرف خودش را می گیرد.

ثالثا : افزایش هزینه های تولید

رابعا : انحصارات

حالا در این مجوزها اتفاقات عظیمی می افتد. یک فردی رفته است یک رابطه زده است، یک معدن بسیار ارزشمند را 30 سال است که در دست خودش گرفته است و برای اینکه بیشتر دست خودش بماند باید دم 4 نفر دیگر را هم ببیند!

پس دولت می تواند کُل این مجوزها را یکجا کنار بگذارد. اصلا مگر دولت یا حکومت مسئول مجوز دادن است؟ نخیر! استانداردها را اعلام می کند، طرح جامع را هم در کُل کشور می گذارد، الان امکانش هم هست. طرح جامع می گذاریم که در هر جایی چه می شود کرد. به طرف می گوییم خودت برو انجام بده، تخلف کردی من می آیم رسیدگی می کنم و اِلا به من چه که بیایم در کار شما دخالت کنم؟

حالا این وسط یک اتفاقاتی می افتد، مثلا در پتروشیمی ها. ما که بودیم یک شرکتی بود به نام شرکت بازرگانی پتروشیمی که مال خود دولت بود. برای این یک اساسنامه ای نوشته بودند که هرکس هر تولید پتروشیمی در کشور می کند باید بدهد به این شرکت تا بفروشد! ببینید چه انحصاری! این را با همین اساسنامه آمدند به یک عده واگذار کردند!

هر چه گفتیم آقا این غلط است. یک شرکت بازرگانی است که فوقش چند تا کارمند دارد و یک ساختمان. اصل آن این مجوز است که دارید می فروشید و این مجوز صدها هزار میلیارد تومان می ارزد. این را نمی دانید بعد می روید ساختمان و کارمندهای آن را می فروشید، این یعنی کُل ملت را می فروشید!

ببینید از این اتفاقات می افتد. رانت های عظیم که حالا نمی دانم بعدا چه شد. آن زمان ما درگیر بودیم که بالاخره انحصار نباید باشد. به چه دلیل اینهمه پتروشیمی را باید داد آنجا که بفروشد؟ امیدوارم که حالا این لغو شده باشد. می خواهم بگویم از این اتفاقات هم می افتد که مشکلات عظیم ایجاد می کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی نژاد بعد از عمل جراحی پلک

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز، درباره رای دادن لحظه آخری احمدی نژاد در انتخابات مجلس دوازدهم توضیح داد که در ادامه می‌خوانید.

آقای احمدی‌نژاد نمی‌خواستند رأی دهند که آخرین لحظه رفتند رأی دادند؟

رأی دادن آقای احمدی‌نژاد هم یک نوع اعتراض بود که لحظه آخر رفتند رأی دادند.

یعنی احمدی‌نژاد از اول نمی‌خواست در انتخابات رأی دهد، ولی لحظه آخر رفت و رأی داد؟

باید از احمدی‌نژاد سوال کرد، من از او اطلاعی نگرفتم. اما احمدی‌نژاد در حال حاضر برای اینکه از خودش رفع اتهام کند، رأی داد چرکه برخی می‌گویند که چشم احمدی‌نژاد به پساجمهوری اسلامی است، لذا برای اینکه این اتهام را از خودش دور کند، با وجود اینکه پزشک به او گفته بود به دلیل عمل جراحی روی پلک چشم‌هایش، نباید در معرض باد و هوا قرار بگیرد، اما صرفاً برای اینکه اثبات کند که نگاهش به پسا جمهوری اسلامی نیست رفت و در انتخابات شرکت کرد.

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده رأی لحظه آخری احمدی نژاد در انتخابات
  • ماجرای رأی لحظه آخری احمدی نژاد بعد از عمل جراحی پلک
  • تازه‌ترین تیزر «زیرخاکی» منتشر شد/ آیا فریبرز به گنج می‌رسد؟
  • «زیرخاکی» به انتهای فصل چهارم می‌رسد +تیزر
  • نگرانی شریعتمداری از احضار احمدی نژاد به دادگاه: حالا چرا اینقدر عجله؟!
  • (ویدئو) خنده‌دارترین بخش قسمت چهارم برنامه اسکار مهران مدیری؛ برگهایم کو!
  • نگرانی حسین شریعتمداری از احضار احمدی نژاد به دادگاه : حالا چرا اینقدر عجله؟ چرا بلافاصله بعد از انتخابات؟
  • کاظم صدیقی برکنار شد؟ /جزئیات ادعای مشاور سابق احمدی نژاد
  • توصیه وزیر دولت احمدی‌نژاد به نمایندگان مجلس دوازدهم
  • توصیه وزیر دولت احمدی‌نژاد به نمایندگان مجلس دوازدهم / دنبال تصویب قوانین جدید نباشد