Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:
دهمین دوره جشنواره لومیر از ۱۳ اکتبر در لیون فرانسه؛ محل اختراع سینما توسط برادران لومیر آغاز شد.

به گزارش مهر به نقل از یورونیوز، دهمین جشنواره فیلم لومیر «Lumière Film Festival» از ۱۳ اکتبر در لیون فرانسه آغاز به کار کرد و به مدت هشت روز ادامه دارد. این جشنواره به افتخار برادران لومیر به عنوان خالقان سینما به این نام خوانده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۱۸۹۵ دو برادر فرانسوی در شهر لیون دستگاه اختراعی خود را جلوی درب کارخانه شهر مستقر کردند تا خروج کارکنان شیفت صبح کارخانه برای صرف ناهار، اولین تصویر متحرک ضبط شده جهان باشد.

۱۲۳ سال بعد این کارخانه هنوز هم پابرجاست و زیارتگاه عاشقان هنر هفتم و محل برگزاری سالانه فستیوالی است که سینما را گرامی می‌دارد. از این کارخانه و خانه لومیرها که در کنار یکدیگر قرار دارند در طول این سال ها مراقبت شده و امروزه به موزه و سینمایی به نام انستیتو لومیر بدل شده است.

فابریسه کالزتونی مورخ سینما عقیده دارد حضور در این مکان نوعی احساس بازگشت به قرن نوزدهم دارد زیرا محل زندگی لومیرها دقیقا به همان صورت یک قرن قبل حفظ شده است.

فیلم هایی که در این فستیوال اکران می شوند تولیدات جدید نیستند و هنرمندان برای بیان عشقشان به سینما و معرفی آثار دیگر هنرمندان اینجا گرد هم جمع می‌شوند.

جشنواره فیلم لومیر هر سال میزبان حضور افتخاری یک هنرمند است و امسال مهمان ویژه جشنواره جین فوندا است تا در اکران ویژه فیلم «خوشه های خشم»(۱۹۴۰) با بازی پدر فقیدش، هنری فوندا حضور یابد.

جالب است بدانید مارتین اسکورسیزی هم سال ۲۰۱۵ به لیون رفت تا نسخه ای ۴۶ ثانیه ای از اولین تصویر متحرک جهان را بازسازی کند.

در همین زمینه: سوپراستار ۱۰۰ دلاری | ثروت ۷۰۰ میلیون دلاری آقای ستاره به خیریه‌ها می‌رسد همکاری لیام نیسون با دزد شرافتمند | سارقی که عاشق می‌شود چهره‌پردازی ستاره زن ۵۷ ساله در نقش پیرمرد ۸۲ ساله جدول | ۸۷ کشور در اسکار خارجی ۲۰۱۹

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی

فتاح کرمی اظهار داشت: در این جشنواره هنرمندانی از استان‌های گیلان، لرستان، بوشهر، مازندران و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

وی افزود: اتحاد اقوام و مذاهب، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و اشتغالزایی، تعامل فرهنگی و گسترش شبکه فروش صنایع دستی و سوغات استان ها، کشف استعداد‌های خلاق و اتصال تولیدکنندگان به زنجیره بازاریابی و فروش و توسعه اقتصادی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

بیشتر بخوانید

حضور بیش از هزار و ۵۰۰ تماشاگر در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

کرمی اضافه کرد: نمایشگاه سوغات، صنایع دستی، اقتصاد مقاومتی نیز با بیش از ۸۰ غرفه و اجرای موسیقی آیینی و سنتی استان‌ها از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جشنواره کن در کما
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • حمایت متفاوت دانشجویان فرانسوی از غزه | ببینید