Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@12:14:54 GMT

وضعیت ترازنامه مالی کدام کشورها بهتر است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۶۷۳۳

صراط:

 صندوق بین‌المللی پول در گزارش خود به نشست وزیران دارایی گروه ۲۰، نسبت به افزایش بدهی کشورها به سطوحی تاریخی هشدار داده است و بیان کرده در بین کشورهای توسعه‌یافته، نروژ در بهترین موقعیت قرار دارد. با این حال به دلیل افزایش مخارج رفاهی، ممکن است نروژ جایگاه خود را در صدر جدول از دست بدهد.

به گزارش ایسنا  به نقل از فایننشیال ریویو پس از نروژ، روسیه، قزاقستان و استرالیا در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق هم‌چنین در بخش دیگری از گزارش خود به بررسی تاثیر سالمندی جمعیت، استخراج منابع طبیعی و جذب مهاجران بر وضعیت اقتصادی کشورها پرداخته است.

صندوق بین‌الملی پول با هشدار نسبت به کاهش بدهی از طریق کاهش مخارج عمومی به ویژه در خصوص پروژه‌های زیرساختی، گفته است چنین اقداماتی در بلندمدت هزینه‌های بیشتری خواهند داشت.

به گفته صندوق بین المللی‌پول، حجم بدهی کشورهای جهان با ۵۰ درصد افزایش نسبت به یک دهه اخیر به ۱۸۲ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

صندوق بین‌المللی پول پیشتر نیز اعلام کرده بود بدهی در اقتصادهای پیشرفته فاصله بسیار بیشتری از بدهی کشورهای نوظهور دارد. میانگین بدهی در کشورهای توسعه یافته برابر با ۱۰۵ درصد از تولید ناخالص داخلی آنهاست در حالی که در اقتصادهای با اندازه متوسط، این میزان ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی و برای کشورهای با درآمد پایین ۴۰ درصد است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ترازنامه مالی کشور صندوق بین المللی پول صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق توسعه ملی، مهدی غضنفری با بیان اینکه رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی در طول یک سال با حمایت‌های هیات امنای صندوق مخصوصا شخص رئیس جمهور شکسته شد، توضیح داد: طی سال ۱۴۰۲، بیش از دو میلیارد و دویست میلیون دلار از مطالبات صندوق توسعه ملی وصول شد. در سال گذشته و با پیگیری رئیس جمهور محترم، علاوه بر تامین مالی چندین طرح، درمورد وصول مطالبات نیز پیگیری‌های جدی‌تری صورت گرفت و در سال ۱۴۰۲، بیش از یک میلیارد دلار تامین مالی توسط صندوق توسعه ملی انجام شد.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، با تاکید بر اینکه بررسی بیش از دو میلیارد دلار پروژه در سال قبل به پایان رسید گفت: پروژه‌های مذکور در نیمه نخست سال جاری تامین مالی و سرمایه‌گذاری خواهند شد؛ ضمن آنکه سال ۱۴۰۳ سال تأمین مالی طرح‌های جدید خواهد بود. همچنین در راستای اهداف دولت محترم سیزدهم، مبلغ بیش از ۶۶۰ میلیون دلار بابت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم