Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور امنیت ملی وی گفت: تشدید اتهامات واهی و خیال‌بافی‌های تکراری مقامات آمریکایی ناشی از شکست‌های پی در پی آنان در مقابل اراده و تدبیر دولت و ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت خارجه، «بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور امنیت ملی وی و همچنین بخش‌هایی از سند راهبرد مقابله با تروریسم آمریکا که در آن با طرح اتهامات واهی و بی‌اساس، ایران را به حمایت از تروریسم و بی‌ثبات کردن منطقه غرب آسیا متهم کرده است، ضمن رد این اتهامات، اظهار داشت: این‌گونه اظهارنظرها، طرح اتهامات واهی و تکراری و خیال‌بافی‌هایی که اخیرا در سخنان مقامات آمریکایی، به‌ویژه رئیس‌جمهور این کشور و برخی افراد نزدیک به وی تشدید شده است، ناشی از ناکامی‌های پی در پی است که این کشور در ماه‌های اخیر در عرصه‌های مختلف در مقابل اراده راسخ، مقاومت و تدبیر و خردورزی ایران و ایرانیان سرافراز داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قاسمی افزود: آنچه جهانیان در اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل و نشست شورای امنیت مشاهده کردند، داستان تنهایی و انزوای سیاست‌های یک‌جانبه‌گرایانه آمریکا بود و هر آنچه را که در ذهن مردم جهان به تصویر و تصور نشست، هیچ‌گونه انطباقی با رجزخوانی‌های معمول رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور امنیت ملی او نداشت.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: از محتوای اظهارات ترامپ و بولتون و راهبرد منتشرشده با عنوان "راهبرد آمریکا برای مقابله با تروریسم"، می‌توان ردپای جنگ‌طلبان آتش‌افروز و لابی برخی رژیم‌های منطقه که نامشان برای همیشه تاریخ مترادف با تروریسم و افراطی‌گری بوده و همچنان نیز مهمترین سرمنشاء فکری، تسلیحاتی و مالی گروه‌های تروریستی نام و نشاندار در منطقه هستند، به روشنی پیداست تا از این طریق و دادن آدرس غلط، افکار عمومی جهان را از کارنامه خونین، ننگین و چرکین و اقدامات بی‌ثبات‌کننده و تجاوزکارانه خود در منطقه منحرف کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز ایلام بیرجند دولت وزیر علوم تحقیقات و فناوری خراسان جنوبي بهرام قاسمی وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بایدن به خیزش دانشجویی

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که فضای دانشگاه محل مناسبی برای یهودی‌ستیزی نیست.

به گزارش ایسنا، بایدن در اظهاراتی در کاخ سفید گفت: فضای دانشگاه یا حتی ایالات متحده نباید محلی برای یهودی‌ستیزی یا تهدید به خشونت علیه دانشجویان یهودی باشد. اینجا جای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

بایدن در ادامه عنوان کرد که با فرستادن گارد ملی برای مقابله با این اعتراضات مخالف است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که این اعتراضات منجر به تغییر سیاست آن‌ها در خاورمیانه نخواهد شد.

بیش از ۱۷۰۰ معترض دانشجوی حامی فلسطین طی دو هفته گذشته در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده از جمله «دانشگاه تگزاس» در آستین، «دانشگاه چاپل هیل» کارولینای شمالی، «دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا» در هامبولت و دیگر مراکز دانشگاهی دستگیر شده‌اند.

صدها دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا از متفرق کردن تحصن خود خودداری کرده‌اند و به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، معترضان دانشگاه کالیفرنیا خود را برای هرگونه رویارویی با ده‌ها افسر پلیس مستقر و هلیکوپترهای در حال پرواز آماده می‌کنند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902253

دیگر خبرها

  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است