Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر گفت: تعداد سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز در پایه‌های اول تا سوم ابتدایی و در مدارس عادی تحصیل کرده و از ما خدمات آموزشی، پرورشی و حمایتی دریافت می‌کنند.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته خدمات آموزش و پرورش استثنایی به دانش آموزان دیرآموز پایه اول تا ششم ابتدایی شاغل به تحصیل در مدارس عادی بود که امسال براساس سیاست‌های ابلاغی این خدمات فقط به دانش آموزان پایه‌های اول تا سوم ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تاکید کرد: سال تحصیلی جاری در مجموع هفت هزار و ۱۷۰ دانش آموز با نیاز‌های ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان دیرآموز متعلق به جامعه عادی هستند، یادآور شد: تلفیق دیر آموزان در کلاس‌های عمومی در مدارس عادی در کنار همسالان گامی موثر در ترویج یکسان سازی عدالت آموزشی و ایجاد ساختار طبیعی در محیط‌های آموزشی است.

رنجبر اضافه کرد: ارتقای کارآمدی معلمان در مواجهه با دیر آموزان، آموزش والدین، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای و فراهم آوردن فرصت‌های برابر آموزشی از خطر حذف شدن این دانش آموزان در جریان آموزشی می‌کاهد.

وی گفت: سال تحصیلی گذشته با برگزاری ۴۲ کارگاه تخصصی آموزشی به بیش از سه هزار و ۳۰۰ نفر از اولیا و معلمان دانش آموزان دیر آموز آموزش‌های لازم ارائه شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار داشت: همچنین در راستای تحقق شعار آموزش برای همه و تحقق حقوق انسانی برای دیر آموزان، ۲۳ کلاس جبرانی و مداخله بهنگام برای نوآموزان پیش دبستانی در سطح استان برگزار شده است.

سال تحصیلی گذشته حدود ۱۰ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه در مداس عادی استان کردستان مشغول به تحصیل بودند.

انتهای پیام/م

برگزاری ۴۲ کارگاه تخصصی آموزشی در سال گذشته

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت