Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-آزادکاران ایران به 2 مدال نقره رسیدند،معاون رئیس جمهوری:هیچ راهی جز کاهش مصرف آب در کشور نداریم،دبیر اجرایی گروه ویژه اقدام مالی:همکاری ایران با اف.ای.تی.اف مثبت است،اشتون: ایران صددرصد به برجام عمل می‌کند،کاخ سفید:هشدار ترامپ به مجازات عربستان جدی است و ترامپ:کره شمالی دیگر با زبان تهدید با آمریکا صحبت نمی کندازمهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
*********
تهران-«دیوید لوئیس» دبیر اجرایی گروه ویژه اقدام مالی (اف.ای.تی.اف) در پاسخ به این پرسش که «آیا خروج ایران از لیست سیاه اف.ای.تی.اف کمکی به این کشور برای حفظ رابطه با کشورهای دیگر می کند» گفت: بله البته. جدای از اینکه کشورهای مختلف چه موضعی در برابر تحریم های ایران می گیرند،نتیجه همکاری ایران با اف.ای.تی.اف مثبت است.

تهران-دبیر هیات دولت از اختصاص بیش از 27 میلیارد ریال به منظور جبران خسارات ناشی از زلزله به واحدهای مسکونی در خراسان شمالی خبر داد.

تهران-آزادکاران تیم کشتی جوانان ایران به 2 مدال نقره بازی های المپیک 2018 دست یافتند.

زاهدان-معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: هیچ راهی جز جلوگیری از اسراف و کم کردن مصرف آب در کشور نداریم.

همدان-معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: رسانه ها نقش تعیین کننده ای در توسعه گردشگری دارند و ایرنا به ‌عنوان رسانه مرجع کشور در مسیر اثرگذاری بیشتر در جامعه حرکت می‌کند.

تهران-رئیس کل سابق بانک مرکزی در نامه‌ای به 'عادل آذر' رئیس دیوان محاسبات کشور اعلام کرد که حکم انفصال از خدمت وی و برخی کارکنان بانک مرکزی، ارتباطی با بازار ارز نداشته است.

تهران-هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه به ریاست رییس جمهوری، منابع و مصارف برنامه حمایتی دولت از خانوارهای کم درآمد و نحوه تامین منابع موردنیاز و کیفیت بسته حمایتی و افراد و خانوارهایی که باید مورد حمایت قرار بگیرند را مورد بحث و بررسی قرار داد.

همدان-معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: توسعه نواحی صنعتی به ویژه در مناطق روستایی با هدف کمک به اقتصاد و معیشت ساکنان این مناطق در اولویت برنامه های دولت قرار دارد.

تهران-نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست مشترک یکشنبه مجمع نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر کمیته ای مشترک برای ادامه کار سیدمحمدعلی افشانی شهردار تهران تشکیل شد.

اخبار خارجی
*********
دوحه-همزمان با ربوده شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی در ترکیه، رییس کمیته ملی حقوق بشر قطر هم از عربستان خواست سرنوشت چهار تبعه این کشور را که به دست دولت سعودی به صورت خودسرانه ربوده شده اند،مشخص کند.

پکن-نیروی زمینی دفاع از خود ژاپن و تفنگداران دریایی آمریکا رزمایش جنگی مشترک در جزیره تانه گاشیما واقع در جنوب غرب ژاپن برگزار کردند.

تهران-کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی یکشنبه اعلام کرد: تا پایان هفته به طرف های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش بس با حماس مهلت خواهد داد.

تهران-دیده بان حقوق بشر سوریه بامداد دوشنبه اعلام کرد که با پایان مهلت روسیه و ترکیه به گروه های تروریستی برای خروج از مناطق حائل عاری از سلاح در ادلب، هیچ یک از عناصر تروریستی از این منطقه خارج نشدند.

تهران-دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درخصوص روابط او با رهبر کره شمالی گفت: کیم جونگ اون دیگر به زبان تهدید با آمریکا صحبت نمی کند.

الجزیره-«احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره در دیدار «غسان سلامه» نماینده سازمان ملل برای حل بحران لیبی به بررسی آخرین تحولات لیبی پرداخت و خواستار یافتن راه حلی ریشه ای و اساسی برای این بحران شد.

دوحه-سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه درباره ربوده شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار ناراضی این کشور در استانبول گفت وگو کرد.

لندن-مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکی از ویژگی های برجام را پایبندی کامل ایران به تعهداتش در این توافق عنوان کرد و گفت: در کمتر توافقی اعضاء به صورت صد درصد به تعهداتشان عمل می کنند. او همچنین خروج آمریکا از برجام را مایه تاسف خواند.

دوحه-ساعاتی بعد از بیانیه تهدیدآمیز دولت عربستان درباره مقابله به مثل درقبال تحریم های احتمالی آمریکا، مدیر شبکه العربیه هم آمریکا را به نفت 200 دلاری و نزدیک شدن عربستان به روسیه و ایران درصورت اعمال تحریم های آمریکا علیه عربستان تهدید کرد.

تهران-مشاور اقتصادی کاخ سفید در رابطه با پرونده ناپدیدشدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار عربستانی گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در هشدار خود به مجازات شدید ریاض، جدی است.

دمشق-ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق گفت که ملت سوریه هزینه مبارزه با تروریسم را به نمایندگی از جهان داد و امیدواریم امنیت، ثبات و شکوفایی به این کشور بازگردد.

نیویورک-معاون وزیر خارجه آمریکا پس از بحرین راهی عراق می شود تا با مقامات جدید این کشور دیدار و گفت وگو کند.
شبک**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كليات مهمترين عناوين خبري اخبار8تا8

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود که متأسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این ۱۰ واگن در شمتیغ کرد و کوشید با فشارهای رسانه‌ای و توسل به برخی ادعاهای بعضاً کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌رغم ناپختگی و بی صداقتی صورت گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز کرد و این محموله روز گذشته (شنبه ۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور نموده و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‎‌کند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تأکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی با کشور افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان جهت رسیدن به استانداردهای مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوزهای مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردرها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تأکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

کد خبر 6097908

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • مهمترین اخبار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز دوشنبه
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های یکشنبه شانزدهم اردیبهشت قم
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • پایداری هوای گلستان تا فردا/ ورود سامانه بارشی از شامگاه دوشنبه
  • عناوین روزنامه‌های روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۱۶ اردیبهشت