Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@06:23:05 GMT

استفاده شخصی از خودروهای دولتی در قزوین کنترل می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۷۱۴۴

استفاده شخصی از خودروهای دولتی در قزوین کنترل می شود

حجت الاسلام نورالله قدرتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دستگاه قضایی در برخورد با هرگونه فسادی جدی است و با قاطعیت برخورد می کند تا این فساد در ابعاد مختلف در جامعه ریشه نداوند.

وی افزود: فساد همیشه بزرگ و کلان نیست و رقم های نجومی ندارد بلکه گاهی از مسائل کوچک آغاز شده و سپس به معظل و مشکلی بزرگ تبدیل می شود لذا اگر بتوانیم روزنه های فساد را ببندیم از تحمیل هزینه های بیشتر به نظام جلوگیری کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: یکی از مواردی که در سالهای اخیر مورد بی توجهی قرار گرفته استفاده از خودروها و امکانات اداری است که متاسفانه روند آن روبه افزایش بوده است.

استفاده از خودروی دولتی فقط در زمان اداری و ماموریت/ استفاده شخصی ممنوع

وی اظهارداشت: از این تاریخ به بعد مدیران دستگاههای اجرایی حق ندارند از خودروی دولتی خارج از وقت اداری استفاده کند مگر در ماموریت باشند.

قدرتی یادآورشد: از اداره بازرسی استان هم انتظار داریم ضمن نظارت و بازرسی جدی در این زمینه با قاطعیت عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: استفاده از خودروهای دولتی از مصادیق فساد است و اگر از این تخلف جزئی جلوگیری کنیم به فساد ۳ هزار و ۱۲ هزار میلیارد تومان نمی رسیم.

وی افزود: وقتی یک نفر برای ۴۰ هزار تومان یارانه روزشماری می کند و یک عده ای هزاران میلیارد تومان بیت المال را غارت می کنند و ما در خوابیم باید بدانیم باید با هر فسادی اعم از ریز و درشت برخورد کنیم تا تخلف در ادارات ریشه کن شود.

حرکتی ارزنده که از تخلف جلوگیری می کند

استفاده از خودروهای دولتی در سالهای اولیه انقلاب کاملا حساب شده و در ساعات اداری بود و گاهی مدیران ارزشی از وسیله نقلیه خود برای کار اداری استفاده می کردند اما کاهش نظارتها و حرکت مدیران به سمت تشریفات و احساس تملک شخصی بر اموال دولتی موجب شد که امروز دیگر سفر با خودروی دولتی به شمال و جنوب و مسافرتهای شخصی امری عادی شده است.

رویکرد جدید رئیس کل دادگستری استان در مقابله با استفاده شخصی از خودورهای دولتی می تواند نقش هرچند کوچک در صرفه جویی در هزینه داشته و مدیران را به رعایت بیت المال دعوت کند.

کد خبر 4430052

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری قزوین متخلف اربعین ۹۷ اربعین 97 کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین حسینی گرگان بوشهر مشهد یاسوج شیراز شهرکرد خرم آباد سنندج خطبه های نماز جمعه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو شخصی جواد خیابانی چیست؟

جواد خیابانی در برنامه سلام صبح بخیر وقتی داشت درباره ساخت ورزشگاه در پایتخت حرف می‌زد از این گفت که اگر بودجه لازم برای ساخت این ورزشگاه نیست راستش را به مردم بگویید.

او مثالی هم زد و گفت: «مثلا من توانایی خرید خودروی بهتری را ندارم و خب، چون نمی‌توانم هزینه اش را بدهم همین سمندی که دارم را سوار می‌شوم. درباره ساخت ورزشگاه هم شفاف با مردم حرف بزنید.»

دیگر خبرها

  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • خودرو شخصی جواد خیابانی چیست؟
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی