Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر می‌گوییم نمی‎گذاریم از تنگه هرمز نفت عبور کند کاری اقتصادی است، گفت: می‌توانیم کشور را به قطب قدرتی و تهدید ها را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی عصر روز گذشته در نشست تبیین ابعاد فرهنگی و سیاسی چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی سوال این است که آیا در این مرحله از انقلاب وظیفه خود را درست انجام می‌دهیم یا نه؟

 

وی افزود: این مسئله در همه زمان‌ها دغدغه مسلمین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نشست تبیین ابعاد فرهنگی و سیاسی چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بیان کرد: خاصیت این جمع ها باید این باشد که برای انجام وظیفه خود به درستی، دغدغه داشته باشیم.

 

جلیلی گفت: دغدغه ما باید هم اکنون این باشد که آیا ما وظیفه خود را درست انجام می‌دهیم یا تعارف می‌کنیم؟

 

وی عنوان کرد: خیلی از گلایه های ما از مسائل و از همدیگر نشان دهنده آن است که هر کسی وظیفه خود را انجام نداده است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیا اکنون در این برهه از نظام عملیاتی انجام داده‌ایم؟ اگر انجام داده‌ایم چیست؟ و قرار است چکار کنیم؟

 

جلیلی با اشاره به حرکت‌های انقلابی، افزود: لازمه اینکه این حرکت‌ها انجام شود چیست؟

 

وی بیان کرد: دشمن در این زمینه وارد عمل شده و چندین سال است که دست چدنی را از دستکش مخملین نیز بیرون آورده است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حال سوالی که مطرح است این بوده که چه کاری باید انجام شود؟ فردی یا گروهی؟ و چه باید کرد؟

 

کسی که در انقلاب دغدغه دارد نمی‌تواند نسبت به روند انقلاب بی دغدغه باشد

جلیلی بیان کرد: کسی که در انقلاب اسلامی دغدغه دارد نمی‌تواند نسبت به روند انقلاب بی دغدغه باشد. هر کس به اندازه وسع خود باید عمل کند. آیا هر کس به اندازه وسع خود کار کرده است؟

 

وی عنوان کرد: مهم این است که خدا به اندازه وسع ارزیابی می‌کند.وسع ما چیست؟ آیا همین کارهایی که انجام می‌دهیم؟ خیر، قطعا وسع ما بیشتر از این است که باید وسع خود را شناخته و در حد وسع خود تلاش کنیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر بتوانیم حرکت جمعی داشته باشیم خیلی خوب است.

 

جلیلی اظهار کرد: اگر در انقلاب روندی جاری است که خوب است وظیفه ما این است که آن روند را ادامه دهیم.

 

وی با اشاره به مسئله برجام، عنوان کرد: در قضیه برجام ما به فهمی رسیده بودیم که این برجام فرجامی ندارد لذا بر حسب وسع و وظیفه تذکر داده و مخالفت خود را اعلام کردیم که اگر قرار بود به وظیفه خود عمل نکنیم می‌گفتیم این کار را انجام دهند متوجه خواهند شد که برجام فرجامی ندارد؛ اما با توجه به وظیفه تذکر داده شد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اما به تذکرات توجهی نشد و برجام اجرا شد که هم اکنون مسئولیت آن بر عهده رئیس جمهور است اما ما امر به معروف و نهی از منکر کردیم.

 

جلیلی گفت: تکمیل کردن کارهایی که وجود دارد باید سرلوحه قرار گیرد. افرادی که قبلا مسئولیت داشته و اکنون در آن مسئولیت نیستند باید راهنمایی کنند و مشکلات را گوشزد کند. بیان مشکلات از نظر شرع که ایرادی ندارد.

 

کار عملیاتی، تشکیلات و حزب نیست گفتمان است

وی اظهار کرد: منظور از انجام کار عملیاتی، تشکیلات و حزب نیست منظور گفتمان است. مسائل باید تببین و بررسی شود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: آتش به اختیار و کار تمیز فرهنگی یعنی کسی که در حد فهم و وسع خود کاری را تشخیص می‌دهد درست است انجام دهد و مشکلات را هشدار دهد.

 

جلیلی با اشاره وجود آیت الله عبادی در خراسان جنوبی، تصریح کرد: حضور آیت الله عبادی که به عنوان نماینده ولی فقیه این استان نیز هستند در خراسان جنوبی خیلی با ارزش است که می‌توان از ایشان به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی استفاده کرد.

 

وی ادامه داد: می‌توان با استفاده از ظرفیت آیت الله عبادی قرارگاه فرهنگی در این استان تشکیل داد و کار کرد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز باید دید تلاش دشمن در چه زمینه ای است؟ ما هم اکنون بعد از گذشت 40 سال کارنامه موفق و قابل افتخار داریم.

 

جلیلی با اشاره به اینکه امروزه برخی ها از ناکار آمدی نظام صحبت کرده و عنوان می‌کنند ناکارآمدی نظام غیر قابل انکار نیست، تصریح کرد: یعنی چه که نظام ناکارآمد است؟ایران امروز جزو 10 کشور اول جهان در پیشرفت است چطور ناکارآمد است؟

 

وی بیان کرد: دشمن می‌خواهد اقدامات صورت گرفته طی این سالها را بپوشاند و کارآمدی نظام ما را در چشم مردم ندیده نشان دهد.

 

وی اظهار کرد: آیا قدرت ها سال 1392 پای مذاکره آمدند یا قبل از آن؟ زمانی آمدند که شهدای هسته ای اقتدار ایجاد کردند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: طبق آمارWHO در سال 1357 امید به زندگی در ایران 55 سال بوده که هم اکنون به 78 سال رسیده است.

 

جلیلی اظهار کرد: اینکه 6 قدرت بزرگ دنیا خودشان می آیند با ایران مذاکره می‌کنند یعنی کارآمدی نظام. اینکه خود کشورهای دیگر اکنون عنوان می‌کند ایران امن ترین کشور دنیا است یعنی کارآمدی نظام است.اینکه دشمن گفته سالها پشت سر صدام بوده  که به ایران آسیب برساند و به هیچ نرسیده یعنی کارآمدی نظام، چطور نظام ما ناکارآمد است؟

 

نیروی انقلابی فقط به جلسه و همایش اکتفا نمی‌کند

وی تاکید کرد: نیروی انقلابی فقط به جلسه و همایش اکتفا نمی‌کند باید این جلسات به نتیجه برسد. جلسات باید از نظر نوع افرادی که جذب می‌شوند برای جلسه دیگر تفاوت داشته باشد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: وقتی کار انقلابی در بستر جامعه احساس شود و مردم به تفکر انقلابی رسیدند خودشان انتخاب درست را خواهند داشت.

 

جلیلی بیان کرد: ما مهمتر از انتخابات، روزهای دیگری پیش رو داریم.باید ببینیم فضایی که دشمن در آن فعالیت می‌کند چیست؟

 

تحلیل فلج کننده از تحریم فلج کننده بدتر است

وی تصریح کرد: گاهی تحلیل فلج کننده از تحریم فلج کننده بدتر است گاهی تحلیل غلط تمام داشته های شما را نابود می‌کند. وقتی باور غلط در جامعه نشست باید آن را تغییر دهیم.

 

کار مهم آن است که در زمان خودش انجام شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کار مهم آن است که در زمان خودش انجام شود، گفت: امروز بعضی ها می‌گویند به آمریکا نمی‌شود  اعتماد کرد. این حرف را باید سه سال قبل می‌گفتید نه اکنون. باید سه سال قبل مردم را اغنا می‌کردید نه حالا.

 

جلیلی بیان کرد: کسانی که می‌گفتند اگر با او حل کنیم با بقیه حل می‌کنیم. و با لبخند به مردم وعده گلابی و هلو می‌دادند حالا همان افراد از دشمن ترس دارند.

 

وی تصریح کرد: نه اعتماد آن موقع درست بود و نه ترس اکنون. یک زمان اعتماد به دشمن بود و حال ترس از دشمن که هر دوی اینها توهم بوده و است. 

 

اشتباه را تکرار نکنید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی که می‌بیند دشمن در مقابل عقب نشینی شما پیش روی می‌کند باید از آن درس گرفت. اگر به خاطر عقب نشینی‌ها از مردم معذرت خواهی نمی‌کنید دیگر اشتباه را تکرار نکنید.مردم نیازی به معذرت خواهی ندارند جلوی اشتباه را بگیرید.

 

جلیلی اظهار کرد: آنچه که آینده ما را تضمین می‌کند چیست؟ اگر اکنون دشمن می‌گوید نفت شما را نمی‌خریم و ما را تهدید می‌کند، این تهدید نیست.تهدید را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و به بهترین نحو از آن استفاده کرد.

 

وی اظهار کرد: اگر می‌گوییم نمی‌گذاریم از تنگه هرمز نفت عبور کند، کاری اقتصادی است می‌توانیم کشور را به قطب قدرتی تبدیل کنیم که همین قدرت اگر از آن فرصت بسازید نه تنها نیازی به فروش نفت ندارید بلکه نیاز به خرید نفت پیدا خواهید کرد.

 

وی با بیان اینکه خودشان می‌روند کاری که قرارگاه خاتم الانبیا (ص) انجام داده را افتتاح می‌کنند، خاطرنشان کرد: لازم است امروز هر کدام ما بتوانیم این مجموعه از عملیات را برای خودمان تعریف کنیم.

 

کار فرهنگی را باید تعریف کرد

جلیلی گفت: امروز وظیفه فردی و گروهی ما تعریف عملیات و کار فرهنگی تمیز است. این کارها را باید تعریف کرد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دیدار جمعی از کارگران سراسر کشور صبح امروز در حسینیه امام خمینی (ره) به مناسبت هفته کار و کارگر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی آغاز شد.

اهم بیانات رهبر معظم انقلاب را در ادامه می خوانید؛

*رکن جهش تولید، کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.

* تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.

*هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.

این خبر تکمیل می شود...

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898997

دیگر خبرها

  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • سنگ کیسه صفرا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • سکانس‌هایی از فیلم مصلحت
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • نظریه منسجم فقهی درباره آزادی نداریم