Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - در پی وقوع گرد و خاک شدید در برخی شهرهای خوزستان، میزان آلودگی در بندر امام به بیش از 40 برابر حد مجاز رسید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، در ساعت 7 صبح دوشنبه میزان آلودگی در بندر امام 6 هزار و 803 در حمیدیه به چهار هزار و 962 در اهواز به سه هزار و 499 ،در سوسنگرد به سه هزار و 263 در ماهشهر به سه هزار و 289 و در ماهشهر به یک هزار و 446 میکروگرم بر مترمکعب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ساعت 6 صبح امروز نیز میزان آلودگی هوا در سوسنگرد پنج هزار و 951 ، خرمشهر یک هزار و 741 ، آبادان 938 و اهواز 540 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.
طوفان گرد و غبار از شب گذشته در خوزستان آغاز شد و بیشترین میزان آن در شادگان در ساعت 24 دیشب به هفت هزار و 206 میکروگرم بر مترمکعب و در شوشتر در ساعت 22 شب گذشته به 6 هزار و 388 میکروگرم بر مترمکعب رسیده بود.
بیشترین آلودگی اهواز نیز از شب گذشته تا کنون به 2 هزار و 325 میکروگرم بر مترمکعب در ساعت 24 دیشب بوده است.
حد مجاز گرد و غبار در هوا برای ذرات 10 میکرون 150 میکروگرم بر مترمکعب و برای ذرات 2.5 میکرون 35 میکروگرم بر مترمکعب است.
هواشناسی خوزستان دیروز وقوع طوفان را گذرا اعلام کرده بود و اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با وجود آلودگی شدید هوا مدارس را تعطیل اعلام نکرد. همین مساله موجب سردرگمی شهروندان شده و بسیاری از آنها فرزندان خود را به مدرسه نفرستادند.
در نهایت صبح امروز فرمانداری های ماهشهر، آبادان، خرمشهر و شادگان مدارس این شهرستان ها را در نوبت صبح تعطیل اعلام کردند.

 9754/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست گرد و خاك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ طبق اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های استانداری و نیوساید اهواز به ترتیب با شاخص‌های ۱۳۲ و ۱۱۱ و خرمشهر ۱۱۱ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، ایستگاه حفاری و پست برق شماره سه اهواز، بهبهان، حمیدیه، دزفول، شوش، شوشتر، کارون، ماهشهر، مسجدسلیمان و هندیجان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای رامشیر و شادگان با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

دیگر خبرها

  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • (ویدئو) آلودگی مشعل‌های نفت در خوزستان