Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی جنانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان قوچان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ گفت: برای تامین علوفه یک ساله دام‌ها، ذرت کاران در قوچان برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان را آغاز کردند.
وی افزود : میانگین تولید این محصول در هر هکتار ۸۰ تن است و برداشت آن از مزارع این شهرستان به صورت مکانیزه انجام می‌شود که نزدیک به ۳۰ درصد از این محصول به شهرستان‌های همجوار ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جنانی گفت: ۳هزار هکتار زراعت بهاره در سطح زراعی شهرستان وجود دارد که ۷۰۰ هکتار از مزارع قوچان زیر کشت ذرت علوفه‌ای قرار گرفته است و میانگین برداشت از هر هکتار ۳۵ تن می‌باشد .
مدیر جهاد کشاورزی قوچان تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۴هزار تن ذرت علوفه‌ای از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود.
وی اظهار داشت: این محصول برای استفاده به عنوان خوراک دام در دامداری‌ها، در انبار‌ها نگهداری می‌شود.
جنانی گفت: رعایت اصول صحیح کشت ذرت علوفه‌ای، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری باعث افزایش تولید این محصول در سال‌های زراعی جاری شده است.
مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: ذرت‌ها را به صورت قطره‌ای آبیاری می‌کنند و ۹۰ درصد بازدهی دارد که در این روش، هر هکتار ۶ هزار متر مکعب آب مصرف می‌شود و محصول دو برابر افزایش می‌یابد در حالیکه این میزان مصرف در آبیاری بارانی ۹ هزار متر مکعب است.
وی با اشاره به کاهش سطح زیر کشت این محصول به دلیل کمبود منابع آبی گفت: با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و رعایت نکات آموزشی کاشت محصول، امسال در هر هکتار ۱۵ درصد افزایش یافته است.
گفتنی است برداشت ذرت در قوچان تا پایان مهر ماه ادامه دارد.   انتهای پیام // ح.خ     آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی قوچان  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به سطح زیر کشت کلزا در شهرستان مشهدگفت: سطح ابلاغی زیر کشت کلزا در مشهد برای سال زراعی جاری ۹۲۰هکتار است که کل سطح زیر کشت ابلاغی کلزا در این شهرستان محقق شده است.

علی اکبر قارزی بابیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود از این سطح کشت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا برداشت شود گفت: شهرستان مشهد رتبه نخست را در سطح زیر کشت و تولید در زمینه محصول کلزا در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تعداد کمباین‌های برداشت در استان برای این نوع محصول ۴۵ دستگاه است.

 

دیگر خبرها

  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد