Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:54:09 GMT

گلایه حق شناس از مرمت نامناسب عمارت کلاه فرنگی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۷۷۶۷

گلایه حق شناس از مرمت نامناسب عمارت کلاه فرنگی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد روند مرمت عمارت کلاه فرنگی تاکید کرد که هرچه سریعتر این عمارت به موزه پلیس تبدیل شود.

محمدجواد حق شناس در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به عمارت کلاه فرنگی که در داخل حیاط آگاهی شاپور  قرار دارد،  گفت: پیش از آن‌که پلیس آگاهی در محدوده شاپور مستقر شود،  آنجا در اوایل دوره پهلوی پادگان شاپور  بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ساختمان شاپور جز اولین ساختمان هایی است که رضاشاه در دوران سردارسپه ای خود آنجا را ساخت و شاید تاریخ  شکل گیری ارتش نوین  با این مجموعه گره خورده، باشد ادامه داد:  این مجموعه در ابتدا  در اختیار ژاندامری بوده و بعد از تشکیل پلیس،  به مرکز آگاهی تهران بزرک تبدیل شد و در دل  این پادگان یک عمارت ارزشمند کلاه فرنگی وجود دارد که قدمتش از پادگان شاپور نیز  بیشتر است و به نظر می رسد برای اواخر قاجار باشد.

حق شناس با بیان اینکه این ساختمان از آنجایی که  در اختیار نظامی ها بوده است،  بیشتر مورد حفاظت قرار گرفته و آسیب کمتری  دیده است، افزود: با اینکه این مجموعه ارزشمند مورد توجه سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته و در حال مرمت است اما شیوه احیاء آن درست نبود و بجای مرمت شاهد تخریب بیشتر هستیم، بگونه ای که حتی آجرهای قدیمی کنار گذاشته شده و از آجرهای نو و جدید استفاده می‌شود و جای سوال است که این گونه مرمت بر چه اساسی انجام می شود و بر  کدام شیوه مرمت منطبق است؟

وی با بیان  اینکه حتی نماینده سازمان میراث فرهنگی نیز با این بهانه که دو هفته است منصوب شده از قبول مسئولیت این شکل مرمت خودداری کرده و اعلام داشت که در  قالب پیمانکاری، مرمت و احصا این بنا،  برون سپاری شده است گفت: لازم است سازمان میراث سریعا نسبت به تغییر شیوه مرمت این بنا تصمیم گیری کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه لازم است که مسئولان نیروی انتظامی نیز پیشنهاد مدیریت شهری در مورد تبدیل این عمارت به موزه پلیس را در دستور بررسی قرار دهند، ادامه داد:  مدیریت شهری تجربه موفقی در تبدیل خانه تیمورتاش به موزه جنگ که در دل دانشگاه افسری است، دارد و برهمین اساس پیشنهاد می شود در راستای حفظ و مرمت عمارت کلاه فرنگی، این محل به موزه پلیس تبدیل شود.

حق شناس افزود: از آنجایی که در محدوده 6 هکتاری پلیس اگاهی شاپور،درختان زیادی نیز وجود دارند شهرداری منطقه 11 اعلام کرده است که طی تفاهمی می‌تواند نسبت به بازسازی عمارت و "سردر ورودی" تاریخی این مرکز اقدام کند و در عوض این عمارت برای دسترسی عموم باز شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام پليس آگاهي شهرداري تهران عمارت کلاه فرنگی محمدجواد حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز «مرگ با طعم نسکافه» در عمارت نوفل‌شاتو

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی با حضور مسعود کیمیایی، مجید مظفری، جواد طوسی و حضور مخاطبان اجرای خود را در عمارت نوفل‌شاتو آغاز کرد.

بابک صحرایی پس از پایان اجرای شب اول، در صحبت‌هایی گفت: امشب اسطوره تکرار نشدنی فرهنگ و هنر ما در اینجا حضور دارد. بزرگمردی که سینمای حقیقی را در ایران پایه‌گذاری کرد و بیشتر از ۵۰ سال است که روی بلندترین قله هنر ایران ایستاده است. تاریخ فرهنگ و هنر ایران تا همیشه مدیون ایشان خواهد بود. افتخار این را داریم که امشب نمایش خود را به استاد مسعود کیمیایی تقدیم کنیم.

وی افزود: علاوه بر آقای کیمیایی، امروز میزبان جناب مجید مظفری هستیم. او بازیگری است که من از نوجوانی طرفدارش بودم. همچنین از حضور جناب جواد طوسی (منتقد سینما) و رحیم نوه‌سی (نقاش) نیز تشکر می‌کنم.

کارگردان نمایش «مرگ با طعم نسکافه» در ادامه صحبت‌هایش، از همه عواملی که در شکل‌گیری این نمایش او را یاری کرده اند، تشکر کرد.

«مرگ با طعم نسکافه»، نمایشی ۶ پرده‌ای است که با استفاده از کلید واژه‌های مهم زندگی به روایتِ برش‌های دراماتیک در زمان حال، دهه سی و صد سال گذشته می‌پردازد. از نکات مورد توجه این اجرا، حضور پررنگ موسیقی است.

بهنام شرفی، نیکی مظفری، گل ناز عباسی، بهراد محمدی، روشنک رضایی مهر و بابک صحرایی بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین محمدرضا عیوضی و مسعود امامی به عنوان خواننده - بازیگر در این اجرا حضور دارند.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به مجری طرح: نازنین صحرایی، طراح صحنه و لباس: منیره ملکی، طراح گریم: مهتاب حسنی، طراح حرکت: مهرگان بذرافشان، بازیگران فرم: مهرگان بذرافشان، روشنک رضایی‌مهر، حدیث محمودوف، ملینا مشایخ، آویسا شریفی، موسیقی متن: ستار اورکی، سرپرست موسیقی زنده: امیر مهراد، آهنگساز قطعات باکلام: حامی، علی موثقی، امیرعباس حسن زاده، تنظیم کننده قطعات باکلام: حامی، علی موثقی، امیر مهراد، نوازندگان: صادق نورانی، محمدرضا بختیاری، فرناز ساحری و روزبه سیاه منصوری، دستیار کارگردان: شهرزاد پورفرد، عکاس و طراح پوستر: کیارش کاویان و مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: حامد قریب اشاره کرد.

عکس‌ از نیلوفر دهباشی است.

کد خبر 6098058 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • آغاز «مرگ با طعم نسکافه» در عمارت نوفل‌شاتو
  • "قبرستان نو" قم به باغ‌موزه مشاهیر تبدیل می‌شود
  • قبرستان نو قم به باغ‌موزه مشاهیر تبدیل می‌شود
  • دستگیری کلاه‌بردار اینترنتی خریدار احشام در کرمانشاه
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • امباپه عمارت مجلل راموس را در مادرید خرید
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود