Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@16:13:35 GMT

تسریع فرآیند هوشمندسازی پلیس ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۷۹۰۵

 سردارسعید  منتظر المهدی که هوشمندسازی پلیس را پیگیری می‌کند، اظهار داشت: چندی است که اینجا و آنجا به مناسبت‌های مختلف، از هوشمندی و پلیس هوشمند (smart police) سخن به عمل می‌آید. این نامگذاری و مفهوم سازی نه تنها از سر اتفاق و باری به هر جهت نبوده است، بلکه از یک خاستگاه "معرفتی" و یک ضرورت "کاربستی" حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:خاستگاه معرفتی پلیس هوشمند پارادایمی است که پلیس در چارچوب رهنمود‌های راهبردی رهبر فرزانه انقلاب در قالب مفاهیمی همچون مجاهد مسئول و یار مهربان، پلیس مقتدر وخدمت رسان و نظایر آن و همچنین براساس تحولات زیست اجتماعی و تغییرات روز افزون در ذهنیات و رفتار‌های فردی و جمعی شهروندان مفهوم سازی و عرضه شده است.

منتظر المهدی ادامه داد:اما از حیث کاربستی شاید نیاز به یادآوری نباشد که در سالیان پیش و آینده ماموریت‌های پلیس ماننددیگر پلیس‌های دنیای مدرن، هم از حیث "چیستی" و هم از حیث "چگونگی" دستخوش تحولی ژرف و پر شمول خواهد شد. از همین روی در چنین شرایطی طبیعتا دیگر نمی‌توان با رویکرد و راهبرد‌های سنتی ماموریت‌های پلیسی را به گونه‌ای سودمند و اثربخش به سامان رساند.

مشاور فرمانده ناجا تصریح کرد :به همین جهت ناگزیر باید گام در قلمرو و حیطه هوشمندی و حتی فراهوشمندی نهاد و طرح‌ها و تدبیر‌ها را به شیوه‌ای هوشمندانه درانداخت و فراسو نهاد.وقتی از هوشمندی سخن به میان می‌آید دو نوع هوشمندی منظور است، مدیریت هوشمند (smart managment) و دیگر مدیر هوشمند (smart manager).

منتظر المهدی ادامه داد :مراد از اولی؛ بهره گیری از فرآیند‌ها و سبک‌هایی است که به اداره‌ی روز آمدی وکارآمدی امروز سازمان یاری می‌رساند و موجب کاهش خطا‌ها و کاستی‌ها می‌گردد و بستر انجام سریع و دقیق ماموریت‌ها را مهیا می‌نماید، اما وقتی از مدیر یا فرمانده هوشمند سخن می‌گوییم مراد، همان مدیری است که تراز برخورداری از برخی ویژگی‌های ادراکی، ذهنی، دانشی و فرهنگی اش بیش از میانگین نرمال جامعه باشد.

 وی خاطر نشان کرد :این روز‌ها وسالهاشاهد تغییراتی اساسی در نحوه خدمت رسانی به شهروندان عزیزمان هستیم، از ایجاد سامانه‌های هوشمند و استفاده از تجهیزات نوین با بهره مندی از هوش مصنوعی درحوزه‌های مختلف من جمله گذرنامه، گواهینامه، خدمت سربازی و خدمات الکترونیکی و اپتیکی و دوربین‌های کنترل ترافیک و تجمیع بانک‌های اطلاعاتی و آگاهی، ان شاءالله به زودی شاهد تحولاتی ژرف و بنیادی در دنیای دیژیتال و خدمات الکترونیکی پلیس به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمت به مردمان عزیز مان خواهیم بود. براین اساس چندین و چند تیم تخصصی درون و برون سازمانی و بخش‌های متخلف از پلیس‌های تخصصی در قالب کار گروه مشترکی روی پروژه‌های متعدد در حال بررسی، اقدام و عمل است .


مشاور فرمانده ناجا گفت :استفاده از اینترنت اشیاء (IOT) در زمینه امنیت و همچنین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در زمینه ارائه خدمت و آموزش و شبیه سازی مجموعه‌ها از جمله مواردی است که مطح نظر این کارگروه ویژه است .


وی گفت :ارتباط هدفمندبامراکزپژوهشی کشور،طرح مسایل ومشکلات پلیس برای جامعه نخبگان ودریافت راه حل (start-up weekend) ،راهبری وحمایت ازشرکت‌های دانش بنیان (acceleratoring) وتطبیق توانمدی‌های نخبگان بانیاز‌های پلیس (mentoring) نیز دردستورکارقرار دارد.امید است این اقدامات مورد رضایت مردمان خوب کشورمان و مرضی حضرت حق قرار گیرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رهبر فرزانه انقلاب جامعه خدمت رسانی هوش مصنوعی سربازی کنترل ترافیک اینترنت شبیه سازی نخبگان جامعه خدمت رسانی دوربین رهبر فرزانه انقلاب شبیه سازی پلیس هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا حسینی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایندها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری، ارتقای کیفیت زندگی، بهبود خدمت رسانی به مددجویان سالمند (فقط حمایتی) در جهت استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در ارائه خدمت به محرومین، هم افزایی و برون سپاری پرونده‌های مددجویی سالمندان را نیز به مراکز نیکوکاری مددکاری واگذار کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد استان هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد بر شمرد و تصریح کرد: خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر، رفع مشکلات نیازمندان و تأمین نیازهای آنها و کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان از دیگر اهداف واگذاری پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری است.

حسینی ادامه داد: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوب‌تر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

کد خبر 6097064

دیگر خبرها

  • فرآیند پرورش و فرآوری پوست ۴ میلیون مار پیتون غول پیکر (فیلم)
  • ببینید چگونه اماراتی‌ها از پرورش و فرآوری شتر میلیون‌ها دلار کسب می‌کنند (فیلم)
  • فرآیند پخت انواع نان محلی در ترکیه (فیلم)
  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • فرآیند ساخت یک دانخوری خلاقانه برای مرغ‌ها با بطری پلاستیکی (فیلم)
  • فرآیند کشت، پرورش و برداشت خیار محلی در کامبوج (فیلم)
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟