Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلبریتی‌هایی که هر روز در شبکه‌های اجتماعی برای زمین و زمان نسخه می‌پیچیند و با واکنش های عجولانه نسبت به اتفاقات کشور سعی در جذب فالوور دارند، در بسیاری موارد نشان داده‌اند که فقط در فضای مجازی کنار مردم هستند و در فضای واقعی فرسنگ‌ها با آنان فاصله دارند.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، جولان سلبریتی‌ها و لاکچری شدن «تئاتر» یکی از اصیل‌ترین بخش‌های هنر نمایشی، آن قدر افزایش پیدا کرد که واکنش عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را درپی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توئیت خودش در اعتراض به تئاترهایی با قیمت‌های 200 و 300 هزارتومانی نوشت: « تئاتر لاکچری تیر خلاص به این هنر مردمی است. اداره کل هنرهای نمایشی با هم‌اندیشی  و همیاری خانه تئاتر، حریم صحنه را از آن مصونیت دهد».

* بینوایان لاکچری!

کارشناسان متفق‌القول عنوان کردند که منظور وزیر ارشاد، دو تئاتر اولیور توئیست که با قیمت 120 هزارتومان سال گذشته به روی صحنه رفت و تئاتر بینوایان است که قرار است روزهای آینده با قیمت 250 هزارتومان اجرا شود.

کارگردان: 185 هزارتومان لاکچی نیست

دو شب پیش، حسین پارسائی، کارگردان تئاتر  بدون اشاره به توئیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون «تئاتر لاکچری» گفت زمانی که ما درباره یک نمایش آدرس غلط می‌دهیم، کم‌لطفی در حق هنر تئاتر کرده‌ایم، زمانی که هنوز هیچ چیزی درباره یک نمایش نمی‌دانیم، چطور اعداد دروغین را  انتشار می‌دهیم؟ نمایش‌های الیور توئیست و بینوایان، لاکچری نیستند، استفاده از این عناوین غلط است!

وی درباره قیمت بلیط هم عنوان کرد: بلیت‌های بینوایان بنا بر هزینه تولید از ۵۵ تا ۱۸۵ هزار تومان تعیین شده است.

اما موضوع لاکچری شدن هنر به تئاتر محدود نمی‌شود، این روزها اخبار متعددی از چهره‌های سرشناس که از آن‌ها به عنوان سلبریتی نام برده می‌شود، شنیده می‌شود که انتقادات زیادی را درپی داشته است.

سلبریتی‌هایی که از پشت گوشی هوشمندشان ژست با مردم بودن و مثل مردم بودن می‌گیرند اما در عمل اینگونه نیستند.

* نگران دلارم اما 10 هزار دلاری که باید برای خانواده‌ام بفرستم

همین چند روز پیش بود که صحبت‌های حمید فرخ نژاد، بازیگر کشورمان درباره تامین ماهانه ده هزار دلار خرج فرزندش در کانادا، حاشیه‌هایی را در فضای مجازی به راه انداخت، به طوری که حتی عده‌ای اعتراضات اخیر او به گرانی‌های اخیر دلار را نه سر از سر دلسوزی برای مردم بلکه برای حل مشکلات خودش تفسیر کردند.

* 300000تومان برای کتاب یک سلبریتی !

انتشار کتابی با قیمت 300 هزارتومانی آن هم برای کتابی که مطالبش دست اول نبود و درواقع جمع‌آوری پست‌های فضای مجازی بوده توسط یکی از سلبریتی‌ها هم باردیگر انگشت لاکچری بودن را به سمت این چهره‌ها برد. بسیاری از کاربران فضای مجازی به مقایسه کتاب وی با قیمت آثار معروف ادبیات و هنر جهان پرداختند.

* مثل مردم عادیم ولی فرزندم را خارج به دنیا می‌آورم

همین سلبریتی‌ها که سعی می‌کنند مانند سایر مردم عادی زندگی کنند، هر از چندگاهی تصاویری از به دنیا آوردن فرزندانشان  در خارج از دنیا منتشر می‌شود؛ تصاویری که البته با واکنشهای شدید کاربران هم روبرو شد.

* سلفی و سلفی و دیگر هیچ

درحالی که خیل عظیم سلبریتی‌ها در زلزله کرمانشاه تظاهر کردند که پای کار مردم زلزله‌زده خواهند بود اما در عمل نشان دادند که گرفتن عکس سلفی و پخش آن در اینستاگرام بسنده کردند.

حتی شنیده شد که بانک‌ها پول‌های جمع‌آوری شده توسط برخی سلبریتی‌ها را جای طلبشان برداشته و سر مردم زلزله‌زده بی‌کلاه ماند!

* حیوانات عزیزتر از فرزند

به تازگی برخی از این چهره‌های سرشناس به عنوان حامی حیوانات فعال شده‌اند که در نوع خود اقدام پسندیده‌ای است چرا که دین اسلام هم به مهربانی با طبیعت و حیوانات دستور داده است. اما برخی اوقات این سلبریتی‌ها پا را فراتر میگذراند و حقوق حیوانات را بر حقوق کودکان و انسان‌ها مقدم می‌شمارند یا آن قدر فکر می‌کنند با این حیوانات زبان بسته صمیمی هستند که آن‌ها را جزوی از اعضای خانواده خود و حتی عزیزتر از فرزندانشان می‌دانند.

مشکل آن جایی بیشتر نمود می‌کند که حتی آن‌ها حتی بخاطر تعصب زیاد، در مقابل دستورات دین هم قرار می‌گیرند و نجس بودن حیوانی مانند سگ را خرافات می‌دانند.

برخی دیگر هم نشان دادند که دغدغه‌شان صرفا دفاع از حقوق حیوانات نیست چرا که مثلا در یک حادثه اتفاقی که برای چند کبوتر افتاده بود گوش فلک را کر کردند و به زمین و آسمان انتقاد می‌کردند اما در مقابل گورخرهای نادری که به دلیل بی‌تدبیری برخی مدیران تلف شدند سکوت می‌کنند.

* فاصله ویترین اینستاگرام و واقعیت سلبریتی‌ها

نکته آخر آن‌که بررسی عملکرد این سلبریتی‌ها نشان می‌دهد واقعیت زندگی آن‌ها با آنچه ما در پشت ویترین اینستاگرام و صفحات مجازی می‌بینیم متفاوند،. شاید سلبریتی‌های بی‌تعهد در ظاهر ژست همدردی با مردم بگیرند اما در عمل به فکر افزایش فالوورهای خودشان هستند، شاید برای کودک نیازمند در منطقه محروم، پست بگذارد اما بچه‌های خودشان را در خارج از کشور به دنیا می‌آورند، شاید برای کودکان کار مطلب تاثر برانگیز منتشر کنند اما نباید غذای گربه و حیوان خانگی‌اش دیر شود، شاید نشان دهند از گران شدن دلار و تاثیر آن بر زندگی مردم ناراحت هستند اما دغدغه‌ تامین دلار برای مخارج خانواده‌ در خارج از کشور دارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تئاتر سلبریتی سینما نمایش هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی تئاتر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، متن پیام تبریک علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی بدین شرح است:

بنام خدا

 

بی شک تئاتر یک نیاز ملی و یک دستاورد انسانی است که در رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن یک جامعه می‌کوشد. یک رسانه بی بدیل در آموزش و فرهنگسازی که در تدوام و گسترش و بقاء فرهنگ و هنر واقعی یک جامعه حضوری فعال دارد. تئاتر یک الگوی فردی و اجتماعی است تا جایی که تجربه های تلخ و شیرین را می توان در آن کسب کرد و راه درست را از نادرست بازشناخت و سره از ناسره را تشخیص داد.

تعهد هنرمندان تئاتر نسبت به خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، همواره یکی از مهم‌ترین عوامل در تولید  یک اثر فاخر و  پرمحتواست؛ از اینرو هنرمندان تئاتر به مردم و میهن خود عشق می ورزند، بنابراین تعالی باورها از نظر اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی هم برایش اهمیت می‌یابد و تبعا مردم هم  از آثار چنین هنرمندی متقابلا استقبال می‌کنند.

اینجانب با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و میلاد مسعود کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(س) را تبریک عرض می کنم و روز جهانی تئاتر را فرصتی مناسب و مغتنم می دانم  تا بدین وسیله این روز ارزشمند را به اهالی پرتلاش و فعال در عرصه های مختلف تئاتر، خاصه تمامی هنرمندان ساعی استان  که با شناخت دقیق و حضور مشفقانه شان در مسیر تعالی، توسعه و غنای این هنر انسان ساز  گام برمی دارند، تبریک عرض نمایم.

دیگر خبرها

  • فروش ۱۰ میلیاردی صنایع دستی کاشان در نوروز
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • جوادخیابانی به پویش «چشم به راهیم» پیوست
  • تجلیل از پیشکسوتان و فعالان تئاتر یزد در آیین روز ملی هنرهای نمایشی
  • پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • «پینگ پنگ» اینستاگرامی با روان مردم توسط دو سلبریتی!
  • تئاتر زبانی صلح‌آمیز است
  • (ویدیو) خاطره روحانی سرشناس از روز‌های فقیر شدنش
  • «پینگ پنگ» اینستاگرامی احساسات و روان مردم توسط دو سلبریتی!
  • ننگ سکوت برای مدعیان آزادی