Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیرعلی بهادری در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، افزود: به طور میانگین از هر هکتار یک تن محصول برداشت می‌شود بنابراین انتظار داریم کنجدکاران 500 تن محصول تولید کنند.

وی با بیان اینکه برداشت کنجد تا آبان ادامه دارد، بیان کرد: بیشترین سطح اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان دشتی، دشت پلنگ، لاور شرقی، بخش مرکزی و بخش شنبه و طسوج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی با اشاره به کیفیت مناسب کنجد این شهرستان، گفت: این محصول علاوه بر عرضه در بازار استان بوشهر، به استان‌های دیگر از جمله فارس، اصفهان، تهران و خراسان رضوی فرستاده می‌شود.

کنجد اواخر تیر در شهرستان دشتی کاشته می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: برداشت کنجد دشتی کشاورزی ارده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۸۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، در راستای اجرای طرح تناوب زراعی و استفاده بهینه از زمین‌های آیش، ۱۰۰ هکتار از مزارع این شرکت به کشت کلزا اختصاص یافته بود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر با اشاره به میانگین برداشت ۱.۸ تن کلزا در هکتار، این رقم را نسبتاً مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و تلاش بی‌وقفه کارشناسان و کارکنان زراعت، شاهد عملکرد مناسبی در کشت کلزا بوده‌ایم.
کشت کلزا علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک و کنترل علف‌های هرز، نقش مهمی در تأمین روغن خوراکی و کاهش وابستگی به واردات دارد.
به گفته منصور همدان نژاد: برنامه‌ریزی برای افزایش سطح زیر کشت کلزا در سال‌های آینده در دستور کار شرکت قرار دارد.
"آیش" به زمینی گفته می‌شود که برای مدتی به حال خود رها شده و در آن زراعت انجام نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد