Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، سلیمان رنجبری با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به فعالیت های سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه پایدار روستایی و اشتغالزایی در منطقه و پس از عقد تفاهم نامه همکاری با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری به منظور تسهیل در دریافت وام های بانکی برای روستاییان جزیره، کارگروه تسهیلات اشتغال روستایی از تاریخ چهارم مهر ماه سال جاری آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در اولین جلسه این کارگروه که با حضور اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران سازمان برگزار شد،  از بین طرح های ارائه شده به منظور راه اندازی کسب و کارهای خرد و کلان در روستاهای جزیره 9 طرح در زمینه های خدماتی، گردشگری و تولید تصویب و برای دریافت تسهیلات به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری معرفی شدند.

طرح های توسعه روستایی با 148 تَن اشتغال زایی جدید

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به این مطلب که 5 طرح از این بین به طرح های توسعه ای اختصاص دارد، گفت: طرح توسعه شناور سازی با سرمایه گذاری اولیه 900 میلیون ریال و درخواست تسهیلاتی به مبلغ چهار میلیارد و 500 میلیون ریال، اولین طرح تصویب شده در این جلسه بود که منجر به اشتغالزایی برای 11 نیرو می شود.

وی افزود: در دومین طرح توسعه ای، درخواست شرکت "پودر ماهی صیاد قشم" برای دریافت تسهیلاتی بالغ بر9 میلیارد ریال  بررسی شد که با سرمایه اولیه یک میلیارد ریال و 10 نیرو مشغول به کار است و  می تواند با خرید تجهیزات جدید 15 تَن را شاغل کند.

رنجبری از درخواست شرکت "سیاه دریای قشم" برای احداث و راه اندازی سردخانه  و فعالیت در حوزه بسته بندی ماهی و میگو خر داد و ادامه داد: این شرکت در مقیاس کوچک با 5 نیرو  و سرمایه اولیه 10 میلیارد ریال مشغول به کار است و برای توسعه به 50 میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد و می تواند با ایجاد اشتغال برای 30 جوان جویای کار بخشی از نیاز منطقه به درآمدزایی را پوشش دهد.

 مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: اقامتگاه بوم گردی وحید امینی  واقع در روستای طبل با سرمایه گذاری 2 میلیارد و 600 میلیون ریالی خود  و 5 نیروی شاغل نیز در طرح توسعه ای خود با دریافت 13 میلیارد ریال برای 12 نیروی جدید اشتغالزایی خواهد کرد.

وی با اشاره به تلاش های سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه تعاونی ها در این منطقه افزود: شرکت تعاونی دهکده ارتباطات قشم به عنوان اولین تعاونی معرفی شده در بخش تسهیلات روستایی می باشد که به منظور توسعه زیرساخت های روستاهای غرب جزیره برای دسترسی ارزان به تلفن ثابت و اینترنت درخواست 25 میلیارد ریال تسهیلات داشت.

رنجبری ادامه داد: با تصویب درخواست این شرکت تعاونی که در حوزه فناوری و ارتباطات با 5 میلیارد ریال سرمایه گذاری و هشت کارمند مشغول به کار است 80 نیروی جدید وارد لیست اشتغال در منطقه آزاد قشم می شوند.

تصویب 4 طرح نوین در حوزه خدمات، تولید و گردشگری

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از شرکت "نخل گستر انبوه قشم" به عنوان تولید کننده جدید جزیره در زمینه پوشاک، پتو، حوله و روتختی نام برد و گفت: اعضای این شرکت که از وارد کنندگان انبوه پوشاک بودند با دریافت مشاوره و به منظور محقق سازی شعار سال با سرمایه اولیه 20 میلیارد ریال اقدام به راه اندازی کارخانه تولیدی کده اند.

وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: درخواست شرکت "نخل گستر انبوه قشم" برالی دریافت تسهیلات به مبلغ 53 میلیارد ریال در کارگروه تسهیلات اشتغال روستایی مطرح و تصویب شد که منجر به اشتغالزایی برای 38 جوان بومی می شود.

به گفته رنجبری، تصویب درخواست تسهیلات 5 میلیارد ریالی برای راه اندازی نمایندگی ایران خودرو با سرمایه اولیه  25 میلیارد ریال و اشتغال 15 تَن، همچنین تجهیز و راه اندازی  تعمیرگاهی در روستای گورزین با سرمایه شخصی 100 میلیون ریال و درخواست500 میلیون ریال تسهیلات که اشتغالزایی سه تَن را درپی خواهد داشت در راستای تامین نیازهای خدماتی جزیره صورت گرفته است.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم به آخرین طرح مطرح شده در کارگروه اشاره کرده و گفت: شرکت "اکوتور ساحل سبز"  با سرمایه گذاری اولیه یک میلیارد ریالی، درخواست تسهیلاتی به مبلغ 5 میلیارد ریال برای اشتغالزایی 15 نیرو دارد تا در طرحی منحصربفرد و رویکردی جدید در حوزه گردشگری جنگل های حرا، برای گردشگران تجربه قایق رانی با قایق های پارویی و کف شیشه ای در مسیرهای تعیین شده را خلق نماید.

یادآور می شود؛ تفاهم نامه همکاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با سازمان منطقه آزاد قشم با موضوع اعطای تسهیلات اشتغالزا  به افراد حقیقی و حقوقی واجد شرایط معرفی شده از سوی سازمان منطقه آزاد قشم توسط معاونت روستایی ریاست جمهوری برای راه اندازی تسهیلات خرد و کلان در مناطق روستایی جهت ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها در تاریخ 14 شهریور ماه سال جاری با حضور حضور سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و علیرضا نصری فرماندار شهرستان و سایر مسوولان سازمان منطقه آزاد قشم در سالن مرکز بین المللی رشد امضا شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اشتغال رشد ریاست جمهوری قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

محسن رضایی فر با بیان این مطلب، اظهار کرد: «در طول سال گذشته بیش از 505 میلیون و 300 هزار دلار صادرات و صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.»

وی ادامه داد: «از این میزان بیش از 399 میلیون و 625 هزار دلار مربوط به عملکرد حوزه صادرات از محل تولید در منطقه آزاد قشم به خارج از کشور است.»

به گفته مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم؛ همچنین در طول سال گذشته، بیش از 105 میلیون 675 هزار دلار صادرات مجدد در این منطقه آزاد انجام شده است.

رضایی فر با اشاره به واردات قطعی 191 میلیون و 981 هزار دلاری در طول سال گذشته، افزود: «تراز تجاری منطقه آزاد قشم در سال 1402 به مثبت 313 میلیون و 319 هزار دلار رسید.»

وی خاطرنشان کرد: «سال 1402 میزان صادرات از محل تولید به خارج از کشور و صادرات مجدد نسبت به سال پیش از آن به ترتیب 96 و 158 درصد رشد داشته است.»

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: «مشتقات نفتی، شمش روی، کلینکر سیمان، ماهی خشک، سیگار و ادکلن مهمترین محصولات صادراتی این منطقه را تشکیل می دهند.»

رضایی فر در پایان خاطرنشان کرد: «اصلی ترین شرکای تجاری منطقه آزاد قشم در طول سال گذشته کشورهای امارات متحده عربی، عمان، سومالی، قطر، هنگ کنگ، عراق و سریلانکا بودند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896750

دیگر خبرها

  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • صداوسیما بازوی توانمند توسعه کیش
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم سبزبانان و پاکبانان صاحب خانه می شوند
  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی