Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر میثم تارم  بر اهمیت ارتقا  سطح خدمات فرهنگی تاکید کرد و اظهار داشت: فرهنگ در افزایش آگاهی و بینش اجتماعی نقش بسیار مهم و اساسی دارد و ارتقا خدمات فرهنگی باید در اختیار عموم مردم شهرستان قرار گیرد.

وی به لزوم تعامل و انسجام بین نهادها و متولیان امور فرهنگی اشاره کرد و افزود: یکی از نیازهای مهم در همه حوزه‌های فرهنگی تعامل، همکاری، همدلی و انسجام بین متولیان این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی منطقه آزاد قشم به ارائه  گزارشی  از وضعیت  فرهنگی منطقه پرداخت و بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم متولی اصلی پیگیری امور  فرهنگی- هنری جزیره قشم و جزایر تابعه  می باشد.

علیرضا کمساری به تشریح ساختار مستقل  اداره کل  و پیگیری ماموریت ها، اهداف  و وظایف وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در چارچوب  قوانین و مقررات مناطق آزاد در جزیره قشم  پرداخت و افزود:  این اداره کل همچنین به عنوان یکی از مدیریت های مجموعه معاونت فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت داشته  و خدمات خود را به عموم ساکنان جزیره ارائه می دهد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم  با اجرای سیاست ها، خط مشی، مقررات، ضوابط و آیین نامه های عمومی و خاص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این منطقه به تقویت روح تحقیق، تتبع و ابتکار در زمینه های فرهنگی، هنر اسلامی و ایرانی پرداخته و با برنامه ریزی دقیق برای کارهای فرهنگی و زیر مجموعه های آن به رشد و توسعه این فعالیت ها کمک شایانی کرده و می کند..

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه رشد و توسعه قشم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است

ایسنا/گیلان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تشکیل قرارگاه شهید آوینی را فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری با هدف تقویت بنیه فرهنگی‌ شهرستان‌ها دانست و گفت: برای قرارگاه شهید آوینی استان گیلان ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

امیرحسین طاهری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری انتخابات در حقیقت تبلور اراده و خواست مردم بوده که برای تحقق مشارکت حداکثری ارکان و مقدمات گوناگونی نیاز است و رسانه یکی از این ارکان به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و با توجه به لزوم برجسته سازی نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه در تحقق چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات اداره کل ارشاد گیلان با همکاری استانداری و خانه مطبوعات برگزاری جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» را در دستورکار قرار داد و این جشنواره امروز به ایستگاه پایانی رسید.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید آوینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: قرارگاه شهید آوینی فرصت بسیار خوبی برای حمایت از تولیدات هنری با هدف تقویت بنیه فرهنگی‌ شهرستان‌هاست که در بودجه ۱۴۰۲ به عنوان ردیف مستقل دیده شد، بودجه قرارگاه شهید آوینی کاملا مشخص و شفاف بوده است.

طاهری با بیان اینکه برای قرارگاه شهید آوینی استان گیلان ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مبلغ یک میلیارد تومان در قالب طرح «هزار مشعل» و با موضوع «مسجد محوری» در نظر گرفته شده است که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهرستان می‌بایست با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اقدام به هزینه نمایند .همچنین مبلغ یک میلیارد تومان هم برای طرح ریشه‌های رشت با همکاری جبهه انقلاب فرهنگی و تهیه ۲۰ کلیپ و مستند دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان تحت عنوان «لیگ ضحی» برای اتحادیه مؤسسات قرآنی پیش بینی شده، مبلغ ۴۰۰ میلیون در راستای پیشگیری خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی به عنوان سهم خانواده و فرزندآوری، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای حوزه تجسمی، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای تولید موسیقی و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای تولید آثار نمایشی در اختیار معاونت‌های مربوطه و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان قرار گرفته که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌بایست پیگیر انجام و هزینه کرد آن باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان هستیم تولید آثار در حوزه ایثار و شهادت را در دستورکار داریم و باید تمام بخش‌ها و روستاهای استان با این آثار تولیدی آشنا شوند.

طاهری با بیان اینکه تعدد رسانه‌های گیلان نشان دهنده پویایی این استان است، گفت: می‌توان گفت با وجود تعدد رسانه‌ها در استان گیلان استانداری و دستگاه‌های اداری و اجرایی بیشترین حمایت را از رسانه‌ها دارند که این جای تقدیر دارد. انعکاس ظرفیت‌های استان برای آنان که خارج استان هستند، خیلی اهمیت دارد لذا رسانه‌های استان باید اقدام به انعکاس بخش‌های مثبت و ظرفیت‌های موجود نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی