Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که حدود 40 هزار مورد هم پوشانی بیمه‌ای در سطح استان شناسایی شده که برای رفع این چالش اقدامات و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

سید یدالله حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته نیز حدود 15 هزار نفر در این راستا که از خدمات پایه‌ای 2 یا چند شرکت بیمه‌ای استفاده می‌کردند شناسایی و ساماندهی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد که سازمان بیمه سلامت برای رفع این چالش در حوزه بیمه‌ای اقدام به ایجاد پایگاه اطلاعات بیمه شدگان درمان در سطح کشور کرده و تمامی سازمان‌های بیمه گر مکلف هستند اطلاعات بیمه‌ای خود را وارد این سامانه کنند.
حسینی تاکید کرد که سازمان بیمه سلامت نیز اطلاعات این پایگاه را به سازمان تأمین اجتماعی ارائه می‌دهد و چنانچه موارد مشترک و هم پوشانی بیمه‌ای وجود داشته باشد نسبت به مسدودسازی و رفع هم پوشانی اقدام خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد 100 درصد سرانه درمانی بیمه شدگان در سطح یک و حدود 70 درصد بیمه شدگان در سطح 2 را پرداخت می‌کند.
حسینی یادآور شد: 519 هزار نفر از مردم این استان معادل 70 درصد از جمعیت زیرپوشش خدمات بیمه سلامت هستند.
وی اظهار داشت: 343 هزار روستایی، 95 هزار نفر از کارکنان دولت، 48 هزار تن بیمه همگانی و 33 هزار نفر از سایر اقشار از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.
وی بیان کرد: 385 موسسه و 63 مرکز روستایی طرف قرارداد بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد هستند.
حسینی گفت که بیش از 85 درصد خدمات عمومی و درمانی بیمه شدگان روستایی در سطح یک قابل ارائه است.
وی یادآور شد: سازمان بیمه سلامت با چهار کارکرد و رویکرد مهم از جمله حفاظت مالی از بیمه شدگان، پوشش بیمه همگانی، بهره‌مندی عادلانه از خدمات و اطمینان از تضمین کمیت و کیفیت خدمات ایفای نقش می‌کند.
حسینی ادامه داد که ارائه خدمات اولیه و درمانی سطح یک در قالب نظام ارجاع و پزشک خانواده و در سطح مراکز و خانه‌های بهداشتی انجام می‌شود و سطح 2 خدمات نیز پس از ارجاع بیمار توسط پزشک عمومی به پزشک متخصص و یا بیمارستان‌ها و سایر موسسه‌های درمانی است.
حسینی گفت: بر اساس برآورد انجام شده در هر ماه افزون بر 90 میلیارد ریال میزان هزینه درمان بیمه شدگان در خدمات درمانی سطح یک می‌شود.
وی با اشاره به هزینه درمان و تأمین داروهای مورد نیاز برای 840 بیمار خاص زیرپوشش بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماهانه افزون بر 6 میلیارد ریال هزینه درمان هر بیمار خاص است.
3016/6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بيمه سلامت همپوشاني بيمه اي كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند

حکمت الله هاشمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل، ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان مستقر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعه کنندگان را برعهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه یک هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تامین شده است، گفت: این فریم‌ها پس از انجام معاینات مورد نیاز به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی راه اندازی شده که خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان انجام می‌شود.
هاشمی تاکید کرد: تا ۱۵ اردیبهشت ماه پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و چشم قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را معاینه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می‌شوند.

هاشمی افزود: پنج مشاور داوطلب برای ارائه خدمات رایگان نیز در حال ارائه خدمات مورد نیاز هستند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های رایگان کمک‌های اولیه توسط مربیان هلال احمر از دیگر خدمات در حال انجام هلال احمر است.

ارائه خدمات درمانی با همکاری قرارگاه جهادی الکفیل از ۱۲ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۱۵ اردبیهشت ماه ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی