Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نیمه سال ۹۷ شاهد تعدیل برنامه افزایش ظرفیت تولید برق کشور برای سال جاری هستیم، به طوری که این برنامه تعدیل شده، نسبت به برنامه ابتدای سال، بالغ بر ۲۲۱۱ مگاوات تعدیل شده است. ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ اقتصادی نفت و انرژی نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی گزارشهای رسمی شرکت مدیریت شبکه برق، شرکت توانیر، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و همچنین شرکت تولید نیروی برق حرارتی نشان می دهد که در ابتدای سال جاری، افزایش ظرفیت تولید برق در سال 97 به میزان 6 هزار و 66 مگاوات در برنامه قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، از این میزان با بهره برداری از 144 مگاوات نیروگاه تولید پراکنده (DG، CHP)، 160 مگاوات واحد نخست نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم، 307 مگاوات واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین، 70 مگاوات واحد سوم نیروگاه برق آبی داریان و 160 مگاوات واحد دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند، در مجموع 841 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شد.

در حالی که طبق پیش بینی های صورت گرفته، 5 هزار و 225 مگاوات ظرفیت جدید تولید برق می بایست در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری برسد، این رقم با تعدیل 2211 مگاواتی، به 3855 مگاوات کاهش یافته است.

به عبارتی طبق آخرین گزارش های مجموعه صنعت برق کشور، در نیمه دوم سال جاری با به بهره برداری رسیدن 56 مگاوات نیروگاه تولیدپراکنده، 960 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر، 174 مگاوات واحدهای یک تا چهار نیروگاه گازی زاهدان، 150 مگاوات واحدهای یک تا سه نیروگاه برق آبی سردشت، 160 مگاوات واحد نخست نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان، 160 مگاوات واحد نخست نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان، 160 مگاوات واحد دوم نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم، 160 مگاوات واحد سوم نیروگاه سیکل ترکیبی پرند، 110 مگاوات واحدهای اول تا سوم نیروگاه گازی ماکو، 160 مگاوات واحد نخست نیروگاه سیکل ترکیبی گوهران، 304 مگاوات واحد نخست گازی نیروگاه دالاهو، 140 مگاوات واحد بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین و 320 مگاوات واحدهای اول و دوم نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، در مجموع افزایش ظرفیتی بالغ بر 3014 مگاوات در بخش تولید برق کشور در نیمه دوم سال جاری در برنامه قرار دارد.

از اینرو، در صورت تحقق این برنامه، در پایان سال 97 در مجموع شاهد افزایش ظرفیتی بالغ بر 3 هزار و 855 مگاوات در بخش تولید برق کشور در طول سال 97 خواهیم بود.

طبق پیگیری های خبرنگار تسنیم از مجموعه وزارت نیرو، بهره برداری از 2211 مگاوات ظرفیت تعدیل شده برنامه افزایش ظرفیت تولید برق سال 97، به نیمه نخست سال 98 موکول شده و مسئولان صنعت برق کشور در تلاش هستند تا این ظرفیت را تا پیش از شروع پیک تابستان 98 به مدار بهره برداری وارد کنند.

انتهای پیام/

R32317/P1012122/S7,80/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شرکت توسعه منایع آب و نیروی ایران شرکت تولید برق حرارتی توانیر صنعت برق ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت تولید برق حرارتی توانیر صنعت برق ایران شرکت تولید برق حرارتی توانیر صنعت برق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید 

فرشید کاکاوند سرپرست معاونت تولید نیروگاه سیکل ترکیبی گفت: واحد شماره دو گازی این نیروگاه که به منظور تعمیرات اساسی و کمپرسور از مدار تولید برق خارج شده بود، با پایان این فعالیت، دوباره به شبکه سراسری تولید برق پیوست.

کاکاوند افزود: تلاش کارکنان متخصص نیروگاه شهید رجایی برآن است تا با انجام به موقع تعمیرات و آماده سازی واحد‌های سیزده گانه، این نیروگاه بتواند به تعهدات خود در تولید برق به ویژه در پیک تابستان عمل کنند.

سرپرست معاونت تولید نیروگاه سیکل ترکیبی با اشاره به فعالیت‌های این دوره از تعمیرات واحد شماره ۲ گازی بیان داشت: دمونتاژ لاینر‌ها و فلو اسلیوها، دمونتاژ تجهیزات محفظه‌ی احتراق، دمونتاژ ترانزیشن پیس ها، دمونتاژ پوسته توربین، کمپرسور و روتور توربین و کمپرسور، نازل‌ها و پره‌های توربین، اندازه گیری، تست و بازدید تجهیزات توربین و کمپرسور، همچنین تعویض پره‌های کمپرسور با پره‌های ساخت داخل، انجام تست NDT بر روی پره‌های ژنراتور و انجام تست‌های غیرمخرب NDT، بازدید از لوله‌های بویلر و تمیزکاری و شستشوی آنها، عایقکاری نقاط دارای ضعف عایقی، بازید از اگزوز‌ها و ترمیم عایق‌های آنها از جمله اقداماتی است که در این دوره از تعمیرات از سوی متخصصان تعمیرات مکانیک عملیاتی شده است.

وی در خصوص فعالیت‌های متخصصان تعمیرات الکتریک اضافه کرد: تعمیرات اساسی الکتروفن و پمپ‌های ۴۰۰ ولت، الکتروموتور ۶/۶ کیلو ولت، تعمیرات اساسی استارتر‌های MCC، بریکر‌های ۴۰۰ ولت و ۶/۶ کیلو ولت و آزمایش حفاظت‌های آنها، انجام انواع تست‌های روتور و استاتور ژنراتور، انجام آزمایش‌های الکتریکی ترانس‌های اصلی، کمکی و استیشن بازدید و سرویس تپ چنچر ترانس اصلی، از فعالیت‌های این دوره از تعمیرات است که از سوی متخصصان تعمیرات الکتریک این نیروگاه به انجام رسیده است.

کاکاوند گفت: تعمیرات اساسی سیستم کنترل اسپیدترونیک شامل نرم افزار و سخت افزار، تنظیم وکالیبراسیون نشاندهنده ها، تست و کالیبراسیون پرشر سوئیچ ها، لیمیت سوئیچ‌ها و بازدید و تنظیم لیمیت سوئیچ‌های والو‌های موتوری نیز از فعالیت‌هایی است که از سوی متخصصان تعمیرات ابزاردقیق انجام شده است.

نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی قزوین دارای ۳ بلوک است که هر یک، از ۲ واحد گازی و یک واحد بخاری تشکیل شده است و در مجموع، ظرفیت نامی هر بلوک، ۳۴۰ مگاوات است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مصرف ۵۷۰۰ مگاواتی برق دوره پیک در مازندران پیش بینی می شود
  • افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان
  • جانمایی سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۳۵ مگاوات در همدان
  • نقش موثر شرکت سایپاگام به عنوان کانون تولید قطعات الکترونیکی گروه سایپا/ افزایش ظرفیت تولید سایپاگام از اواسط اردیبهشت ماه
  • بازگشت واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید 
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم
  • بازگشت واحد ۲ نیروگاه بعثت به مدار تولید
  • صفر تا صد ۳۵۰ واحد‌های مسکن روستایی توسط روستاییان ساخته می‌شود
  • واحد 4 بخار نیروگاه بندرعباس به مدار تولید بازگشت
  • واحد دوم نیروگاه بیستون وارد مدار تولید شد