Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - محمد صبور حسين رايزن بازرگاني سفارت بنگلادش در ايران امروز از موزه بانک ملي ايران بازديد کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمد صبور حسين در جريان اين بازديد از نزديک با تاريخ بانک ملي ايران، سير تحول بانک و پول در ايران و اشياي قيمتي و آثار موجود در موزه آشنا شد.
وي با درج يادداشتي در دفتر يادبود موزه بانک ضمن ابراز خرسندي از حضور خود و بازديد از سکه ها و اسکناس هاي قديمي موجود، گفت: موزه بانک ملي ايران بسيار جذاب تر و تخصصي تر از موزه هاي بانک مرکزي ديگر کشورهاست و معتقد هستم که بانک ملي ايران اين فرصت را يافته که بخشي از تاريخ ايران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موزه بانک ملي ايران در خيابان فردوسي، بالاتر از خيابان سرهنگ سخايي واقع است که در آن مجموعه اي ارزشمند از سکه ها، تابلوهاي نفيس خوشنويسي، فرش و مينياتور، نقاشي هاي مدرن و کلاسيک، مسکوکات، اشياي قيمتي و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و يا شخصيت هاي برجسته، آثار قلمزني، ادوات و ابزارهاي تاريخي و قديمي بانکداري و نيز اسناد معاملات بزرگ به نمايش درآمده است.
علاقه مندان و بازديدکنندگان داخلي و خارجي مي توانند روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17 براي بازديد به اين موزه مراجعه کنند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه صنایع‌دستی در عمارت دارایی زنجان + فیلم

موزه صنایع‌دستی زنجان در ساختمان قدیمی عمارت دارایی قرار گرفته و امروزه محلی برای تماشای گردشگران شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، عمارت دارایی که موزه صنایع‌دستی هم در این ساختمان گنجانده شده، در بافت تاریخی شهر زنجان (سبزه میدان) قرار گرفته است.

بنای دارایی طبق کتیبه‌ که بر فراز سردرهای ورودی جبهه شمالی و جنوبی بنا نقش شده تاریخ ساخت آن به سال 1316 خورشیدی بازمی‌گردد که از همان ابتدا به امور مالیه اختصاص می‌یابد.

این بنا در سه طبقه و با خصوصیات معماری دوره پهلوی اول از قبیل پنجره‌های متعدد، تراس، قرینه‌سازی در طبقات، ساخته شده است.

امروزه در این ساختمان قدیمی، موزه صنایع دستی استان زنجان قرار گرفته و مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. خبرنگار تسنیم بخشی از این موزه را به تصویر کشیده است ‌که تقدیم شما مخاطبان می‌شود.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موزه تخصصی ایلخانی کشور در مراغه میزبان ۴ هزار گردشگر
  • رایزن فرهنگی ایران: زبان فارسی میراث مشترک با افغانستان است
  • کتیبه کانی اژد‌های اشنویه، یکی از قدیمی‌ترین اسناد مرتبط با آب در شمال غرب ایران 
  • خیابان سفارت رژیم صهیونیستی در لندن، «خیابان نسل‌کشی» نام‌گذاری شد
  • استقبال گسترده و کم نظیر علاقمندان از موزه بانک ملی ایران در ایام نوروز
  • كتیبه كانی اژدهای اشنویه، یكی از قدیمی‌ترین اسناد مرتبط با آب در شمال غرب ایران
  • بازسازی آثار هنری باغ موزه مینیاتور
  • موزه صنایع‌دستی در عمارت دارایی زنجان + فیلم
  • تصاویر بازسازی ساختمان سفارت ایران در واشینگتن!
  • تهرانگردی حوالی خیابانی که شما را به دل تاریخ می‌برد!