Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@06:11:47 GMT

104گونه حیات وحش مصدوم درگلستان تیمار شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۸۸۵۹

104گونه حیات وحش مصدوم درگلستان تیمار شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی درجوامع حاشیه زیستگاه های آبی غرب استان موجب شده مردم با مشاهده پرندگان و پستانداران مصدوم، کم توان و بیمار، آنها را برای درمان به محیط زیست تحویل دهند.
امیر عبدوس بیان کرد: به دلیل همجواری با زیستگاه های آبی، بیشتر گونه های تحویلی پرندگان آبزی و کنار آبزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: گونه های مصدوم پس از ثبت اطلاعات و تیمارداری اولیه برای انجام مراحل درمان تکمیلی به اداره امور حیات وحش محیط زیست گلستان منتقل می شوند.
به گفته وی، بوتیمار، حواصیل، جغد، دلیجه و عقاب تالابی بیشترین گونه های تحویلی به محیط زیست بوده که پس از درمان در زیستگاه های طبیعی رها خواهند شد.
وی با قدردانی از دوستداران و حامیان این گونه ها، از مردم خواست که در صورت مشاهده حیات وحش مصدوم یا بیمار مراتب را از طریق تلفن گویا1540 به ادارات محیط زیست اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا تالاب ها، سواحل و آبگیرهای غرب گلستان بویژه در حوزه شهرستان های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان مامن حضور پرندگان آبزی و کنار آبزی و بسیاری از گونه های مهاجر و بومی است.
گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است و به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است.
به گزارش ایرنا خلیج چهار هزار هکتاری گرگان یکی از بزرگترین مخازن آب شیرین متصل به دریای خزر بوده که در حوزه استان گلستان واقع است.
7333/1648
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 تالاب تنفس درمان دریای خزر فرهنگ سازی منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، امروز ۲ اردیبهشت در جمع مدیران محیط زیست کشور در شیراز از کسب رتبه نخست محیط زیست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار و برخورد با متخلفان محیط زیست خبر داد و گفت: استان‌های خراسان رضوی و مازندران در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور افزود: سال گذشته بیش از ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست به ثبت رسیده است که این افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست، بیانگر موفقیت یگان حفاظت در عرصه محیط زیست است.

وی اشراف کامل بر عرصه‌های محیط زیست از سوی یگان حفاظت را یک نقطه قوت در سطوح همه استان‌ها دانست و ادامه داد: سال گذشته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به‌طور مستقیم در ملاقات با پاسگاه‌ها و محیط‌بانان ۱۸۳ مورد مراجعه مستقیم به این مناطق داشته است، این نظارت مستقیم و بی واسطه قطعاً در افزایش ضریب حفاظت مناطق تأثیر گذار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، از مدیران محیط زیست تمامی استان‌های کشور خواست تا از قاچاق حیات وحش از جمله گونه در معرض خطر انقراض جلوگیری کنند و ادامه داد: همه عملکردها در مناطق تحت مدیریت تحت رصد و پایش قرار دارد و با متخلفان برخورد می‌شود.

محبت خانی با بیان اینکه تخریب محیط زیست و از بین بردن گونه‌های حیات وحش منجر به ضربه‌های جبران‌ناپذیری می‌شود، ادامه داد: محیط‌بانان برای حفاظت از حیات وحش باید تلاش کنند.

وی به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت محیط زیست اشاره کرد گفت: هرگونه تلاش برای حفظ محیط زیست یک فعالیت دینی و وجدانی محسوب می‌شود.

کد خبر 6084064

دیگر خبرها

  • تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ تصاویر
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ عکس
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته