Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@21:29:21 GMT

رويداد شتاب با محوريت دفاع مقدس برگزار مي شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۸۸۷۱

رويداد شتاب با محوريت دفاع مقدس برگزار مي شود

                                     

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از اردبيل؛ محسن ديندار در گفتگو با خبرنگار ما اظهار كرد: رويداد استارت آپ كه با عنوان شتاب در ايران شكل گرفته است، زيرمجموعه وزرات علوم، تحقيقات و فناوري و پارك علم و فناوري مي باشد و يكي از اهداف مهم اين رويداد شناسايي و توانمندسازي ايده هاي برگزيده مي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي گفت: پارك علم و فناوري استان اردبيل با راه اندازي تيكك يعني تولد يك كسب و كار در راستاي شناسايي ايده هاي توانمند گام برداشته است و تاكنون 3 رويداد توسط پارك علم و فناوري با نهادهايي از جمله اداره كل روستايي، كميته امداد و ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي برگزار شده است.

معاون پارك علم و فناوري استان با تاكيد بر اهميت اشتغالزايي در راستاي توسعه اقتصادي استان و كشور تصريح كرد: هدف از برگزاري استارت اپها اين است كه در حوزه هاي تخصصي جوانان مستعد با ايده هاي خلاقانه كه پتانسيل ورود به عرصه كارآفريني دارند، شناسايي شوند و از حمايتهاي پارك علم و فناوري بهره مند شوند.  

وي در رابطه با نحوه حمايت هاي پارك علم و فناوري اذعان داشت: حمايتها به دو صورت مادي و معنوي مي باشد و حمايت هاي مادي شامل هزينه خدمات شتابدهي و تسهيل گري تا مبلغ 5 ميليون تومان است كه در قالب ارائه خدمات انجام مي گيرد و اگر ايده ها قابليت تجاري سازي و رسيدن به توليد انبوه را داشته باشند در اينصورت بعد از انجام مراحل داوري به عنوان واحد فناور وارد مركز رشد مي شود.

ديندار افزود: يكي از نتايج استارت آپ ايجاد اشتغالزايي براي جوانان است و با توجه به اينكه حدود 50 هسته فناور در پارك علم و فناوري مستقر هستند و براي هر هسته وجود دو يا سه عضو جهت ارتقاي فعاليتها ضروري مي باشد، برهمين مبنا به طور تقريبي مي توان گفت كه 100 نفر از جوانان در اين بخش مشغول به فعاليت هستند.

وي در ادامه بيان داشت: كارآفريني و اشتغالزايي در حوزه ايده هاي نو داراي دو مزيت رقابت پذيري و ارزش افزوده بالا است و اميدواريم فعاليتهاي گروهي در استان گسترش يابد و شاهد رونق اقتصادي و رشد و توسعه كشور باشيم.

معاون پارك علم و فناوري ارائه خدمات مشاوره اي در حوزه هاي تخصصي به واحدها و هسته هاي فناور را يكي ديگر از انواع حمايت هاي پارك علم و فناوري برشمرد و گفت: امكاناتي از جمله محل استقرار، اتاق جلسات، اينترنت و ساير امكانات در اختيار واحدها و هسته هاي فناور پارك قرار مي گيرد.

وي از برگزاري استارت اپ در حوزه دفاع مقدس خبر داد و تصريح كرد: پارك علم و فناوري در راستاي كمك به تشكيل شركت هاي نوپا در حوزه فعاليتهاي نرم با همكاري سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل برنامه ريزي كرده است و مي خواهيم جامعه هدف و نسل جديد با ارزش هاي دفاع مقدس آشنا شوند.

ديندار افزود: اين رويداد در حوزه هاي مختلف رسانه، توليد محتوا، نرم افزار و استفاده از فناوري براي معرفي دفاع مقدس براي نسل جديد و ترويج فرهنگ بسيج و بسيجي بويژه براي نسل جوان با استفاده از ابزارهاي فناورانه مي باشد تا در كنار ايجاد موجي در اين حوزه بتوانيم افراد توانمند را شناسايي كنيم.

وي در پايان خاطر نشان كرد: لازم است رسانه ها در بحث هاي اطلاع رساني شركت كنند و نتايج رويدادها و برنامه هاي برگزار شده توسط اين نهاد را در جامعه ترويج دهند تا كارآفريني و خلاقيت كه يكي از اهداف اساسي استارت آپها مي باشد در جامعه فرهنگ سازي شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

رویداد تکنووست سلامت با هدف ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری در طرح‌های متقاضی سرمایه در حوزه سلامت در بیست‌و پنجمین نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت

به گزارش ایسنا،‌ در مسیر این رویداد خدمات توانمندسازی و منتورینگ به صاحبین طرح‌های منتخب ارائه می‌شود و با برگزاری کارگاه‌ ارائه مؤثر، طرح‌های منتخب برای ارائه به سرمایه‌گذاران در روز رویداد، آماده می‌شوند.

 از دیگر حمایت‌ها می‌توان به امکان استفاده از مشاوران متخصص در حوزه تامین مالی و سرمایه‌گذاری، شبکه‌سازی و استفاده از تجربیات متخصصان و نهادهای فعال در اکوسیستم و ارائه گواهی حضور در رویداد تکنووست سلامت ایران هلث اشاره کرد.

به نقل از پارک فناوری پردیس، مهلت ثبت نام صاحبان طرح‌ها تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعیین شده است. سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در طرح‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ثابت ۸۸۳۹۴۱۶۷ - ۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است