Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-07@08:26:14 GMT

وجود مافیا در بدنه وزارت نفت

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۹۰۱۶

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به مصوبه دو هفته قبل شورای هماهنگی اقتصادی قوا مبنی بر راه اندازی بورس نفت، گفت: ایجاد بورس نفت راهکاری برای دور زدن تحریم‌هاست، بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است که نفت ایران را بفروشد و دلار حاصل از آن را از هرجای دنیا به کشور بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این امر راهکاری برای دور زدن تحریم هاست و از بوجود آمدن افرادی مانند بابک زنجانی‌ها درایام تحریم جلوگیری می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: حدود ۱۰ سال پیش نیز چنین راهکاری مطرح شد و با حضور و کمک وزرای نفت و اقتصاد وقت آقایان حسینی و میرکاظمی بورس نفت راه اندازی شد.

پور ابراهیمی افزود: مافیایی در بدنه وزارت نفت وجود دارد که مخالف این طرح است و در همان زمان مانع اجرای این طرح شد؛ این مافیا قیمت نفت در بورس را تاحدی بالا برد که عملا بخش خصوصی برای خرید نفت ورود نکرد و این طرح اجرایی نشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس اظهار داشت: در حال حاضر هم نگران هستیم که مجددا آن مافیا فعال شود و قیمت نفت را به نحوی در بورس نفت تعیین کند که باز هم مانع از ورود بخش خصوصی شود.

پور ابراهیمی تصریح کرد: از وزرات نفت می‌خواهیم که شخص آقای زنگنه به این مساله ورود کند و بورس نفت را تشکیل دهد.

وی ادامه داد: علاوه بر این با بازار سرمایه هم صحبت کردیم که به گونه‌ای فعالیت کنند که ساز و کار خرید و فرش نفت ما برای دشمنان روشن نشود. با ورود بخش خصوصی به خرید و فروش نفت دیگر دشمنان نمی‌تواند نفت ما را تحریم کنند؛ در صورت اجرای این طرح ظرف هفته‌های آینده ان‌شاالله خبر‌های خوشی را خواهیم شنید.   منبع: الف انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۹۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح ها و پروژه های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین مالی ۸۰۰ همتی تولید از بورس در سال ۱۴۰۲
  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • حجازی: باید برای هفته آخر راهکاری اندیشیده شود
  • آینده بورس در چند پرده
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است