Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو انجمن پزشکان ورزشی می‌گوید: تحقیقات نشان می‌دهد ورزش بیشتر از دارو درمانی، در کاهش سطح استرس و اضطراب موثر است. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، حسین سعادت عضو انجمن پزشکان ورزشی اظهار کرد: ورزش به دو صورت فیزیولوژیکی و روانی سبب کاهش استرس در بدن می‌شود. از لحاظ فیزیولوژیکی با تاثیری که ورزش بر روی انتقال دهنده‌های عصبی می‌گذارد به ساختار مغز کمک می‌کند و در سطح روانی با ایجاد احساس مثبت حال افراد را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که تحقیقات نشان می‌دهد ورزش بیشتر از دارو درمانی در کاهش سطح استرس و اضطراب موثر است.

وی خاطرنشان کرد: استرس سبب تضعیف سیستم دفاعی بدن، افزایش احتمال حملات قلبی، افزایش کلسترول و قند خون و همچنین چاقی و بیماری‌های پوستی می‌شود؛ بنابراین بهتر است جهت کاهش استرس و فشار‌های روانی روزانه ۳۰ دقیقه به انجام تمرینات ورزشی پرداخته شود.عضو انجمن پزشکان ورزشی افزود: ورزش روزانه باید طوری باشد که فرد از انجام دادن آن لذت ببرد. زیرا انجام فعالیت ورزشی به صورت اجباری سبب کاهش خلق مثبت و بی حوصلگی شده و ممکن است خود منبع جدیدی از استرس را به وجود آورد.

سعادت مهر اظهار کرد: انجام فعالیت‌های ورزشی سبب بهبود خلق و خو، احساس سر مستی، سرخوشی و اعتماد بنفس و عزت نفس را در بعد فردی و اجتماعی افزایش می‌دهد.وی انجام ورزش‌هایی همچون پیاده روی، یوگا، تمرینات آرام سازی ذهن و بدن، شنا و حرکات کششی را در رفع استرس بسیار موثر عنوان کرد.عضو انجمن پزشکان ورزشی در پایان گفت: در کنار ورزش منظم پیروی از یک رژیم غذایی سالم همچون انواع مغزی‌ها، اسفناج و استفاده از دمنوش‌های گیاهی در رفع استرس تاثیرگذار است.   انتهای پیام/
منبع: ایسنا
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم غذایی ورزش استرس تحقیقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان از انجام مقدمات برای امضای توافقنامه چهارجانبه با دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سازمان پزشکان بدون مرز و موسسه کنشگران توسعه درخصوص آغاز فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس (MSF) در کرمان خبرداد و گفت:زمینه برای انجام این مهم فراهم آمد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو روح الله خضری پور مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در نشست مشترک با رییس سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس در ایران، پیرامون آغاز به کار سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی بیان کرد: با توجه به حضور اتباع خارجی در استان کرمان و هزینه‌های بالای درمانی این افراد، پیگیری‌های مکرر از سوی اداره کل امور اتباع استان برای رفع موانع حضور و فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط انجام و زمینه فعالیت این سازمان در استان مهیا شد.

خضری‌پور به توافقنامه چهارجانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) و موسسه کنشگران توسعه فردا اشاره و بیان کرد: مقرر شد سازمان مذکور با فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید
  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل
  • سرمربی تیم فوتسال قرقیزستان: مقابل ایران بدون استرس بازی می‌کنیم
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟