Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@12:26:51 GMT

راهنمای انیمیشن‌هایی برای کلاس فلسفه برای کودکان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۹۱۵۲

راهنمای انیمیشن‌هایی برای کلاس فلسفه برای کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، شاید کتاب «راهنمای انیمیشن‌هایی برای کلاس فلسفه برای کودکان» نخستین تجربه در زمینه نگارش راهنکایی مکتوب برای استفاده از انیمیشن در برنامه فلسفه برای کودکان باشد. در کشورهای مختلف از انیمیشن‌ها به عنوان محتوا و محرک فرایند تفکر در حلقه کند و کاو استفاده می‌شود، اما معمولاً راهنمایی مکتوب برای آنها ارائه نمی‌شود، جز اینکه مفاهیم و ایده‌های اصلی مختصراً در سایت‌ها معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کتاب برای هر انیمیشن این بخش‌ها تدارک دیده شده است:

۱. ایده های اصلی، ۲. طرح بحث، ۳. فعالیت‌ها.

انیمیشن‌هایی که برای این مجموعه انتخاب شده‌اند عبارت‌اند از «باب اسفنجی» قسمت ته‌مانده و بی‌کس، «زنان کوچک» قسمت اشتباه سارا، «باب اسفنجی» قسمت گری به حمام می‌رود، «تعادل»، «آقای خط-جنگ بر سر گل»، «شبکه‌های مجازی»، «عصر یخبندان»، بخش مربوط به هویت و «پل».

کتاب «راهنمای انیمیشن‌هایی برای کلاس فلسفه برای کودکان» تالیف سعید ناجی و سمانه عسکری در ۱۵۲ صفحه به قیمت ۱۸ هزار تومان از سوی انتشارات کرگدن منتشر شده است.

کد خبر 4430070 مهرنوش محمدزاده

منبع: مهر

کلیدواژه: فلسفه برای کودکان معرفی کتاب اربعین ۹۷ معرفی کتاب اربعین حسینی اربعین 97 علوم انسانی قرآن قرآن کریم فعالیت های قرآنی نشست علمی فلسفه مسابقات قرآنی معرفی نشریات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عرفان اسلامی تصوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، دو عنوان کتاب حوزه‌ی کودک و نوجوان با عنوان «مهمان کوچه» به نویسندگی اسماعیل اله دادی و «مامان من بابا است» به نویسندگی نسترن حاتمی در حوزه هنری استان در خرم آباد رونمایی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در این مراسم با تبریک اقدام جسورانه سپاه ایران علیه رژیم صهیونستی گفت: با تکیه بر توانمندی بالای فرزندان این مرز و بوم در فناوری‌های گوناگون به ویژه در عرصه نظامی و به برکت خون پاک امروز ایران اسلامی یک کشور مقتدردر خاورمیانه است.

احسان یاوری با تأکید بر اینکه زبان هنر اثرگذارترین زبان‌ها است، افزود: باید برای بیان دستاورد‌های انقلاب از این ابزار قدرتمند و ارزشمند استفاده کرد.

وی بر ضرورت آشنایی نسل نوجوان و جوان با شهید آوینی، سبک و اندیشه و افکار وی تاکید کرد و اظهارداشت: شهید آوینی نماد هنر متعالی، مردمی و انقلابی است و نسل جدید به ویژه هنرمندان جوان باید بیشتر و بهتر با شخصیت این شهید گرانقدر آشنا و وی را الگوی خود قرار دهند.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان لرستان نیز در این مراسم حمایت از هنرمندان، نویسندگان و چاپ کتاب را از اولویت های این کانون عنوان کرد و گفت: ۹۱ عنوان کتاب را در بیش از ده هزار جلد به کتابخانه های کانون های پرورش فکری استان اضافه کردیم که امیدواریم با ادامه این روند بتوانیم برای ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان موثر باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «فلسفه عشق» نقد و بررسی می‌شود
  • چاپ مجدد کتاب «فلسفه دعا از دیدگاه آیت الله مظاهری»
  • اگر این علائم را دارید دچار خونریزی دستگاه گوارش شده اید
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • «فلسفه دعا از دیدگاه آیت الله مظاهری» به چاپ دوم رسید
  • تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی
  • «ببعی» با یک انیمیشن تلویزیونی دیگر راهی هند شد
  • ابن رشد؛ فیلسوف مسلمانی که در اروپا غوغا به پا کرد (+عکس)
  • ترجمه «خدا و امور مجرد» روانه بازار نشر شد
  • وقتی «ننه قمر» و «اسکندر» آینه رفتار می‌شوند