Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@10:58:59 GMT

تامین اعتبار؛ مشکل همیشگی پژوهشکده‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۹۳۸۵

تامین اعتبار؛ مشکل همیشگی پژوهشکده‌ها

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست،مسعود طهماسبیان معاون پژوهشی پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی دانشگاه شهید بهشتی درباره فعالیت های پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی گفت: پژوهشکده علوم و فناوری یک پژوهشکده بین رشته ای است و در سال 95 و با مصوبه وزارت بهداشت و وزارت علوم تاسیس شد، حدودا 6 نفر هیئت علمی در پژوهشکده فعالیت دارند و در طی این 2 سال دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی جذب کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: پژوهشکده در 3 بخش گروه پژوهشی تحقیقات بالینی و فناوری، گروه مهندسی پزشکی و گروه فناوری‌های هسته‌ای در پزشکی فعالیت می‌کند.
همکاری پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در پروژه بین المللی اینگما
 
طهماسبیان بیان کرد: یکی از مهم ترین دستاوردهای پژوهشکده راه اندازی گروه اختلالات خواب برای پروژه بین المللی اینگما است؛ در این پروژه بیش از 40 کشور حضور دارند و در حوزه‌های مختلف روانپزشکی و مغز و اعصاب فعالیت می‌کنند، این پروژه دارای گروه‌های مختلفی است که گروه اختلالات خواب آن توسط پژوهشکده علم و فناوری رهبری می‌شود.
موفقیت پژوهشکده علوم و فناوری با برگزاری همایش بین المللی نقشه برداری
 
معاون پژوهشی پژوهشکده علوم و فناوری اظهار کرد: از زمان تاسیس پژوهشکده تا امروز موفق به برگزاری سالانه همایش بین المللی نقشه برداری مغز شده‌ایم، برگزاری این همایش با جذب محققان برجسته از سراسر کشور و همچنین خارج از کشور باعث ایجاد ارتباطات مفید و موثر بین محققین داخلی و خارجی شده است.
 
وی افزود: اساتید بین المللی از دانشگاه‌های دوسلدورف، یولیش، توبینگن و آکسفورد دوره‌های آموزشی و کارگاه‌هایی برگزار کرده‌اند و ما توانسته‌ایم دانشجویان را برای شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت به خارج از کشور بفرستیم، این کار باعث شکل گیری ارتباطات علمی و انجام پروژه های مشترک با سایر کشورها شده است.
 
طهماسبیان اظهار کرد: در طی 2 سال بیش از 24 مقاله در حوزه های افسردگی، اختلالات خواب، پارکینسون و حوزه های مختلف مهندسی پزشکی توسط پژوهشکده به چاپ رسیده است که برخی از آن ها در رده های بین المللی دارای اعتبار بالا و مورد استقبال محققان زیادی قرار گرفته است.
هیچ نوع حمایتی از طرف سازمان‌های دولتی و غیر دولتی دریافت نمی‌کنیم
 
معاون پژوهشی پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی بیان کرد: یکی از دلایل پیشرفت کند برخی فعالیت‌ها و پروژه‌های پژوهشکده مشکلات مالی است؛ در حالی که فعالیت پژوهشکده در حوزه فناوری‌های پیشرفته است و نیاز به دستگاه‌های مجهز و پیشرفته و مواد مصرفی گران قیمت دارد اما هیچ نوع حمایتی از طرف سازمان‌های دولتی و غیر دولتی دریافت نمی‌کنیم.
 
وی افزود: پژوهشکده در بخش‌هایی که کمتر به اعتبارات خارجی وابسته است و دستگاه های مورد نیاز آن از قبل خریداری شده، پیشرفت خوبی داشته است ولی برای راه اندازی پروژه های جدید و تهیه تجهیزات دچار مشکل جدی هستیم.
همکاری پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی با معاونت پژوهشی وزارت بهداشت
 
طهماسبیان گفت: پژوهشکده با معاونت پژوهشی وزارت بهداشت ارتباط و همکاری دارد و درخواست پروپوزال های تحقیقاتی را به وزارت بهداشت داده که در حال داوری است؛ علاوه بر این یک سری طرح های تحقیقاتی با همکاری موسسه ملی تحقیقات سلامت در حال بررسی است که اگر مجوزها و بودجه فراهم شود قادر به انجام کارهایی در سطح ملی هستیم.
 
وی درباره برنامه‌های پیش روی پژوهشکده گفت: در حال حاضر تلاش ما راه‌اندازی بخش‌های رادیو شیمی است تا بتوانیم زیرساخت‌های تولید مواد رادیو اکتیو پزشکی را فراهم کنیم؛ این طرح در مرحله مذاکره است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی دانشگاه شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۹۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه، در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه مصوباتی برای پروژه‌های ورزشی استان به تصویب رسید که بخشی از آنها اجرایی شده و بخشی دیگر همچنان نیازمند اعتبار هستند.

محمدامین کنجدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سفر دور اول رئیس جمهور به کرمانشاه، اظهار کرد: در این سفر برای تعدادی از پروژه های ورزشی نیمه کاره و احداث چند پروژه جدید در کرمانشاه مصوباتی داشتیم. 

وی افزود: پروژه استخر قهرمانی یکی از این مصوبات بود. پروژه ای در دهکده المپیک کرمانشاه که سال ۱۳۸۶ کلنگ زنی شده، اما هنوز به سرانجام نرسیده است. 

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه پیشرفت فیزیکی کنونی این پروژه را ۷۴ درصد اعلام کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان حدود ۲۸ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه داده شد، اما باتوجه به اینکه از گذشته دیون زیادی داشت، این اعتبار صرف پرداخت دیون پیمانکار شد. 

وی با بیان اینکه میزان اعتباری که امسال قرار است به این پروژه اختصاص پیدا کند هنوز مشخص نیست، افزود: تکمیل پروژه استخر قهرمانی کرمانشاه در حال حاضر ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد. 

به گفته این مسئول، شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی کشور مجری اجرای این پروژه و اداره کل ورزش و جوانان استان بهره بردار آن خواهد بود. 

کنجدی یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را پروژه سالن شش هزار نفری دهکده المپیک اعلام کرد و گفت: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است که سال ۱۳۹۱ کلنگ زنی شد و در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی با بیان اینکه سال گذشته اعتبار چشمگیری به این پروژه اختصاص نیافت، عنوان کرد: مجموع اعتبار سال گذشته پروژه سالن شش هزار نفری ۶.۵ میلیارد تومان بود که بخشی از آن اسناد خزانه بود. 

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. 

وی یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را احداث دو پروژه پیست اتومبیلرانی و پیست سوارکاری عنوان کرد، افزود: از چند سال پیش احداث این دو پروژه در دستور کار استان قرار داشت و در سفر رئیس جمهور به تصویب رسید، با این وجود سال گذشته برای این دو پروژه اعتباری اختصاص نیافت، اما برای امسال حدود چهار میلیارد تومان به آنها اختصاص پیدا کرده و احتمالا عملیات اجرایی آنها تا حدود یک ماه دیگر آغاز خواهد شد. 

کنجدی یادآورشد: این دو پروژه که در محل دهکده المپیک احداث خواهند شد، حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

وی احداث ۲۰ زمین چمن مصنوعی در سطح استان را از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اعلام کرد و افزود: خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و با تخصیص اعتبار  مورد نیاز سال گذشته یازده زمین چمن را افتتاح و به بهره برداری رساندیم و برای ۹ پروژه باقی مانده نیز پیمانکار مشغول فعالیت است و در صورتی که اعتبارات به موقع تخصیص پیدا کند، ۹ زمین باقی مانده را نیز تا پایان سال به اتمام می رسانیم. 

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه در ادامه از تکمیل و تجهیز پروژه های ورزشی نیمه کاره کرمانشاه نیز به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یاد کرد و گفت: برای این پروژه ها حدود ۵۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که هنوز تخصیص چندانی پیدا نکرده است. 

به گفته این مسئول، در صورت تخصیص اعتبار برخی از پروژه های ورزشی مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد همچون پیست دوچرخه سواری، پیست کانوپولو، زمین ساحلی، پیست اسکیت و آکادمی گلف در اولویت تکمیل قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • جذب مربی‌های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • جذب نیرو مربی های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟