Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استاندار مرکزی گفت: مصوبات استان مرکزی در قالب طرح اشتغال روستایی تاکنون ۱۴۶ میلیارد تومان بوده است. ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ استانها مرکزی نظرات

مجید نیک‌ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به روند بررسی طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و عشایر اظهار داشت: تاکنون مبلغ مصوبات در قالب طرح اشتغال روستایی 146 میلیارد تومان است با توجه به ابلاغیه مرحله نخست که 115 میلیارد تومان بوده هم اکنون 126 درصد از تسهیلات مرحله نخست را در سیستم بانکی به مرحله تصویب رسانده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه عقد قرارداد هم تاکنون 105 میلیاردو 500 میلیون تومان از مجموع تسهیلات مصوب منجر به عقد قرارداد شده است این رقم معادل 91 درصد تسهیلات ابلاغی مرحله نخست بوده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به ابلاغیه مرحله نخست تاکنون عملکرد خوبی در این زمینه داشته‌ایم، مقرر شده است 25 درصد از مانده‌ طرح تسهیلات اشتغال روستایی در سطح کشور تخصیص داده شود که با تخصیص آن فرآیند عقد قرار داد‌ها توسعه پیدا می‌کند.

نیک‌ملکی با اشاره به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه گفت: با توجه به این که ماهیت روستاها انطباق و سازگاری خوبی با بحث طرح‌های کشاورزی دارد تاکنون شاهد روند خوبی در تصویب و معرفی طرح‌های حوزه کشاورزی بوده‌ایم که بیشتر از حد انتظار بوده است اما در برخی از حوزه‌ها مثل حوزه گردشگری، ورزش و جوانان و حمل و نقل عملکرد مورد انتظار محقق نشده است که در این حوزه‌ها رایزنی‌هایی انجام شده  تا در مرحله دوم حدالامکان طرح‌هایی را برای استفاده از این تسهیلات شناسایی کنیم.

وی با اشاره به لزوم نظارت بر تسهیلات گفت: با توجه به اقدامات انجام شده امیدواریم فرآیند بحث نظارت و فرم‌های مربوطه تا 10 روز آینده تدوین شود تا از دو هفته آینده طرح‌هایی که تمام یا بخشی از تسهیلات خود را دریافت کرده‌ یا در فرآیند اجرا هستند مورد بازرسی، ارزیابی و نظارت قرار گیرند تا اگر مشکلی در فرآیند اجرا دارند برطرف شود و یا اگر تسهیلات کامل دریافت کرده‌اند از منظر تولید و اشتغال مورد ارزیابی قرار گیرند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی با اشاره به روند ارائه تسهیلات در بخش معادن و صنایع معدنی گفت:  بخش معادن و صنایع معدنی  از بخش‌هایی هستند که تصور می‌شود قابلیت ارائه تسهیلات را دارند، بر همین اساس مقرر شد با همکاری مستمر سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌ شهرک‌های صنعتی متقاضیان جدید را در این زمینه شناسایی و در سامانه کارا ثبت نام کنیم تا در مرحله دوم پرداخت تسهیلات، سهم معدن و صنایع معدنی در عملکرد کل استان افزایش یابد.

نیک‌ملکی با اشاره به برنامه واگذاری طرح‌های تملک دارایی دولت به بخش خصوصی گفت: یکی از بخش‌هایی که در زمینه اشتغال روستایی از آن استقبال خوبی نشد طرح‌های ورزشی است با توجه به روند دولت پیشنهاد شد طرح‌های تملک دارایی نیمه تمام استان در بخش ورزش یا طرح‌های که به اتمام رسیده و قابل واگذاری هستند شناسایی و به متقاضیان واگذار شود همچنین تسهیلات ارزان قیمت برای تجهیز این اماکن در بحث اشتغال روستایی پرداخت شود تا جذابیت این طرح‌ها را برای واگذاری افزایش یابد. 

وی با اشاره به الویت بحث بوم‌گردی در حوزه اشتغال روستایی گفت: تاکنون در حوزه بحث بوم‌‌گردی 2 میلیارد تومان طرح‌ مصوب شده است با توجه به جدید بودن تجربه بوم‌گردی بیشتر طرح‌هایی که در حوزه بوم‌گردی و گردشگری مشکلاتی در بحث مجوزها و اسناد محل اجرای طرح دارند که سبب شده در فرصت کوتاهی که در بخش اشتغال وجود داشت آن چنان که مورد انتظار بود نتوانیم در این زمینه تسهیلات پرداخت کنیم.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای حمایت از اشتغالزایی و بهبود معیشت خانوارها، تسهیل شرایط ازدواج، تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت، حمایت از کشاورزان خسارت دیده و ... شعب این بانک در سراسر کشور طی سال 1402 بیش از 126 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه جمعا به مبلغ 145 هزار و 610 میلیارد ریال به متقاضیان و واجدان شرایط پرداخت کرده اند.

شایان ذکر است، از مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی توسط بانک کشاورزی در مقطع یاد شده، بالغ بر 83 هزار میلیارد ریال در قالب بیش از 40 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و 28 هزار میلیارد ریال در قالب 42 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده و الباقی در قالب تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، ودیعه مسکن مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی، تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، کمک به کشاورزان خسارت دیده و ...  بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در استان