Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛امیر ولی عضدزاده رئیس بهزیستی اردکان ضمن گرامیداشت پانزدهم اﮐﺘﺒﺮ روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن و ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪگفت: تعداد ۲۲۴ کم بینا و نابینا تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان اردکان هستند.

عضدزاده با بیان اینکه درصد بالایی از مشکلات بینایی قابل پیشگیری است افزود: مشکلات بینایی و اختلال دید به دو دسته ارثی و غیر ارثی تقسیم بندی می‌شود که هرکدام، پیشگیری و درمان مخصوص به خود را دارد به‌عنوان‌مثال در موارد ارثی، می‌توان با انجام مشاوره‌های پیش از ازدواج، از بروز آن‌ها جلوگیری کرد و در موارد غیر ارثی نیز می‌توان با مراجعه به موقع به پزشک متخصص و رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی مانع از بروز آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درسال گذشته تعداد ۳ هزار و ۴۹۰ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال شهرستان مورد سنجش بینایی قرار گرفتند که از این تعداد ۴۱۷ نفر مشکوک به تنبلی چشم و سایر بیماری‌های چشمی برای پیشگیری به متخصصان ارجاع شدند.

عضدزاده با اشاره به اینکه ۲۲۴ نفر نابینا و کم‌بینا در شهرستان تحت پوشش این اداره هستند، افزود: از این تعداد ۵۱ نفر مستمری‌بگیر و ۱۷۳ نفر خدمات موردی دریافت می‌کنند.

وی ازجمله خدمات بهزیستی به نابینایان را تحویل وسایل کمک توان‌بخشی نظیر ویلچر، واکر، عصا، عینک، ساعت گویا و نیز خدمات مالی، هزینه‌های تحصیلی و ... برشمرد.

رئیس بهزیستی اردکان گفت: اشتغال و نبودن کار مناسب از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های نابینایان است که در بیشتر مواقع این دغدغه و مشکلات مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: مطابق این قانون ۶۰ درصد از ردیف‌های استخدامی اپراتور‌ها و تلفن خانه‌ها باید به نابینایان تخصیص یابد و انتظار این قشر جامعه از ادارات دولتی رعایت قانون استخدام معلولان نابینا در ادارات شهرستان است زیرا فعالیت در مشاغل مناسب، زمینه‌ساز تأمین نیاز‌های خانوار‌ها در حوزه‌های مختلف است و نبود بهره‌مندی روشندلان از فرصت‌های شغلی مناسب، مشکلات معیشتی و اقتصادی زیادی را برای آنان در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نابینایان و کم‌بینایان به‌عنوان بخشی از شهروندان جامعه دارای نیاز‌ها و مطالباتی هستند گفت: رسیدگی به نیاز‌های این قشر جامعه ازجمله اشتغال، ادامه تحصیل، تردد در شهر، امورات رفاهی و معیشتی از وظایف مسلم دستگاه‌ها است.

عضد زاده ادامه داد: ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن ﺣﻖ اﺳﺘﻔﺎده از تمامی اﻣﮑﺎﻧﺎت رﻓﺎﻫﯽ ﻣﻌﻤﻮل در ﺟﺎﻣﻌﻪ را دارﻧﺪ آﻧﺎن باید بتوانند مانند دیگر شهروندان در استفاده از ﭘﯿﺎده روﻫﺎ، ﺧﯿﺎﺑﺎن‌ها و وﺳﺎﯾﻞ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﻫﻤﮕﺎﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ اﺗﻮﺑﻮس و نیز اﻣﺎﮐﻦ ﻋﻤﻮﻣﯽ، ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ و ﻣﺬﻫﺒﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪ.

۲۳ مهرماه روز عصای سفید با شعار رفع تبعیض راهم را روشن می‌سازد نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ی

خدمات رسانی بهزیستی به نابینایان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی نابینایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۹۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی اهالی روستای هفتوان سلماس از آب سالم و بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  نماینده سلماس در مجلس در بازدید از روند اجرای طرح های عمرانی گفت: برای اجرای این طرح ۶٠میلیارد ریال در نظر گرفته شده است .

 رضازاده با اشاره به لوله گذاری یک هزار و۱٠٠متر برای ساخت خط انتقال اب روستای هفتوان اضافه کرد:  پیش بینی شده این طرح تا پایان خرداد امسال به اتمام برسد .

وی  گفت: با اتمام این طرح ۱۵هزارنفر از مزایای اب سالم بهره مند خواهند شد.

روستای هفتوان از توابع شهرستان سلماس است.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • بهره مندی اهالی روستای هفتوان سلماس از آب سالم و بهداشتی
  • تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست
  • دنیا، راه ورود به بهشت و بهره‌مندی از لذات آن است
  • بهره‌مندی نیمی از مردم خمین از استخر؛ در صورت افتتاح!
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد