Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه تمرکز کاری بنیاد مهدی موعود(عج) استان تهران بر مدار تبلیغ و ترویجِ عالمانه معارف مهدویت است، گفت: : برنامه های مهدوی نیاز به کمک مالی و بانی دارد، چون برخی طرح ها هزینه بر است و باید بودجه اش مشخص باشد.

حجت الاسلام «مرتضی عباسیان» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان درباره برنامه های در دست انجام بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان تهران، اظهار کرد: عمده فعالیت و تمرکز کاری بنیاد بر مدار تبلیغ و ترویجِ عالمانه معارف مهدویت است، از این رو و با توجه به پراکندگی مناطق شهر تهران، در مناطق و محلات مختلف دوره های مهدوی را برگزار می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان تهران با بیان اینکه برگزاری این دوره ها از سال گذشته و بعد از اربعین حسینی آغاز شده است، گفت: تا کنون 20 مسجد و حسینیه ذیل قرارگاه فرهنگی بنیاد به صورت هفتگی دوره های معارف مهدوی مقدماتی یک و دو را ویژه بانوان برگزار می کنند.

 

وی اضافه کرد: این کلاس ها درپی تفاهم با امام جماعت مسجد و از طریق اعزام یک مربی به عنوان رابط بین بنیاد و مسجد برگزار می شود؛ این مربیان مجری برنامه های فرهنگی نیز در دوره ها می شوند. علاوه بر این، گروه کودک بنیاد نیز در دو محله فعال شده است.

 

عباسیان با اشاره به استقبال بالای بانوان برای حضور در دوره های مهدوی، بیان کرد: بانوان هم انگیزه بالایی دارند و هم امکان حضور برای شان فراهم تر است از طرفی اگر مادران جامعه را به سمت تعالی ببریم جامعه متعالی خواهد شد لذا با توجه به دو رسالت مهم بانوان یعنی همسرداری و تربیت فرزند، آشنایی و انس آنها با امام عصر(عج) برکات بسیار ازجمله افزایش روح امید و پویایی در جامعه را در پی دارد.

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان تهران با بیان اینکه همه مناطق دوره های مهدوی مخاطبانی دارد، ابراز کرد: استقبال به گونه ای است که همه کلاس ها مخاطب دارد هر چند برخی مناطق استقبال ها بالاتر است و کلاس ها هفته ای حتی دو یا سه روز برگزار می شود و در برخی مناطق به دلیل عدم تبلیغ مناسب مخاطب کمتر است.

 

وی درباره چرایی ایجاد قرارگاه فرهنگی برای فعالیت های بنیاد، بیان کرد: بنابر بررسی ها تمرکز فعالیت های مهدوی در یک منطقه و ستاد به کار پایتخت نمی آید لذا تلاش کردیم با استقرار قرارگاه فرهنگی از ظرفیت مساجد و حسینیه ها در انس و آشنایی مردم با معارف مهدوی استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به توجه به نفوذ فرهنگی، ابراز کرد: از این رو، بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان تهران برای مبارزه با این نفوذ درصدد راه اندازی این قرارگاه برآمد تا با تقویت باورهای مهدوی مذهبی، مخاطبان خود را مصون کند و در این راستا کلاس های آموزشی برگزار می شود، چنان که اخیرا دوره ای در تهران با همکاری جنبش مصاف برگزار شد که در آن هزار نفر شرکت داشتند و مخاطبان تداوم کلاس ها را خواستارند.

 

بنابر گفته وی 20 مسجد و حسینیه کافی نیست و این تعداد باید حداقل به یکصد مسجد افزایش بیابد و بتوان روزهای بیشتری از هفته را به فعالیت های مهدوی اختصاص داد.

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان تهران اعلام کرد: علاوه بر این، در دفتر مرکزی بنیاد نیز کلاس هایی در سطوح مقدماتی و تکمیلی برگزار می شود. همچنین، برای تکمیل آموزش ها برخی موضوعات را نیز به صورت موردی تبیین می کنیم مثل «امام مهدی(عج) در قرآن» که از موضوعات بسیار جذاب برای مخاطبان است و از این طریق آیات مرتبط با مهدویت آموزش داده می شود.

 

وی با بیان اینکه تعداد قرارگاه ها باید افزایش بیابد، گفت: برای توسعه این امر باید کادرسازی شود و لذا اولویت بنیاد تربیت مربی است که تا کنون بیش از 300 نفر برای دوره های تربیت مربی ثبت نام کرده اند که پس از مصاحبه و سطح سنجی در دو گروه 50 نفره در دوره ها شرکت می کنند؛ البته بنیاد از نظر تعداد شرکت کنندگان سقفی را لحاظ نمی کند و هر کسی که در مصاحبه و سطح سنجی، نصاب لازم را کسب کند، می تواند در این دوره ها حضور یابد. بعد از ماه صفر  فراخوان و گزینش علمی این متقاضیان انجام می شود تا افراد آماده تر در این دوره ها حضور بیابند.

 

عباسیان درا دامه بیان کرد: کار دیگر بنیاد اعزام استاد به مراکز و ادارات و سازمان ها به ویژه آموزش و پرورش، حوزه های علمیه و دانشگاه ها است؛ علاوه بر این، با بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیج و ... نیز در این راستا ارتباط داریم و هر نهادی متقاضی باشد امکان اعزام و تامین نیرو را داریم.

 

وی با اشاره به اجرای «طرح یاران موعود(عج)» در مدارس تهران از این طریق، تصریح کرد: علاوه بر اینها بنیاد به فراخور مناسبت ها همایش ها، شب شعر و ... را نیز تدارک می بیند. یکی دیگر از اقدامات مداوم و متداول بنیاد، بخش فضای مجازی و فعالیت سایت است که درخواست استاد، ثبت نام در دوره ها، مشارکت مالی و، انتشار اخبار مهدوی و پاسخگویی به سوالات مهدوی از طریق این سایت انجام می شود. علاوه بر این، انجام کارهای هنری فرهنگی مثل تولید نماهنگ و کلیپ هم در دستور کار است که برخی تولید و در آپارات بارگذاری شده و لینک اش در سایت موجود است.

 

حجت الاسلام عباسیان اعلام کرد: در تلاش هستیم در دو جا قرارگاه فرهنگی فعال شود یکی در دانشگاه با همکاری بسیج دانشجویی و دیگری در مدارس از طریق بسیج دانش آموزی؛ ما از جایی بودجه دولتی دریافت نمی کنیم و بودجه مان جزء ردیف 17 بود که در بودجه سال جاری به دلیل مشکلات اقتصادی حذف شد.

 

وی تاکید کرد: برنامه های مهدوی نیاز به کمک مالی و بانی دارد، چون برخی طرح ها هزینه بر است و باید بودجه اش مثلا درباره تامین جوایز مشخص باشد؛ لذا به اندازه ای که نذورات به سمت مهدویت سوق یابد می توان فعالیت های مهدوی را گسترش داد؛ لذا علاقمندان می توانند از طریق سامانه پیامکی #1212*780* نذورات شان را به فعالیت های مهدوی اختصاص دهند.

 

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه تا کنون هم خیرانی نذورات شان را به فعالیت های مهدوی اختصاص داده اند، خاطرنشان کرد: در تهران 10 میلیون شهروند داریم که اگر از این تعداد پنج هزار نفر هم اقدام به نذر مهدوی کنند می توان گام های بلندی برداشت.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین شیراز ایلام کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد بیرجند 19 مهر کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست