Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام کریمی، کارشناس امور قرآنی و تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی کامیاران در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اهل عبادت، بندگی و توبه کار بودن را از صفات فردی و آمِر به معروف و ناهی از منکر از صفات اجتماعی مؤمنان از منظر قرآن کریم است.
وی افزود: وقتی قرآن کریم و معارف بلندش در سطح قرائت و تلاوت و حضور در ذهن و زندگی مردم، از میان جامعه برداشته و کمرنگ شود، شاهد یک جامعه غیر قرآنی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعادت جامعه در گرو عمل به قرآن است
کریمی سعادت جامعه را در گروِ عمل به قرآن دانست و بیان کرد: وقتی جامعه‌ای تحت مدیریت معارف قرآنی قرار نگیرد، باید از اندیشه‌ها و نسخه‌های مکاتب غیرالهی بهره‌مند شود و چنین جامعه‌ای روی سعادت و خوشبختی را نخواهد دید.
وی عنوان کرد: اول باید به قرآن کریم نزدیک شویم، قرائت آن را بیاموزیم و پس از آن می‌‌توانیم پیام‌های آن را دریافت کرده و هر کس در حد وسع خود آن‌ها را به جامعه انتقال دهد.
کارشناس امور قرآنی و تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی کامیاران با اشاره به اینکه قرآن کریم بهترین و موثرترین راه برای سلامت جامعه است، اعلام کرد: تا زمانی که عمل به آیات، مفاهیم و سبک قرآنی از جانب نهادهای جامعه محسوس نباشد، نباید انتظار قرآنی شدن جامعه را داشته باشیم.
بیان زیبای‌های قرآن موجب نهادینه شدن آن در جامعه می‌شود
وی ادامه داد: اگر زیبایی‌های قرآن، نقش قرآن در آرامش روح و روان و همینطور نقش قرآن در بهتر شدن زندگی، نقش قرآن در تعالی و کمال انسان مطرح نشود، نمی‌توانیم قرآن را در جامعه نهادینه کنیم.
کریمی افزود: حضور فعالان قرآنی در فضای مجازی بسیار ضرورت دارد چراکه امروز اگر فعالان فرهنگی و قرآنی، عرصه مجازی را ترک کنند جولانگاه لشکر شیطان خواهد شد.
وی یادآور شد: بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی، فرصتی برای استفاده حداکثری از ظرفیت این حوزه در راستای ترویج و نشر معارف دینی و قرآنی است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فعالیت های قرآنی تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از حافظان قرآن کریم استان، نوزدهمین دوره آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام حردانیان، مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: این آزمون‌ها در ۴ مرحله برگزار می‌شود که در این مرحله شرکت کنندگان در مرحله کتبی آزمون دادند.

وی افزود: در مرحله بعدی که به صورت شفاهی برگزار می‌شود میزان آگاهی در خصوص تفسیر و معانی قرآن کریم مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: به حافظان قرآنی که بتواند در این آزمون‌ها نمره قبولی کسب نمایند درجه یک تا ۵ که معادل یکی از مدارک تحصیلی است اعطا می‌شود.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • عریانی مقدمه بی‌حیایی است
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز