Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-موضوع غیبت و حضور نمایندگان مجلس در جلسات صحن علنی همواره مورد بحث رسانه‌ها بوده است تا جایی که از یک زمانی به بعد اسامی غایبان اعلام می‌شد.

 گاه در جلسات مهم همچون استیضاح یا رأی اعتماد وزرا یا بررسی طرح‌ها و لوایح مهم نمایندگانی غایب هستند و سؤال پیش می‌آید که اگر امروز توی مجلس نباشید، پس دیگر چه زمانی حاضر خواهید بود؟! گاهی هم انتقاداتی به آرای ممتنع می‌شود که چطور فرد در موضوعات مهم بی نظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال گویا با سوژه جدیدتری مواجه هستیم؛ نمایندگانی که هستند، اما نه موافق هستند، نه مخالف و نه ممتنع؛ آن‌ها کلاً در رأی‌گیری شرکت نمی‌کنند!

برخی نمایندگان مجلس به‌رغم حضور در صحن علنی مجلس از شرکت در رأی‌گیری‌ها خودداری می‌کنند که این البته نشان خوبی برای مسئولیت‌پذیری افراد نیست.

خبرگزاری ایرنا نگاهی به آمار ۱۰ رأی‌گیری مجلس در مهرماه جاری کرده است. در رأی‌گیری برای سؤال از وزیر ارشاد درباره نظارت بر بازی‌های یارانه‌ای، ۹۰ رأی موافق در کنار ۸۳ رأی مخالف و چهار رأی ممتنع خبر از حضور ۱۶۷ نماینده در مجلس می‌داد؛ اما در واقع امر ۱۹۸ نماینده در صحن علنی حضور داشتند و این یعنی ۳۱ نماینده در رأی‌گیری مشارکت نکردند! در سؤال دیگری از همین وزیر، ۱۷۲ نفر رأی دادند در حالی که ۱۹۶ نفر در صحن حضور داشتند و ۲۴ نفر رأی ندادند. در مورد کلیات طرح حذف بازداشت موقت از سیستم کیفری از ۲۲۵ نماینده حاضر، مجموع آرا ۱۹۶ رأی بود؛ یعنی ۲۹ نفر رأی نداده‌اند! و همین طور باقی طرح‌ها و لوایح را این خبرگزاری بررسی کرده است. حتی در رأی‌گیری مهم در مورد لایحه CFT سه نفر از نمایندگان در رأی‌گیری شرکت نکردند! در سؤال از وزیر علوم هم ۴۰ نماینده مجلس از شرکت در رأی‌گیری خودداری کردند. مجلسی که باید در رأس امور باشد، نیاز به نمایندگانی دارد که خود را در رأس امور بدانند و برای چندمین بار در مورد مجلس لازم به یادآوری است که حرمت امامزاده را متولی‌اش نگه می‌دارد.

روزنامه جوان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا در واکنش به تصویب قطعنامه ضد ایرانی از ایران دفاع کردنند و اظهار داشتند: این مکان لکه‌ای ننگ بر انسانیت است! - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا گفت: در تحریم‌ها علیه سوریه و ایران دست داشته‌اید، تحریم‌هایی که سالانه ده‌ها هزار نفر را می‌کشد، در حالی که کت و شلوار پوشیده‌اید با رای‌های خود مردم را محکوم به مرگ می‌کنید، برای توجیه اعمال خود آشکارا دروغ می‌گویید؛ کارهای شرورانه‌ای که برای شما ساده است.

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا نیز اظهار کرد: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • لیست پائز برای لیگ ملت‌های والیبال/ موسوی و غفور نیستند
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد