Web Analytics Made Easy - Statcounter

قبل از آغاز مراسم بزرگ راهپیمایی اربعین استان همدان در این روزهای پر شور مسیر عبور زائران ۶ استان کشور است و اکنون مهیای میزبانی از دلدادگان سرور و سالار شهیدان شده است. ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ استانها همدان نظرات

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، هر سال با فر‌ارسیدن شور حسینی  قبل از  آغاز مراسم بزرگ راهپیمایی اربعین استان‌های معین باید برای عبور ایمن زائران از شهر های مسیر تا رسیدن به مقصد خود را آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در مراسم بزرگ دلدادگی اربعین حدود 4 میلیون زائر با پای پیاده به مرقد سرور و سالار شهیدان راهی می‌شوند و از این جمع بی نظیر و خود جوش مردمی نیز دو میلیون نفر از همدان عبور می‌کنند تا به میعادگاه معشوق خود، آقا ابی عبد‌الله حسین(ع) برسند.

در این بین دریافت خدمات پزشکی، حمل و نقل عمومی، اسکان، تغذیه و حفظ بهداشت زائران اهمیت ویژه‌ای دارد به خصوص که  این مراسم در فصل پاییز برگزار می‌شود و در هوای سرد زائران باید مکان و غذایی گرم داشته باشند.

البته در شهرهای همدان در مسیر عبور زائران موکب‌های خود جوش توسط مردم برپا می‌شود تا این عزیزان به سلامت به منزل مقصود برسند و با امنیت کامل همان مسیر را به  محل سکونت خود  طی کنند. استان  همدان در این روزهای پر شور مسیر عبور زائران 6 استان کشور است.

 برنامه ریزی ترافیکی اربعین پلیس

 رئیس پلیس راهور استان همدان با یاد‌آوری این که در زمان حرکت زائران و عبور آنها از  استان همدان به سمت غرب کشور طرح‌های ویژ‌ه‌ای برای روان‌سازی و بهبود ترافیک اجرا می‌شود، اظهار داشت: امسال برای بهبود ترافیک معابر شهری همدان که در مسیر عتبات عالیات از مسیر جاده تهران قرار دارد در حد فاصل پل فرهنگیان تا پل سردار شهید حاج حسین همدانی یک لاین جدید را در هر 2 طرف شهرداری اضافه خواهد کرد تا رفت و برگشت در این مسیر به سهولت برای خودرو‌ها انجام شود و گره ترافیکی را در این معبر پر تردد به مانند قبل شاهد نباشیم چرا که این مسیر یک راهی خروجی و ورودی هم به جاده غار علیصدر و  شهرستان بهار دارد.

سرهنگ علی فکری گفت: از همه عزیزانی که راهی عتبات عالیات برای حضور در مراسم اربعین هستند تقاضا داریم در حد امکان از به همراه آوردن خودروی شخصی خود داری کنند و با برنامه‌ریزی که اداره کل راهداری استانها انجام داده است به حد کفایت از ناوگان عمومی (اتوبوس) برای تردد بهره‌مند شوند این اداره‌ها به صورت ویژه خدمات‌رسانی را در استانهای عبوری و مسیری به مرز‌های مجاز برای ورود به خاک عراق  در دستور کار دارند.

 استفاده از ناوگان عمومی مسافر بری

وی اظهار داشت: راهی شدن با خودروی شخصی به بار ترافیکی معابر خروجی به کشور عراق می‌افزاید و در مسیر مشکلات متعددی برای عبور سایر زائران ایجاد می‌کند.

در راه‌های درون شهری همدان به بزرگراه کربلا هم نیروهای پلیس راهور با نزدیک شدن به روز‌های سفر و پیاده روی زائران اربعین به حالت آماده باش کامل در خواهند آمد تا کمترین تداخل بین عبور زائران سواره و پیاده ایجاد شود. هماهنگی لازم هم با موکب‌‌های مردمی برای پذیرایی از زائران انجام شده تا نحوه جانمایی این مکان‌های خود جوش مردمی برای پذیرایی از زائران کربلا  کمترین ترافیک را در معابر ایجاد کند.

 وی با تاکید بر اینکه به دلیل افزایش ترددها نهایت سعی خود را کرده‌ایم که مشکلی برای عبور خودروهای حامل کالای فاسد شدنی پیش نیاید، افزود: اگر رانندگانی که کالای فاسد نشدنی حمل می‌کنند به طور حتم برای عبور از استان همدان طوری برنامه ریزی کنند که برای رسیدن به شهرهای غربی کشور کمتر در مسیر حرکت زائران قرار بگیرند.

 خدمات حمل و نقل به زائران

معاون اتوبوسرانی و پایانه‌های سازمان مدیریت بار و مسافر شهرداری همدان نیز اظهار داشت: بر اساس هماهنگی که با اتحادیه اتوبوسرانی سراسر کشور داریم هر سال تعدادی اتوبوس از شهرداری همدان برای خدمات رسانی به زائران کربلا اعزام می‌کنیم. امسال هم برای شهرداری همدان اعزام 20 تا 30 دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است که در بازه زمانی 5 تا 10 آبان ماه باید خدمات خود را به زائران عتبات عالیات در شهر های غربی کشور مجاور مرزی که تعیین می‌شود ارائه کنند.

 بابک اسدی اظهار داشت: این اتوبوس به همراه 60 راننده و یک گروه پشتیبانی برای تامین سوخت و خدمات فنی 10 نفره به نقاط خروجی مرزی ایران با کشور عراق اعزام می‌شوند و از داخل شهری که برای آنها تعیین شده است خدمات خود را به زائران ارائه می‌دهند. سال قبل برای ارائه این خدمات حدود 200 میلیون تومان هزینه این خدمات شد که با افزایش هزینه‌های نگهداری و ارایه خدمات و بیمه این هزینه ها امسال به حدود  300 تا 400 میلیون افزایش می‌یابد که بخشی از آن با همکاری وزرات کشور در قالب همکاری درون سازمانی شهرداری‌ها تامین می‌شود.

بازدید زائران عتبات از اماکن مذهبی همدان

وی با اشاره بر اینکه افزون بر آن شهرداری همدان  نیرو‌هایی را هم برای خدمات در شهر همدان برای بازدید زائران از مکان های مذهبی همدان در نظر گرفته است افزود: سال قبل برخی اتوبوس های زائران اریعین با مشکلاتی به لحاظ فنی مواجه شده بود که اتوبوسرانی همدان خدمات فنی لازم را هم به آنان ارایه داد و امسال هم این برنامه ریزی را داریم و سوخت و خدمات فنی در اختیار اتوبوس های گذری اربعین در حد امکان و ضرورت قرار خواهیم داد.

 اسدی اظهار داشت: اتوبوس‌های اعزامی به نقاط مرزی همدان در مسیر رفت مجاز به حمل هیچ زائری نیستند و فقط  از شهر های مرزی زائران را به  مرز جابه جا می کنند در  پایان برنامه ارایه خدمات هم اگر دستور‌العملی برسد فقط اجازه دارند از مرز زائران را به شهر های مجاور منتقل کنند برای حفظ ایمنی مسافران در این جابه جایی ها هم همه اتوبوس ها قبل از حرکت به محل ارایه خدمات بازدید فنی کامل خواهند شد و برای همه اتوبوس ها بیمه الحاقی تامین شده است. سال قبل به  چند اتوبوس از قزوین  و زنجان خدمات فنی و سوخت ارایه کردیم.

 تجهیز پایگاه های جاده ای هلال احمر

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان با یاد‌آوری اینکه همه پایگاه امداد جاده ای استان آماده پذیرایی و خدمات اسکان موقت به زائران اربعین است اظهار داشت: طرح خدمات امدادی هلال احمر از 21 مهر  آغاز شده است و تا  یازدهمین روز از ماه بعد هم ادامه خواهد داشت.

حمید عرفی گفت: استان همدان از مسیر‌های همدان از جاده جنوب، همدان از جاده تهران وهمدان از تویسرکان زائرانی را پذیرایی خواهد کرد و در همه این مسیر‌ها پایگاه‌های هلال احمر تجهیز شده و همه در آماده باش کامل هستند.

عرفی بیان کرد: در استان همدان 12 پایگاه جاده‌ای ثابت داریم که برای افزایش خدمات خود 2 پایگاه موقت هم در مسیر روز های پیش روی برگزاری مراسم اربعین پیش بینی کردیم. یکی از این پایگاه های موقت پایگاه شهید عمادی در مسیر گردنه اسد‌آباد است البته این پایگاه به غیر از پایگاه ثابتی است که در گردنه اسد آباد داریم. همراه با آن خدمات مضاعفی را ارائه می‌کنیم.

وی اظهار داشت: این پایگاه ها برای اسکان اضطراری تجهیز شدند و جیره غذایی و فضای مناسب برای استراحت زائران را تامین می‌کنند و اگر به خدمات پزشکی امدادی هم نیاز داشته باشند به آنها ارائه خواهد شد.

  اتوبوس آمبولانس جراحی و بیمارستان صحرایی

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان اظهار داشت: قرار است که 7 دستگاه آمبولانس از استان به شهر های مرزی مسیر عبور زائران اربعین اعزام کنیم که منتظر دریافت دستور‌العمل و برنامه ریزی‌ها هستیم  طرح خدمات رسانی به زائران اربعین در حوزه فوریت‌ها پیش بیمارستانی را  هم از  28 ماه مهر  آغاز می کنیم که یک گروه از این تاریخ تا 4 آبان‌ماه و یک گروه دیگر از 4 آبان ماه تا 11 آبان ماه خدمت پزشکی پیش بیمارستانی را در شهر های مرزی به زائران ارائه می‌کنند.

حبیبب معصومی با یاد‌آوری اینکه حدود 53 درصد از زائران عتبات عالیات در روز‌های پیش روی و  فرا رسیدن برگزاری مراسم اربعین از همدان عبور می‌کنند، گفت:  حدود 2 میلیون نفر از4 میلیون نفر زائر از همدان عبور می‌کنند که برای ارائه خدمات پیش بیمارستانی به آنها باید محیط های تامین غذا، استراحت و غیره کنترل بهداشتی شود که مبادا این عزیزان به دلایلی به مشکلات تغذیه ای مواجه شوند که در این حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان پیش بینی لازم را کرده است.

وی افزود: در حوزه فوریت‌های پیش بیمارستانی هم 90 دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، یک‌دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک‌دستگاه اتوبوس جراحی و اتاق عمل مدرن، یک واحد بیمارستان صحرایی 30 تختی و 400 نیرو به همراه نیرو های معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی آماده خدمات رسانی به زائران هستند  نیرو‌های اعزامی به کرمانشاه هم در حدود 20 روز خدمات رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام/ن

R41405/P1361/S6,75/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  دراین جلسه که دیروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد آقای سید عباس حسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر افزود: تاکنون بیش از 82700 زائر حج 1403 ثبت نام کردند و انتظار می رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است ، ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظرتکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفرهای عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تقدیر و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته های زائران توجه نموده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

در ادامه این جلسه سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از روند معاینات زائران حج پیش رو و حمید رضا محمدی معاون عتبات سازمان حج در مورد برنامه های این حوزه برای اعزام های امسال و نحوه بررسی و رسیدگی به مشکلات شرکت های ارائه دهنده خدمات به زائران عتبات عالیات در دو سال گذشته گزارش دادند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اظهار داشت: استطاعت 82164 زائر تاکنون تایید شده و 1500 نفر هم به کمیسیون های پزشکی ارجاع و  تنها 143 نفر رد شدند. 

این نشست با گزارش مهران فرشید  مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی از سامانه جامع مسکن و آثار استفاده از آن درچیدمان پروازها و اسکان در هتل ها ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون عتبات سازمان حج خواست در خصوص فعالیت شرکت های ارائه دهنده خدمات درسال 1401 بررسی لازم انجام شود و راهکارمناسب برای برخی مشکلات مرتبط با این شرکت ها برای تصمیم گیری به جلسه شورای برنامه ریزی ارائه گردد.  


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403