Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین عارفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از آمادگی ۲۵۰ نفر از امدادگران و کارکنان هلال احمر این استان برای خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین خبر داد.

اخبار اجتماعی ایران/ حسین عارفی اظهار کرد: هلال‌احمر در اربعین امسال از سوی ستاد اربعین استان به‌عنوان مسئول کمیته امداد و نجات تعیین‌شده و در این راستا کار خدمات‌دهی به زائران حسینی را در حوزه امداد و نجات بر عهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عارفی با بیان اینکه تعداد ۲۵ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی استان راه اندازی شده و فعالیت خود را در حماسه بزرگ اربعین حسینی آغاز کرده اند، افزود: ارائه خدمات امداد و نجات به زائران در اربعین تا 11 آبان ادامه خواهد داشت. در این طرح ۳۹ دستگاه آمبولانس بکارگیری و ۱۵ دستگاه سِت نجات تهیه شده و ۲۵۰ نیرو روزانه در این پایگاهها مشغول خدمت دهی هستند.

وی اظهار کرد: 5 تیم واکنش سریع و یک تیم به صورت آماده باش در محل پایگاه امداد و نجات صفر مرزی مهران در نظر گرفته شده و به صورت 24 ساعته پایانه مرزی و مسیر خروج زائران را برای خدمات‌دهی احتمالی، داخل و خارج از مرز را پوشش می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام افزود: تیم‌های موتوری امداد و نجات این جمعیت از پایانه مرزی مهران تا پل زائر آماده امدادرسانی به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) هستند.

عارفی خاطر نشان کرد: با توجه به ازدحام جمعیت از پایانه مرزی مهران تا پل زائر، امسال 3 تیم توانای خواهران در محل پایانه صفر مرزی مستقر شده و خدماتی را به زائران خانم که نیاز دارند ارئه می دهند، این تیم ها تا آخر اربعین در پایانه و مرز مهران حضور خواهند داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: در راستای خدمات‌دهی بهتر به زائران، قرارگاه جمعیت هلال‌احمر کشور در مرز مهران استقرار پیدا کرده است. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌گرفته، در اربعین امسال دو فروند بالگرد این جمعیت به همراه بالگردهایی که در اختیار مرکز فوریت های پزشکی است باهدف تسریع در روند امدادرسانی کار امداد هوایی را انجام می دهند.

عارفی با بیان اینکه در صورت نیاز به اسکان اضطراری خصوصا در بازگشت زائران و کمبود اتوبوس و نامساعد بودن شرایط هوا، جمعیت هلال احمر استان آمادگی کامل برای اسکان اضطراری زائرین را دارد، ابراز امیدواری کرد امسال همچون سال های گذشته، ارائه خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) با موفقیت انجام شود. ما میزبانی زائران آن حضرت را توفیقی می دانیم که خداوند عطا کرده و امیدواریم با هم افزایی بیشتر میان دستگاه ها، وظایف خودمان را به خوبی انجام دهیم./ ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر استان بوشهر در آماده‌باش است

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ایزدپناه صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از اعلام هشدار سازمان هواشناسی و سازمان امداد و نجات نسبت به احتمال بارش‌های شدید و جاری شدن سیلاب‌های فصلی در برخی مناطق جنوبی استان خبر داد و افزود: همه تیم‌های عملیاتی، واکنش سریع و پایگاه‌های امدادی در حالت آماده باش به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: در این شرایط با بالا آمدن سطح آب‌ها به ویژه رودخانه‌های فصلی و همچنین مسیل‌ها، جاری شدن سیل و آب گرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به خطرات ناشی از سیلاب و آب گرفتگی گفت: از هم استانی‌های گرامی تقاضا داریم از توقف و تردد در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند و همچنین گروه‌های کوهنوردی نیز فعالیت خود را تا پایان عبور این سامانه به روزهای آتی موکول کنند.

وی گفت: با توجه به احتمال مواج شدن خلیج فارس و منع ترددهای قایق‌های صیادی انتظار پایگاه‌های امداد دریایی استان بوشهر نیز در حالت آماده باش هستند.

وی گفت: تلفن ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات حادثه و ارائه خدمات امدادی است.

کد خبر 6078586

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان اردبیل
  • فعالیت دائمی ۲ پایگاه هلال احمر مازندران
  • فعالیت دو پایگاه هلال احمر مازندران شبانه روزی شد
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در جنوب سیستان و بلوچستان
  • هلال احمر استان بوشهر در آماده‌باش است
  • ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس در گیلان
  • هشدار سیل در کرمان/ جمعیت هلال‌احمر در حالت آماده باش قرار گرفت
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش باران
  • تیم امداد و نجات کوهستان خراسان شمالی چهار مفقودی را نجات داد