Web Analytics Made Easy - Statcounter

امسال، اصلی‌ترین هزینه‌های زائران اربعین در عراق، هزینه حمل و نقل برای تردد از مرزهای خروجی کشورمان تا شهر‌های زیارتی نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و کاظمین است که این هزینه‌های حمل و نقل برای زائران ایرانی در سال جاری به‌شدت افزایش یافته است. ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ اجتماعی سفر نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ امسال با توجه به افزایش شدید نرخ ارز و کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی در دولت تدبیر و امید، زائران اربعین حسینی که عازم عراق هستند باید به این نکته توجه داشته باشند و برای جلوگیری از خسارت بیشتر در محاسبه نرخ ارز در سفر اربعین، "دینار عراقی" مورد نیاز سفر خود را پیش از عزیمت به عراق از داخل کشور تهیه کنند چرا که امسال عراقی‌ها با توجه به این افت ارزش پولی ایران، چندان تمایلی به دریافت پول ایرانی از زائران ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های زائران اربعین در عراق، هزینه حمل و نقل در عراق برای تردد از مرز تا شهر‌های زیارتی نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و کاظمین است و امسال این هزینه‌های حمل و نقل به شدت افزایش یافته است.

از این رو در مطلب پیش‌رو، قیمت‌های تقریبی مسیرهای پرتردد زائران ایرانی در عراق را آورده‌ایم تا زائران اربعین قبل از شروع این سفر بهتر بتوانند برنامه‌ریزی لازم مالی برای سفر خود داشته باشند. 

ـ هزینه کرایه ماشین ون از مرز مهران تا شهر مقدس نجف، 17 هزار دینار حدود 220 هزار تومان است.

ـ هزینه کرایه ماشین سواری از مهران تا نجف برای هر نفر 25 هزار دینار است.

ـ هزینه کرایه از از مرز مهران تا کربلا نیز همان رقم 17 هزار دینار پیش‌بینی شده است.

ـ هزینه کرایه از شهر نجف تا کربلا با اتوبوس و ون 3 هزار و 500 دینار و سواری چهار نفره، برای هر نفر 6 هزار دینار است. 

کاملترین دستورالعمل طب سنتی برای "پیاده‌روی زائران اربعین" منتشر شد + دانلود

ـ هزینه کرایه‌ از نجف تا کاظمین با ون و اتوبوس‌ 9 هزار دینار و با سواری چهار نفره برای هر نفر 14 هزار دینار است.

ـ هزینه کرایه از کربلا تا کاظمین با اتوبوس‌های حرم امام حسین (ع) رفت و برگشت به همراه زیارت دو طفلان مسلم 7 هزار دینار و با سواری چهار نفره فقط رفت 10 هزار دینار است.

ـ هزینه کرایه‌ از کربلا به سامرا با اتوبوس‌های حرم امام حسین (ع) رفت و برگشت همراه با زیارت کاظمین و طفلان مسلم 12 هزار دینار و از کاظمین به سامرا با سواری چهار نفره برای هر نفر 10 هزار دینار است.

ـ هزینه کرایه از کربلا به مدائن مرقد سلمان فارسی با اتوبوس‌های حرم امام حسین (ع) رفت و برگشت 8 هزار دینار تخمین زده شده است.

ـ هزینه‌ کرایه بازگشت از کربلا تا مهران با اتوبوس‌های حرم امام حسین (ع) 15 هزار دینار است.

شایان ذکر است نرخ دینار عراقی به ازای هر 1000 دینار برابر با حدود 13 هزار تومان است؛ هزینه‌های حمل و نقل در عراق برای زائران ایرانی در حالیست که عراقی‌ها امسال هزینه کرایه‌های خود را افزایش نداده‌اند.

صفر تا صد آنچه درباره "زیارت و پیاده‌روی اربعین" نیاز دارید + پاسخ به سؤالات

انتهای پیام/

Rsaadati/Psaadati/S2,1416/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اربعین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اربعین اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ویسی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.

وی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

ویسی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است، گفت: نیازهای دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تأمین خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

کد خبر 6088180

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • قیمت دینار عراق امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳